Mijn naam is Herbie en heb 2 weken geleden een Volvo V40 MY2017 besteld.
Na 20jaar FIAT en Abarth nu gekozen voor iets heel anders.
Waar ik monenteel in rondrij is een abarth evo SuperSport met 180pk, leuk hoor, maar deze auto is zó snoeistrak geveerd dat ik er helemaal klaar mee ben, ik zocht rust, comfort en luxe. En ja wat is er dan te koop (nee ik mag van mijn baas de auto zelf betalen) in autominnend Nederland.....? Eigenlijk heel veel maar ook aan de andere kant heel weinig, VW is nog vlees nog vis, om over de betrouwbaarheid maar te zwijgen, Audi is nog arroganter dan arrogant, Opel is voor spruitjesliefhebbers, Japanse autos zijn niet om aan te gluren en mijn ooit verafgode Alfa Romeo is de weg een beetje kwijt. Mercedes is leuk als taxi en BMW is een tikje prijzig. Renault ziet er uit als speelgoed, Citroën heeft niet iets in mijn prijsklasse, de DS5 is mooi maar meteen te duur, en last but not least, Peugeot.......tjsa......wat een lelijke hokken maken die. Kortom Volvo heeft een redelijk betaalbare en het mooist uitziende C segmenter die er rond rijdt, punt.
Bij het instappen met de proefrit had ik meteen, ja dit is het.... Rust, comfort en luxe, rijdt strak doch comfortabel, is niet sloom en een prachtig interieur. 2x een uur wezen rondrijden over paden en wegen, hobbels drempels en ander ongemak waar Nederland mee volgeplempt is, hebben we besloten om er een aan te schaffen.
Wat hebben we gekocht:
Een V40 Nordic+, T3 in de mooie kleur Amazon Blue, met city Weave stof, prachtige retro kleur en stof

Mooi met dat duo tone interieur. Zal best vies worden maar dat zien we dan wel weer. 17" velgen, 18 is te stuiterig en HK audio, of dat laatste een aanwinst is weet ik niet, ik heb het gehoord en vond het zeker niet slecht klinken, al zijn de berichten hier minder laaiend haha. We zullen het wel horen tzt.
Nu wachten.....tot ongeveer week 25.