Ik begrijp niet dat Volvo niet een debug module heeft waarbij alle sensor-, bus- en softwaregegevens in detail gelogd wordt, zodat achteraf precies af te leiden is waardoor het probleem getriggerd/veroorzaakt wordt. Deze trial and error methode is toch een amateuristische manier om problemen op te lossen en niet meer van deze tijd.vaudi schreef:Zal vast een niet 100% stukje hardware zijn, waarop de software een foutmelding geeft.
Een foutmelding die niet aangeeft waar het probleem zich bevind.
Nieuwe firmware: niet zo blij mee
- friend
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 06.02.2013 - 15:21
Laatst gewijzigd door friend op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Zo eenvoudig is het niet helaas " Friend " .
Nog sterker er wordt heel veel gelogged.
Maar bij 512Kb/s heb je binnen no-time een harddisk vol dus ALLES loggen gaat simpelweg niet.
Daarnaast kan het zijn dat iets bijvoorbeeld optreedt in een uitzonderlijke situatie.
(Denk aan gekke dingen als rechter achterportier geopend en weer gesloten, daarna rechter voorportier en weer gesloten, maar niemand op de stoelen ... en toen links ingestapt, een situatie die je niet vaak meemaakt maar die door die sequence wel ergens in een fout zou kunnen resulteren).
En probeer dan achteraf eens uit te vogelen wat die sequence was, bijna ondoenlijk.
Nog sterker er wordt heel veel gelogged.
Maar bij 512Kb/s heb je binnen no-time een harddisk vol dus ALLES loggen gaat simpelweg niet.
Daarnaast kan het zijn dat iets bijvoorbeeld optreedt in een uitzonderlijke situatie.
(Denk aan gekke dingen als rechter achterportier geopend en weer gesloten, daarna rechter voorportier en weer gesloten, maar niemand op de stoelen ... en toen links ingestapt, een situatie die je niet vaak meemaakt maar die door die sequence wel ergens in een fout zou kunnen resulteren).
En probeer dan achteraf eens uit te vogelen wat die sequence was, bijna ondoenlijk.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46
Nu komt er wel elke keer dezelfde code maar het probleem is nog niet gevonden. Hardwarematig is alles nagekeken en vervangen indien nodig.
Ik hoop dat ze bij het volgende onderzoek wel kunnen constateren wat het probleem is maar ik heb er een hard hoofd in. Het vervelende is dat ik zelf ook echt niks kan ontdekken waardoor het veroorzaakt wordt.
Wellicht het enige was dat het meestal bij de 155km optrad.
Ik hoop dat ze bij het volgende onderzoek wel kunnen constateren wat het probleem is maar ik heb er een hard hoofd in. Het vervelende is dat ik zelf ook echt niks kan ontdekken waardoor het veroorzaakt wordt.
Wellicht het enige was dat het meestal bij de 155km optrad.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- friend
- 2nd Gear member
- Berichten: 240
- Lid geworden op: 06.02.2013 - 15:21
Dat is best oplosbaar. Het gaat om een (blijkbaar nog niet bestaande module) die een dealer kan plaatsen als er een probleem is wat intermitterend optreedt. Met 1TB SSD kom je een heel eind (194 dagen vastleggen op 512Kb/s continu). Als de foutsituatie bekend is kan je alles continue opnemen en overschrijven tot het moment van de fout. Of als de fout niet duidelijk is kan de bestuurder aangeven dat de fout opgetreden is. Op dat moment wordt alle data bevroren (al is dat al niet nodig, aangezien je 194 dagen de tijd hebt) en kan dit geanalyseerd worden. Dan kan ik mij niet voorstellen dat je hiermee een event gemist zou kunnen hebben, zodat je precies weet waarom de ECU die melding geeft. Ik zou niet inzien waarom dit geen betere methode is dan nu gebruikt wordt (de natte vinger methode blijkbaar).VolvoTech schreef: Zo eenvoudig is het niet helaas " Friend " .
Nog sterker er wordt heel veel gelogged.
Maar bij 512Kb/s heb je binnen no-time een harddisk vol dus ALLES loggen gaat simpelweg niet.
Daarnaast kan het zijn dat iets bijvoorbeeld optreedt in een uitzonderlijke situatie.
(Denk aan gekke dingen als rechter achterportier geopend en weer gesloten, daarna rechter voorportier en weer gesloten, maar niemand op de stoelen ... en toen links ingestapt, een situatie die je niet vaak meemaakt maar die door die sequence wel ergens in een fout zou kunnen resulteren).
En probeer dan achteraf eens uit te vogelen wat die sequence was, bijna ondoenlijk.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
- @je
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 09:57
Vandaag ook weer de "Motor service vereist melding", was alweer een paar weken geleden.
Tussendoor nog wel 2x een SRS airbag service spoed gehad.
Dus ik kan weer naar de garage met dat barrel.
Echt een kansloos apparaat sinds de laatste update, maar dat heeft er niets mee te maken... zucht
Het plan was deze 5 jaar te rijden, maar dat gaat hem niet meer worden.
Ben er echt klaar mee.
Tijd om de opties eens te bekijken.
Tussendoor nog wel 2x een SRS airbag service spoed gehad.
Dus ik kan weer naar de garage met dat barrel.
Echt een kansloos apparaat sinds de laatste update, maar dat heeft er niets mee te maken... zucht
Het plan was deze 5 jaar te rijden, maar dat gaat hem niet meer worden.
Ben er echt klaar mee.
Tijd om de opties eens te bekijken.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Wel jammer. Want na de eerste maanden rommelen met SW updates in 2013 is mijn auto zonder issues.@je schreef: Vandaag ook weer de "Motor service vereist melding", was alweer een paar weken geleden.
Tussendoor nog wel 2x een SRS airbag service spoed gehad.
Dus ik kan weer naar de garage met dat barrel.
Echt een kansloos apparaat sinds de laatste update, maar dat heeft er niets mee te maken... zucht
Het plan was deze 5 jaar te rijden, maar dat gaat hem niet meer worden.
Ben er echt klaar mee.
Tijd om de opties eens te bekijken.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
ff afkloppen dan maar, ik heb al 2 weken de 90k beurt gehad met alle nieuwe software. alles draait prima. sterker nog ik heb het idee dat de motor nog beter loopt 
Ik heb een my13, als ik het zo lees, lijkt het niet alleen software matig te zijn ? Anders zou ik ook die service meldingen moeten zien.

Ik heb een my13, als ik het zo lees, lijkt het niet alleen software matig te zijn ? Anders zou ik ook die service meldingen moeten zien.
- @je
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 09:57
Zal wel alleen in specifieke gevallen zijn (combinatie software en hardware modules)
Als iedereen dit zou hebben dan was het waarschijnlijk al opgelost.
Sprak laatst iemand met een my2014 met ongeveer dezelfde problemen.
Zal hem nog eens vragen hoe het nu bij hem is.
De rest die ik persoonlijk ken met update 2.0 hebben geen of weinig problemen.
Maar ja die zitten niet allemaal op het forum.
Zelf heb ik niet de indruk dat het mechanisch is.
Ergens zal er iets fout gaan met een meet waarde en dan gaat ie meldingen geven en in noodloop.
Is ook echt begonnen op de dag na update 2.0
Bij mij was het ook veel rommelen met updates en veel proberen in het begin.
Maar was tot update 2.0 toch al weer even zonder problemen.
Als iedereen dit zou hebben dan was het waarschijnlijk al opgelost.
Sprak laatst iemand met een my2014 met ongeveer dezelfde problemen.
Zal hem nog eens vragen hoe het nu bij hem is.
De rest die ik persoonlijk ken met update 2.0 hebben geen of weinig problemen.
Maar ja die zitten niet allemaal op het forum.
Zelf heb ik niet de indruk dat het mechanisch is.
Ergens zal er iets fout gaan met een meet waarde en dan gaat ie meldingen geven en in noodloop.
Is ook echt begonnen op de dag na update 2.0
Bij mij was het ook veel rommelen met updates en veel proberen in het begin.
Maar was tot update 2.0 toch al weer even zonder problemen.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02.07.2016 - 17:23
Sinds de 2.0 update (bij 90.000 km beurt) is mijn PIH boven de 150 niet meer vooruit te branden. Volgens de dealer (Broekhuis Groningen) zit de Polestar software er nog gewoon in maar ik merk een flink vermogens verlies. Ook de "Motor service vereist melding" al een keer gehad. Nu lees ik hier dat er meer gevallen zijn met het vermogensverlies na de 2.0 update, iets met een sensor bij de turbo. Is er iemand die mij precies kan vertellen wat het probleem is?
MY2017 V90 T5 full option
MY2014 V60PIH full option polestar
MY2004 Saab 93 cabrio 2.0T AERO
MY2014 V60PIH full option polestar
MY2004 Saab 93 cabrio 2.0T AERO
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel herkenbaar, zie topic Polestar tuning er nog in...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra