zonoskar schreef:
Ja, alles staat aan. Ik heb er verder niks aan gedaan, dus dit zullen alle R-designs wel hebben die nu van de band rollen. Over de kleur krijg ik ook gemengde reakties. Tot ze hem in het echt zien. Dan is vrijwel iedereen wel gecharmeerd van de kleur. Niet dat ze hem zelf zouden bestellen, maar ze vinden het ook niet lelijk (itt tot mijn witte A1).
Telkens als is de auto zie, moet ik denken aan dit nummer:
[youtube][/youtube]
/edit: die youtube tag werkt dus ook niet echt, hier is de link:
Ah nice, ik krijg morgenmiddag mijn V40 D4 R-design. Zonder Xenon, maar waarschijnlijk branden daar dus zowel de DRL als de Dimlichten. Dat is wel mooi in het donker! Toevallig nog foto's van de voorkant in het donker?
Dimlichten én DRL tegelijk aan is alleen mogelijk bij Xenon.
Ah oke, dus dan maakt het ook niet uit of het een R-design is. Nahgoed, niks aan te doen Allang blij dat ik de overstap van m'n polo naar een V40 maak! Morgen eind van de middag ophalen in Spijkenisse!
Ik ben er ook achter wat het probleem nou was met mijn fietsendrager. Dit weekend de hele kabelboom door gemeten en alles leek te kloppen. Alleen bij het openmaken en vergelijken met de aansluitschema's op internet, zag ik dat de massa draden niet aangesloten waren op de stekker. Dus 2 draden getrokken en maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om er een 13-polige stekker aan te maken. Alles werkt nu. Wel vreemd dat deze combi op zowel de Audi als ook op een Seat Leon en een Golf IV heeft gewerkt, maar op de Volvo niet. Schijnbaar geven de VAG auto's de massa via de trekhaak door ofzo.
Anyways, 5000 Km verder en het is nog steeds een fijne auto. Wat kleine irritaties, die de pret niet mogen drukken, daar gelaten. De achteruitrijcamera heeft me trouwens wel goed geholpen bij het controleren van de lampen van de fietsendrager. Nu kan ik dat in mijn eentje, normaal moet je met 2 personen zijn om ook de remlichten en achteruitlamp te controleren. Maar het verbruik valt me wel erg tegen. Ik kan met heel veel moeite 5.2l / 100Km halen. Maar dan rij ik echt als een oude lul. Normaal zit ik rond de 5.6l Zelf op de snelweg met 120Km/h op de cruisecontrol haal ik maar 5.5l / 100Km. Dit is wel met 17"winterbanden en de optionele achterspoiler, maar het is nog steeds een hele grote afwijking tov de fabrieksopgave.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
Ik heb mijn V40 ook maar verlaagd. Met 300 Kg beton Je merkt er niet veel van, het was niet eens oncomfortabel. Behalve bij het remmen, daar drukt het gewicht nogal door. Jammer dat het eenmalig is.
Ik denk dat het eerder juist wat comfortabeler is? Ik vind de achteras vrij hard, gisteren zat ik met 4 volwassenen in de auto en dan is hij ook wat zachter geveerd achter dan normaal alleen er in.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Foto's zijn op het bedrijventerrein in Hapert genomen. Onder Eindhoven. Jammer dat ik niet onder het viaduct kon komen, daar staat een hele mooie grafitti op de muur. Maar helaas afgesloten voor verkeer (je kunt de afzetting misschien nog wel zien in een van de foto's).
Zeker! Maar het is een leaseauto, dus gedoe. Als het mijn eigen auto was, was hij zeker verlaagd. Misschien dat ik wel nog spacers op de assen zet om de wielen wat naar buiten te zetten, dat scheelt ook nogal wat in de looks.
Rond kilometer 30000 kreeg ook ik het beruchte oranje check engine lampje. Bij de dealer laten uitlezen en het bleek inderdaad de EGR klep te zijn. Ik kon een week later dit laten repareren, dus ik heb een week rondgereden met kapotte EGR klep. Ik kon niet zeggen dat ik iets daarvan merkte, de auto reed als normaal. Misschien kwam er wat meer vuile lucht aan de achterkant uit... Nadat de auto uit de reparatie kwam, heb ik 300 Km kunnen rijden totdat het oranje check engine lampje weer aanging. Ik was slechts 2 stoplichten verwijderd van de dealer, dus maar meteen laten uitlezen. Ik vreesde al dat het een EGR drama zou worden, maar ditmaal was het de temperatuursensor die voor de katalysator zit. Deze was kapot en moest dus vervangen worden. Dus weer een week later (waarin ik weer niets vreemds merkte aan de auto) werd dit verholpen. En ja, verdomme, 150 Km later had ik weer zo'n oranje check engine lampje. Dus vanmorgen maar weer langs de dealer. Ook nu was het een temperatuursensor, ditmaal in de inlaat. Deze gaf een waarde van 148 C, wat aan de hoge kant is voor een koude motor (zeg maar, vrijwel onmogelijk). Omdat ik al zoveel ellende had, hebben ze zo'n sensor uit een voorraad auto gehaald en bij mij ingebouwd.
Dus nu hoop ik dat alle euvels geweest zijn en dat ik weer minimaal 30K probleemloos kan rijden.
Haha, nee dus Gelukkig is het huidige probleem niet zo ernstig. Bij mijn R-design + Xenon gaan de "mistlampen" (bij gebrek aan een betere benaming) in de voorbumper minder hard branden als je de dimlichten aan zet. Maar bij mij gaat er aan een kant dan een uit. Hij brandt wel als de dimlichten uit staan (op volle helderheid dus). Beetje vreemd. Misschien een stekker die los ligt?
Hmmm, beetje vreemd idd. Stekkertje los is het denk ik niet, wat dan brand dagrijverlichting ook niet wanneer xenon niet brand. .... Of op 'auto' staat...
Even langs de dealer . Laat het nog even weten.
Huidig: Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey Ex: Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Het lampje is in zijn geheel vervangen. Er was toch kortsluiting in de lamp omdat deze voor ongeveer 50% gevuld was met water. Dat ik dat zelf niet gezien heb... Ze hebben ook meteen een rammeltje onder het dashboard gefixt (een bekend probleem). Nu hopen dat ik de komende maanden niet meer naar de dealer hoef.