Geachte heren,
sinds kort ben ik in het bezit van een V70 2.4D Kinetic (163 pk, niet getuned) als opvolger van mijn V70 2.5D waarvan om onverklaarbare reden de distributieriem was geknapt. Auto dus total-loss vanwege de dagwaarde.
Deze laatste had een gemiddeld verbruik van 1:17. Was getuned van 140 pk naar 163 pk. Uiteraard geen roetfilter.
Mijn huidige, dus de 2.4D Kinetic met roetfilter laat een gemiddeld verbruik zien van 1:12. Dit bij een zeer rustige rijstijl. Nu weet ik natuurlijk dat een auto met roetfilter meer verbruikt vanwege het regenereren.
Ik vind het verschil in het verbruik echter te groot.
Het roetfilter leeg laten halen vind ik vooralsnog geen optie. Het schijnt dat er wetgeving in de maak is om dit strafbaar te maken.
Een andere optie is om de auto te tunen en de EGR af te sluiten, hoewel dat laatste misschien ook verboden wordt.
Mijn vraag is dan ook of één van jullie met dezelfde auto als die van mij ervaring heeft met het tunen en afsluiten van de EGR en of dat een positief resultaat heeft gehad op het brandstofgebruik.
Graag jullie reacties.
Hoog verbruik 2.4D Kinetic
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Welk bouwjaar is de auto? Ik ga er vanuit ergens tussen 2008 en 2009. Ik heb een zelfde auto gehad, ook handgeschakeld. Ik heb na een half jaar de auto laten tunen en de EGR dicht laten zetten. Maakte eigenlijk niets uit vwb verbruik. De EGR doet sowieso niet veel voor het verbruik. De mijne deed over een aantal 10 duizend km's gemiddeld 1:15,7 gemeten aan de pomp. Rijd wel veel op de A2, dus met 107 op de cruise control. Lijkt me dat jouw auto erg veel verbruikt. Hoeveel heeft de auto gelopen? En is de distributieriem vervangen? Heb je gegevens van de onderhouds hstorie?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27006
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Met roetfilter deed mijn S60 ongeveer hetzelfde aan verbruik en lees het vaker dat het gewoon erg hoog is.
Zonder roetfilter en EGR zit ik nu op 1 op 15 met een geartronic en wisselende wegen.
Zonder roetfilter en EGR zit ik nu op 1 op 15 met een geartronic en wisselende wegen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
1:12 is idd wel erg gortig.. Is het roetfilter wellicht continu aan het regenereren? Auto al uitgelezen?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Zoals hierboven al aangehaald, verbruik van 1 op 17 zul je met de latere 5 cilinder diesels met filter niet meer halen. Maar anderzijds is 1 op 12 wel weer heel gortig, en dan zou je zeggen dat daar een technische oorzaak voor moet zijn, maar of je die zo snel boven tafel haalt.... Schat zelf in dat 1 op 13 a 14 wel haalbaar moet zijn met automaat, en 14-15 met handbak.
Er zijn redenen te bedenken, waarom. Ligt natuurlijk mede aan de reeds gedraaide kilometers en hoe er mee is omgegaan in de jaren hiervoor. Stel dat het inlaattraject en/of het roetfilter inderdaad geheel dichtzitten, en/of dat er te vaak geregenereerd wordt, dan kan een motor natuurlijk niet meer optimaal werken. Toch maar eens terug naar de leverende partij, met deze klacht.
Er zijn redenen te bedenken, waarom. Ligt natuurlijk mede aan de reeds gedraaide kilometers en hoe er mee is omgegaan in de jaren hiervoor. Stel dat het inlaattraject en/of het roetfilter inderdaad geheel dichtzitten, en/of dat er te vaak geregenereerd wordt, dan kan een motor natuurlijk niet meer optimaal werken. Toch maar eens terug naar de leverende partij, met deze klacht.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Met verbazing lees ik vaak hoe zuinig mensen hun D5-en zijn.
Natuurlijk een andere auto, maar ik reed met mijn V50 D5 met handbak en roetfilter gemiddeld 1:14,5 - 1:15 . En ik ben echt niet iemand die ontzettend op het gas staat en bovendien korte stukjes zoveel als mogelijk vermijdt.
Wanneer ik een keer érg mijn best deed haalde ik 1:15,5, wanneer ik de andere kant mijn best op deed 1:13,5 (naar Winterberg in 2,5 uur vanuit Zwolle
, daar heb je tenslotte ook zon dikke motor voor).
Ik denk dat het redelijk normaal is voor jouw auto, maar het viel mij in ieder geval tegen omdat ik vaak waardes lees die ik met mijn Passat TDI deed.....
Een kennis van me rijdt een V70N D5 automaat met roetfilter en komt op 1:12 gemiddeld.....
p.s. Mijn roetfilter regenereede na ongeveer 1200km.
Natuurlijk een andere auto, maar ik reed met mijn V50 D5 met handbak en roetfilter gemiddeld 1:14,5 - 1:15 . En ik ben echt niet iemand die ontzettend op het gas staat en bovendien korte stukjes zoveel als mogelijk vermijdt.
Wanneer ik een keer érg mijn best deed haalde ik 1:15,5, wanneer ik de andere kant mijn best op deed 1:13,5 (naar Winterberg in 2,5 uur vanuit Zwolle

Ik denk dat het redelijk normaal is voor jouw auto, maar het viel mij in ieder geval tegen omdat ik vaak waardes lees die ik met mijn Passat TDI deed.....
Een kennis van me rijdt een V70N D5 automaat met roetfilter en komt op 1:12 gemiddeld.....
p.s. Mijn roetfilter regenereede na ongeveer 1200km.
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10507
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Met de D5 automaat uit 2005 reed ik gemiddeld ook deze waardes. Veel rondje om de kerk werk ca 1 op 10, lange autobaan ca 1 op 14/15. Alles met fluwelen dikke teen. Natuurlijk om het prachtige concert van de 5 cylinders te horen was de fluwelen teen in ineens een loodzware voet. Kom op keerls het verbuik is toch niet zo heel spannend. Je gaat gewoon voor ieder keer 30 euro tanken dan is er toch niets aan de hand. Dan wordt het in ieder geval nooit duurder van.....strui901 schreef:Een kennis van me rijdt een V70 automaat met roetfilter en komt op 1:12 gemiddeld.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Dat doe ik dus wel. Ik rij 'm zakelijk en krijg een behoorlijke kilometervergoeding. Heb een lease-Golfje nog steeds tegen kunnen houden.lint schreef: Niet teveel fixeren op het verbruik van je auto, rijplezier is ook wat waard.
Het verbruik is dus zeker in mijn geval uiterst relevant met plusminus 150 km. per dag.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Waar of hoe kan ik zien wanneer dat regeneratie-proces gaande is?Thijs schreef: 1:12 is idd wel erg gortig.. Is het roetfilter wellicht continu aan het regenereren? Auto al uitgelezen?
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Dat zie je aan het brandstofverbruik.
Wanneer je deze op actueel hebt zie je ineens een forse stijging, bij mij van iets van 7,0 naar 9,5. Duurt een paar minuten.
Het is van belang dat je deze cyclus afmaakt, voor zover dit mogelijk is.....
Wanneer je deze telkens afbreekt krijg je andere problemen, zoals dichtslibbend roetfilter en stijgend oliepijl.
Wanneer je deze op actueel hebt zie je ineens een forse stijging, bij mij van iets van 7,0 naar 9,5. Duurt een paar minuten.
Het is van belang dat je deze cyclus afmaakt, voor zover dit mogelijk is.....
Wanneer je deze telkens afbreekt krijg je andere problemen, zoals dichtslibbend roetfilter en stijgend oliepijl.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Zeker is dat relevant. In ieder geval als je hem koopt met het idee dat je minimaal 1:15 zult rijden.JosW schreef:Dat doe ik dus wel. Ik rij 'm zakelijk en krijg een behoorlijke kilometervergoeding. Heb een lease-Golfje nog steeds tegen kunnen houden.lint schreef: Niet teveel fixeren op het verbruik van je auto, rijplezier is ook wat waard.
Het verbruik is dus zeker in mijn geval uiterst relevant met plusminus 150 km. per dag.
Scheelt toch aardig in de portemonnee....
En ik geniet er ook van hoor, maar weet dat ik nu 1:10,5 gemiddeld scoor. Lig er niet wakker van, maar zuinig is het niet. Voor mij een keuze geweest omdat ik een 5 pitter zaaaaaalig vind. En met 21000 per jaar is het redelijk wat brandstof.... maar jah.... ik hoef ook geen ford 1.0 ECOBOOST. Word ik in ieder geval niet gelukkig van (van het verbruik wel....)
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Je ziet het idd heel duidelijk. Maar bij mij duurt het wel langer dan een paar minuten. Toch al gauw 15-20 minuten. En ik rij gemiddeld wél ca. 1:17...strui901 schreef: Wanneer je deze op actueel hebt zie je ineens een forse stijging, bij mij van iets van 7,0 naar 9,5. Duurt een paar minuten.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
Uit laten lezen bij de dealer.
Regeneratie duurt inderdaad wel 15-20 min.
Ik rij met mn D5-205pk gemiddeld 1:14 en dat valt me ook een beetje tegen.
mn vorige D5-185pk reed 1:15.
Je kan op spritmonitor dezelfde auto's vergelijken.
Regeneratie duurt inderdaad wel 15-20 min.
Ik rij met mn D5-205pk gemiddeld 1:14 en dat valt me ook een beetje tegen.
mn vorige D5-185pk reed 1:15.
Je kan op spritmonitor dezelfde auto's vergelijken.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- dik999
- 5th Gear member
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46
heb een d3 my 2012 geartronic.
nu 80.0000 gereden en aan de pomp gemeten ( verbruik boordcomputer veel te optimistisch ) inclusief caravan en vakantie en doorrijden in buitenland 1: 15,50
nu 80.0000 gereden en aan de pomp gemeten ( verbruik boordcomputer veel te optimistisch ) inclusief caravan en vakantie en doorrijden in buitenland 1: 15,50
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
- V-driver
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51
1:12 is best fors. Zijn je verstuivers nog goed? Die schijnen ook wel eens voor dergelijke problemen te kunnen zorgen. Elektronisch handrem, lost die wel goed? Lagers nog okay? In plaats van de motor misschien ook goed om eens te kijken naar dingen die onevenredig veel weerstand veroorzaken. Mijn ervaring is nl dat de grens tussen laag en hoog verbruik flinterdun is. Bij bv 120 zie je 1:17 op de bc staan, ga je 130 is het gelijk 1:11....
Laatst gewijzigd door V-driver op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mijn 185 pk zoop 1 op 14 a 15, afhankelijk van wie hem bereed. Ik kan zuiniger dan moeders.
Na de motor crash is alles schoongemaakt ten aanzien van EGR, roetfilter. Verder drie nieuwe verstuivers (1 lek, 2 aan de marge).
Nu, na 4.000 km, concludeer ik dat de auto zuiniger is geworden en zal nu 1 op 17 halen.
Ergo: maak de EGR en bijbehorend traject en het roetfilter eerst schoon. Vervolgens geforceerd laten regenereren en ga dan maar eens een poosje rijden.
Na de motor crash is alles schoongemaakt ten aanzien van EGR, roetfilter. Verder drie nieuwe verstuivers (1 lek, 2 aan de marge).
Nu, na 4.000 km, concludeer ik dat de auto zuiniger is geworden en zal nu 1 op 17 halen.
Ergo: maak de EGR en bijbehorend traject en het roetfilter eerst schoon. Vervolgens geforceerd laten regenereren en ga dan maar eens een poosje rijden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- AlexV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33
@josw, heb je automaat?
Dan is 1:12 vrij redelijk. Met mijn V70 reed ik dat ook gemiddeld en heel soms haalde ik 1:13,5
Met XC60 doet ook 1:12 en die is toch een stuk zwaarder. Laatst bandenspanning gecontroleerd, was 2,2 bar en nu 2,6 (ECO volgens sticker) en nu zie ik op de verbruiksmeter betere resultaten. Nu nog zien bij de pomp. Ik denk dat ik gemiddeld 1:13 moet kunnen halen.
Volgende maand gaat de EGR dicht, vervuild in ieder geval de motor niet meer.
Tunen om hem zuiger te maken weer ik nog niet, omdat in het gebied tussen 2 en 2200 toeren dit nog niet eenvoudig is.
Je kan het koppel en PK's hoger maken bij een lager toerental, maar voor het verbruik tijdens cruisen 120 - 130 zal dit denk ik niet veel invloed hebben.
Dan is 1:12 vrij redelijk. Met mijn V70 reed ik dat ook gemiddeld en heel soms haalde ik 1:13,5
Met XC60 doet ook 1:12 en die is toch een stuk zwaarder. Laatst bandenspanning gecontroleerd, was 2,2 bar en nu 2,6 (ECO volgens sticker) en nu zie ik op de verbruiksmeter betere resultaten. Nu nog zien bij de pomp. Ik denk dat ik gemiddeld 1:13 moet kunnen halen.
Volgende maand gaat de EGR dicht, vervuild in ieder geval de motor niet meer.
Tunen om hem zuiger te maken weer ik nog niet, omdat in het gebied tussen 2 en 2200 toeren dit nog niet eenvoudig is.
Je kan het koppel en PK's hoger maken bij een lager toerental, maar voor het verbruik tijdens cruisen 120 - 130 zal dit denk ik niet veel invloed hebben.
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
- AlexV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 21:33
@Ger, 1:17 ?
Dat doe je dan heel netjes, heb je het gaspedaal gedemonteerd?
Dat doe je dan heel netjes, heb je het gaspedaal gedemonteerd?

V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Goeie vraag Alex, ik dacht dat ik had gelezen dat het om een handbak gaat, maar zie dat nergens terug in de openings post. Jos, is het een handbak of automaat?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95