Motorsysteem service spoed na tanken?

Geleverd vanaf 2003
MarkV50
2nd Gear member

Hm wat een apart verhaal, wel erg balen, maar lijkt me stug dat het een brandstof filter is of het additief vloeistof... denk inderdaad ook dat je richting je roetfilter moet denken,
zo`n v50 1.6 net zoals ik heb is een leuke auto om te zien maar wat een beroerde motor... dat zou voor mij de reden zijn om het roetfilter te verwijderen ALS HET VEEL PROBLEMEN GEEFT, daarna misschien netjes een melding maken bij de RDW :)

desalniettemin ik ken het probleem niet maar ik denk wel dat je meer moet zoeken bij je roetfilter of in elk geval de aansturing daarvan

Heb me 3 weken geleden ook een v50 1.6d drive e aangeschaft en heb ook soms dat mijn motor inhoud en het vermogen weg is, bij mij kwam er wel als foutcode dat de sensoren van de roetfilter op/kapot waren dus ik twijfel ook erg sterk tot verwijdering, maar goed wat mijn probleem is hoeft die van jou niet te zijn natuurlijk....
Jason-S
1st Gear member

Hallo,

Bleek dat het deze keer de brandstof pomp module????? was?
Deze is vervangen en auto word door een monteur mee genomen naar huis voor een proefrit, deze woont 50 km van de dealer af.
Morgen ochtend weer terug dus hopen dat hij nu wel goed blijft anders ben ik bang dat ik hem toch terug ga brengen omdat ik dan geen vertrouwen meer heb in deze auto, kies ik wel een andere uit, en die laat ik dan van te voren grondig keuren (aankoopkeuring).

Ik zei ook al ligt het niet aan de roetfilter, maar deze schijnt volgens de monteur nog goed te zijn, dus dan geloof ik dat maar, al hoe wel ik nu wel steeds meer twijfels ga krijgen :)

Jason.
SayMr2Me
1st Gear member

Ik heb het eens een beetje doorgelezen, wat een ramp zeg. Al met al hebben de monteurs meer meters gemaakt in de auto dan jij geloof ik. Hopelijk word t snel opgelost allemaal en kun je zelf een paar mooie kilometers maken.
'06 Volvo V50 edition 1.8
ammie 69
2nd Gear member

Ik zou ook bij de dealer is (no cure no pay )gaan bespreken
Onderdelen wisselen lijkt het nu wel.
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ik weet niet of ik me er mee mag bemoeien maar.........
Het roetfilter moet in ieder geval vervangen worden bij 120000km.
De druksensor kan ook een foutieve waarde aangeven vanwege het feit dat de slangen vanaf het roetfilter naar de sensor inwendig stuk kunnen gaan.
Wordt de auto bij een dealer gediagnotiseerd of bij een uni garage?
Ik denk en dat klinkt misschien raar, dat de betreffende garage weinig of geen ervaring heeft met dit type Volvo.
Is er een slang stuk vanaf het roetfilter dan blijf je storingen houden...
Maar het belangrijkste is dus het roetfilter zelf, blijft deze langer dan 120000km onder de auto zitten is de kans op motorschade erg groot..
Laatst gewijzigd door Ramon&Ramon op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jason-S
1st Gear member

Allemaal bedankt voor het meedenken, heb intussen de melding motorsysteem service spoed weer gehad en de Anti skid ( Weer stil langs de weg) weer gehad.
Ze kwamen met 2 opties, alles laten vervangen wat vervangen moet worden op hun kosten, of ze nemen de auto terug.
Heb geen vertrouwen meer in de auto dus ik ben voor optie 2 gegaan.
Heb inmiddels een andere auto gekocht die ik morgen kan halen.
Jammer genoeg is het geen Volvo geworden :(

Dus mensen die in de toekomst voor een Volvo gaan kijken en je komt er 1 tegen met dit kenteken... NIET KOPEN haha

Volvo v50 1.6D bouwjaar 2008 125.xxx km op de teller kenteken 8-KVS-40

Nogmaals allemaal bedankt voor het meedenken ! (U)

Jason.
Luuk87
2nd Gear member

Balen... maar ik begrijp je beslissing heel goed. Als je binnen weken na aanschaf zoveel gezeur hebt krijg je nooit meer een goed gevoel bij de auto :)

Wat is het geworden?
Laatst gewijzigd door Luuk87 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Jason-S
1st Gear member

Luuk87 schreef: Balen... maar ik begrijp je beslissing heel goed. Als je binnen weken na aanschaf zoveel gezeur hebt krijg je nooit meer een goed gevoel bij de auto :)

Wat is het geworden?
Hoi Luuk87,

Ja ik baalde zeker, het was een mooie auto om te zien zat en reed ook heerlijk ( die paar keer dat ik er in reed :D )

Helaas had ik er geen vertrouwen meer in, ook niet om een andere daar te halen.
Misschien in de toekomst weer een Volvo maar dan ergens anders ;) .

Ik heb nu een Passat variant 2.0 TDI automaat, en ik moet zeggen die rijden ook errug lekker hahaha

Gr. Jason
Laatst gewijzigd door Jason-S op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”