Gisteren met het mooie weer de zomer en winter wielen gewisseld en gewassen. I{k zag rechtsvoor dat er wat vet met troep op de draagarm lag, en jawel de ashoes van de aandrijfas was stuk. het deel wat sluitend om de as zit en het grotere deel zitten los van elkaar.
In de hoes wel voldoende onvervuilde smering.
Dubio, asap vervangen of toch wachten tot de beurt met APK die over een maandje gepland staat.
Dus roept u maar.
Gescheurde as hoes, direct vervangen of kan het wachten tot beurt met APK?
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Toch maar vervangen, voor er zand tussenkomt en je een nieuwe homokineet mag betalen. Je zou eerder nog kunnen kijken om de beurt en apk naar voren te halen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dat idee had ik zelf ook al wel gevat, echter vroeg me af of het echt zoveel kwaad kon. je zou verwachten dat de vuiligheid wel wegspoelt door de lekkage.
De vraag staat bij Broekhuis open wanneer ze tijd hebben voor een Broekhuis Jaarbeurt, APK, en wat werkzaamheden. Dus we wachten het ff af,
De vraag staat bij Broekhuis open wanneer ze tijd hebben voor een Broekhuis Jaarbeurt, APK, en wat werkzaamheden. Dus we wachten het ff af,
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Past:
-
- 2nd Gear member
ik zeg: Direct vervangen!!! liever gisteren dan morgen!!!
Je weet niet hoe lang die al gescheurd is! Het vet centrifugeert er makkelijk uit. Zoals al aangegeven dan weinig smering! Smeer, maar vooral ook water is funest voor de lagers; nieuwe homokineet de enige oplossing dan.
Het lijkt me niet dat het positief effect heeft op de rekening wanneer je 2x de garage in moet rijden voor een reparatie en later voor de jaarbeurt en een APK. Vaak is APK icm een (grote) beurt gratis. Ligt er natuurlijk aan wat die overige werkzaamheden zijn. Is dat in de buurt van de aandrijf as... ja dan betaal je icm daarmee natuurlijk minder arbeidsloon, wanneer alles toch al los ligt. Misschien wijk ik te ver af van het onderwerp; overleg met de garage zal uitsluitsel geven!
Ik weet uit eigen ervaring wat te laat ontdekken van kapotte hoes aan gevolgschade meebrengt...
groeten,
Je weet niet hoe lang die al gescheurd is! Het vet centrifugeert er makkelijk uit. Zoals al aangegeven dan weinig smering! Smeer, maar vooral ook water is funest voor de lagers; nieuwe homokineet de enige oplossing dan.
Het lijkt me niet dat het positief effect heeft op de rekening wanneer je 2x de garage in moet rijden voor een reparatie en later voor de jaarbeurt en een APK. Vaak is APK icm een (grote) beurt gratis. Ligt er natuurlijk aan wat die overige werkzaamheden zijn. Is dat in de buurt van de aandrijf as... ja dan betaal je icm daarmee natuurlijk minder arbeidsloon, wanneer alles toch al los ligt. Misschien wijk ik te ver af van het onderwerp; overleg met de garage zal uitsluitsel geven!
Ik weet uit eigen ervaring wat te laat ontdekken van kapotte hoes aan gevolgschade meebrengt...
groeten,
Zo spoedig mogelijk vervangen! Ik heb net deze week een ashoes laten vervangen, maar er is al een klak hoorbaar bij lage versnellingen en ook wat trilling. Wachten betekent op kort termijn alsnog de portemonnee trekken i.v.m. een defecte homokineet.
- Fredhead
- Geartronic member
Direct vervangen en gewoon de apk een maandje eerder laten doen.
Redenen hiervoor zijn al genoemd.
Redenen hiervoor zijn al genoemd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D