Volvo nummer 10 is in bestelling.........en geleverd!
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ohw wat een heerlijk pakket! Love it!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Dank allen voor de reacties! Het grote en pijnlijke afwachtseizoen is dus begonnen....hopelijk klopt de afgegeven levertijd een beetje want het is de bedoeling dat de auto en ik nog even de kans krijgen om aan elkaar te wennen (en evt. probleempjes - nee toch he? - te kunnen tackelen) voordat hij mee mag op vakantie naar Noorwegen.
Met de huidige XC60 ben ik tussen de servicebeurten door nooit bij de dealer geweest, dat was niet nodig want alles werkte gewoon zoals het verondersteld was te werken. Het enige probleempje wat er was had ik bewaard voor de einde garantie inspectiebeurt: de radio viel incidenteel helemaal stil, maar de volgend keer na het starten van de auto speelde hij weer gewoon, dus ik vond het niet echt urgent. Volgens de dealer een bekend probleem en een kwestie van updaten van de software, dat zouden ze even meenemen terwijl de auto verder nagekeken werd. Ik kon er op wachten .....en toen ze de sleutel twee uur later terug kwamen brengen zeiden ze..." Huhhhhh....vervelend...maar nu doet de radio het helemaal niet meer....haha" . Er werd direct een nieuwe stuureenheid besteld en de volgende dag ingebouwd en ik kreeg een fonkelnieuwe V40 CC T3 Geartronic (demo auto) mee. Dat rijdt ook prima, vooral in de Sportstand van de GT, maar als je een hoge auto gewend bent is het best even wennen om zonder je hoofd voortdurend te stoten in- en uit te stappen...... de daklijn van dat model is laag - voor een ouwe man in ieder geval - toen herinnerde ik me ook meteen weer waarom ik een XC60 uitgezocht had.
Met de huidige XC60 ben ik tussen de servicebeurten door nooit bij de dealer geweest, dat was niet nodig want alles werkte gewoon zoals het verondersteld was te werken. Het enige probleempje wat er was had ik bewaard voor de einde garantie inspectiebeurt: de radio viel incidenteel helemaal stil, maar de volgend keer na het starten van de auto speelde hij weer gewoon, dus ik vond het niet echt urgent. Volgens de dealer een bekend probleem en een kwestie van updaten van de software, dat zouden ze even meenemen terwijl de auto verder nagekeken werd. Ik kon er op wachten .....en toen ze de sleutel twee uur later terug kwamen brengen zeiden ze..." Huhhhhh....vervelend...maar nu doet de radio het helemaal niet meer....haha" . Er werd direct een nieuwe stuureenheid besteld en de volgende dag ingebouwd en ik kreeg een fonkelnieuwe V40 CC T3 Geartronic (demo auto) mee. Dat rijdt ook prima, vooral in de Sportstand van de GT, maar als je een hoge auto gewend bent is het best even wennen om zonder je hoofd voortdurend te stoten in- en uit te stappen...... de daklijn van dat model is laag - voor een ouwe man in ieder geval - toen herinnerde ik me ook meteen weer waarom ik een XC60 uitgezocht had.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Nou, dat worden een paar onrustige weken. Logisch dat je tegen die tijd aan vakantie toe bent
Maarre, dat wordt er wel één om je vingers bij af te likken. Gefeliciteerd!

Maarre, dat wordt er wel één om je vingers bij af te likken. Gefeliciteerd!
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Tis maar geldmga1600 schreef: Het kost wat.....maar dan heb je ook wat......!


V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Dat is niet mis. Succes met wachten en straks veel plezier.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Wt laat, maar ook ik sluit me er gras bij aan. Feliciteert en geduld, straks genieten van een heerlijke 6 cilinder. Nix downsizen. De cubic cc doen het hem al uit zichzelf. Groot gelijk. Nu kan het nog en geld toebetalen voor een paar spaarcenten als alternatief..mwoah ... Ik ze: Verstandig
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 31.03.2016 - 21:43
- Locatie: Rosmalen
Tja, wachten... De eerste paar dagen gaat dat nog wel, maar als hetbeinde in zicht is...
Maar je hebt ook wel wat moois om naar uit te kijken!
Maar je hebt ook wel wat moois om naar uit te kijken!
Volvo XC60 D3 2.4D AWD (03-2012)
Kawasaki ZX-6R (04-2000)
Mini Cooper S
Mercedes A-klasse
Volkswage Passat
Kawasaki ZX-6R (04-2000)
Mini Cooper S
Mercedes A-klasse
Volkswage Passat
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
In mijn geval valt dat wachten wel mee hoor.....ik heb tenslotte nu ook een mooie XC60 tot mijn beschikking. Toen mijn auto laatst in de service was kreeg ik als leenauto eerst een V40 en later een V40 CC mee, beide nagenoeg nieuw. Rijdt allemaal prima, maar als ik dan weer n mijn XC60 kan stappen ben ik blij: zo relaxed......Marcel1973 schreef: Tja, wachten... De eerste paar dagen gaat dat nog wel, maar als hetbeinde in zicht is...
Maar je hebt ook wel wat moois om naar uit te kijken!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Zo juist zag ik op de Duitse prijslijst dat dat T5 daar alleen nog maar met AWD wordt geleverd.RikRR schreef: Proficiat met uw tiende zweed(se)!
Power en grip (T6 AWD) is een prachtige combinatie.
Laatst gewijzigd door Boreas op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik was al wat verbaasd te lezen dat de NL prijslijst nog steeds een T5 FWD toont (naast de AWD versie). Het persbericht van een aantal weken terug luidde toch echt dat alle T5's AWD als standaard zouden krijgen.Boreas schreef:Zo juist zag ik op de Duitse prijslijst dat dat T5 daar alleen nog maar met AWD wordt geleverd.RikRR schreef: Proficiat met uw tiende zweed(se)!
Power en grip (T6 AWD) is een prachtige combinatie.
Ik had mijn T6 eigenlijk al semi-besteld (in de 4 - 5 weken van afwachting op de MY17 prijslijsten kon de order bij de fabriek namelijk nog niet ingegeven worden) toen het bericht kwam dat er ook een T5 AWD aan zat te komen. Ik heb er toen nog wel over gedacht om de order te wijzigen naar een T5 AWD, maar anderzijds vind ik de 60 extra paarden ook wel prettig al zalig ze maar zelden alle 306 aansporen.
Laatst gewijzigd door mga1600 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Dat persbericht (zeker in de Nederlandse versie) wekte inderdaad de indruk dat alle T5's AWD zouden krijgen, Dat verraste mij zeer, omdat ik meende ergens gelezen te hebben dat bij het huidige platform T5 en AWD (om mij niet duidelijke reden) niet te combineren zouden zijn. Achteraf blijkt vorig jaar reeds in de buitenlandse pers (o.a. de Australische) de T5 AWD al aangekondigd te zijn. Door die slurptax is die AWD (bij dezelde nettoprijs als de FWD) juist in Nederland fors duurder. Reden waarschijnlijk om de FWD toch te handhaven. Desondanks toch voor een T5 AWD gekozen. Meer dan 200 pk alleen op de voorwielen geeft bijna altijd een problemen, zoals je kennelijk zelf ook ervaren hebt. Met een T6 heb ik nooit gereden, maar tegen een aantal extra pk's zou ik ook geen bezwaar hebben. Een "sportief" rijdende auto wordt ook dan niet, verwacht ik.
Inmiddels is er ook de Jaguar F-pace; dat zou voor mijn nog een serieus alternatief hebben kunnen zijn. Maar dan toch pas over een jaar of zo, als de errgste kinderziektes eruit zijn. De reputatie van Landrover (toch een belangrijke donor voor die F-pace) is niet al te goed, als het om betrouwbaarheid gaat. Uit de eerste tests leid ik af dat het rijgedrag wel eens beter zou kunnen zijn dan van de XC60.
Inmiddels is er ook de Jaguar F-pace; dat zou voor mijn nog een serieus alternatief hebben kunnen zijn. Maar dan toch pas over een jaar of zo, als de errgste kinderziektes eruit zijn. De reputatie van Landrover (toch een belangrijke donor voor die F-pace) is niet al te goed, als het om betrouwbaarheid gaat. Uit de eerste tests leid ik af dat het rijgedrag wel eens beter zou kunnen zijn dan van de XC60.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De F-type is prachtig, maar in een mooie uitvoering kost hij al gauw een ton of meer..... Los van de evt. kinderziekten zou ik me ook zorgen maken over de onderhoudskosten. Een kennis van me had ooit een Jaguar S-type (dat type dat technisch gebaseerd was op de toenmalige Mondeo), hij vond het een fijne auto, maar werd echt helemaal ziek van de bedragen die de dealer vroeg voor reguliere service dingetjes - bij Jaguar werd je als klant kennelijk als serieus vermogend gezien....
Over "onze" auto's: De T6 reageert wel veel directer op het gas dan de T5 en door de extra 60 pk, het hogere koppel en de combinatie met AWD is het potentieel echt wel een scheurijzer heb ik tijdens het proefrijden vastgesteld. En ik denk dat de XC60 sowieso beter stuurt dan menige 'lage' auto, met AWD erbij wordt het allemaal nog wat beter (zekerder) heb ik gemerkt. Blijft d vraag : wat is "sportief"? Als ik zo op straat kijk wat door de jongere generatie veelal als sportief wordt ervaren: spoilers, stickers, zwarte motorkappen, enorme bonkende subwoofers, zwarte lampen en ramen, uitlaatpijpen als schoorsteenpijpen, side skirts en vooral ook 'verlaagd' dan is het (gelukkig) zeker dat de een XC60 inderdaad niet "sportief", maar met het vermogen en weggedrag van een T5 of T6 en voldoende tractie (AWD) kun je, als je dat leuk vindt, heel wat van die "sportieve auto's" het nakijken geven.
Over "onze" auto's: De T6 reageert wel veel directer op het gas dan de T5 en door de extra 60 pk, het hogere koppel en de combinatie met AWD is het potentieel echt wel een scheurijzer heb ik tijdens het proefrijden vastgesteld. En ik denk dat de XC60 sowieso beter stuurt dan menige 'lage' auto, met AWD erbij wordt het allemaal nog wat beter (zekerder) heb ik gemerkt. Blijft d vraag : wat is "sportief"? Als ik zo op straat kijk wat door de jongere generatie veelal als sportief wordt ervaren: spoilers, stickers, zwarte motorkappen, enorme bonkende subwoofers, zwarte lampen en ramen, uitlaatpijpen als schoorsteenpijpen, side skirts en vooral ook 'verlaagd' dan is het (gelukkig) zeker dat de een XC60 inderdaad niet "sportief", maar met het vermogen en weggedrag van een T5 of T6 en voldoende tractie (AWD) kun je, als je dat leuk vindt, heel wat van die "sportieve auto's" het nakijken geven.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Boreas
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 25.09.2011 - 13:56
Die onderhoudskosten zouden inderdaad ook nog een punt kunnen zijn bij Jaguar. Toch heb ik de indruk dat ook mijn Volvodealer het soms op mijn bankrekening voorzien heeft, ook al gaat het meestal om kleinere bedragen. Bijvoorbeeld: zware onderhandelingen tot op mm over een inruilprijs, niet alleen de gebruikelijke afleverkosten van Volvo, maar daarnaast ook brandstofkosten E 100 (onder vermelding "pakket aflevering" ) op de aankoopfactuur, alleen vervangende vervoer (ook tijdens garantie) tegen pittige marktconforme prijzen. Daar staat tegenover dat men wel technisch deskundig is en goede uitleg van e.e.a. geeft.mga1600 schreef: De F-type is prachtig, maar in een mooie uitvoering kost hij al gauw een ton of meer..... Los van de evt. kinderziekten zou ik me ook zorgen maken over de onderhoudskosten. Een kennis van me had ooit een Jaguar S-type (dat type dat technisch gebaseerd was op de toenmalige Mondeo), hij vond het een fijne auto, maar werd echt helemaal ziek van de bedragen die de dealer vroeg voor reguliere service dingetjes - bij Jaguar werd je als klant kennelijk als serieus vermogend gezien....
Over "onze" auto's: De T6 reageert wel veel directer op het gas dan de T5 en door de extra 60 pk, het hogere koppel en de combinatie met AWD is het potentieel echt wel een scheurijzer heb ik tijdens het proefrijden vastgesteld. En ik denk dat de XC60 sowieso beter stuurt dan menige 'lage' auto, met AWD erbij wordt het allemaal nog wat beter (zekerder) heb ik gemerkt. Blijft d vraag : wat is "sportief"? Als ik zo op straat kijk wat door de jongere generatie veelal als sportief wordt ervaren: spoilers, stickers, zwarte motorkappen, enorme bonkende subwoofers, zwarte lampen en ramen, uitlaatpijpen als schoorsteenpijpen, side skirts en vooral ook 'verlaagd' dan is het (gelukkig) zeker dat de een XC60 inderdaad niet "sportief", maar met het vermogen en weggedrag van een T5 of T6 en voldoende tractie (AWD) kun je, als je dat leuk vindt, heel wat van die "sportieve auto's" het nakijken geven.
Zoals je wel begrepen zult hebben, behoor ik niet tot die jonge generatie die de door jou beschreven toeters bellen onder sportief verstaat. Ik neem onmiddellijk aan dat de T6 sneller en feller reageert op de gaspedaal dan een T5. Komend vanuit een D5 stelde me de huidige T5 echter zeker niet teleur. De Polestar tuning blijft natuurlijk nog een optie. Met de werking van de achttraps geartronic had ik nog enige moeite af en toe, maar dat kan ook een kwestie van gewenning zijn. De tests laten zich nogal wisselend uit over die geartronic-8. Zelf vond ik deze eigenlijk bij de D4 minder nerveus reageren.
Meus automobilis non volvit, sed currit.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Voor de duidelijkheid: ik ook niet, ik ben een 67-jarige zzp-ende pensionado. Mijn rijstijl is meestal vrij rustig, maar ik wil wel een auto die gewoon (en meteen graag!) doet wat ik van 'm vraag. Mijn huidige jaarkilometrage is te laag voor een diesel, anders had ik die wel genomen want het koppel dat een van mijn vorige auto's had (een getunede V70 D5 Geartronic) was wel heel erg prettig. Met 400 Nm komt een T6 (of T5 met Polestar) aardig in de buurt......Boreas schreef:
Zoals je wel begrepen zult hebben, behoor ik niet tot die jonge generatie die de door jou beschreven toeters bellen onder sportief verstaat.
Toen ik het koopcontract voor mijn T6 tekende was de T5 AWD er nog niet. Korte tijd later kwam de aankondiging ervan en ongeveer tegelijkertijd kreeg ik bericht dat de bestelde T6 niet door de fabrieksplanning geaccepteerd was voor MY2016 en doorgeschoven zou moeten worden naar MY2017. Daarmee ontstond een 'vacuum' van ongeveer een maand want de prijslijst 2017 wilde maar niet afkomen. Ik heb in die tussentijd zeker ook een wijziging naar T5 AWD overwogen - want AWD stond hoger op mijn lijstje dan die extra 60 pk- maar uiteindelijk overwon het gevoel van 'je leeft maar een keer' (tenminste dat denk ik....) en heb ik mezelf dus verwend met deze uitspatting.
En nu maar afwachten.......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Vandaag hebben we na ongeveer 2.5 jaar, afscheid genomen van onze ‘oude’ XC60 (en daarnaast trouwens ook nog van een fiks geldbedrag) en tegelijkertijd het nieuwe exemplaar in ontvangst mogen nemen. Weliswaar zo´n 2 maanden vertraagd (onder andere door de modeljaar-wissel), maar gelukkig nog wel mooi op tijd voor een wederzijdse gewenningsperiode voordat hij mee vakantie mag.
De oude auto was al een genot om in te rijden, maar deze nieuwe is helemaal briljant! Ik was sinds de proefrit in februari in Beesd en omgeving al weer een beetje kwijt hoe een T6 met AWD aanvoelt, maar nu weet ik het weer: wat een heerlijk vermogen en vooral souplesse…
Bijgaand alvast een paar ‘sfeerbeelden’……..echte plaatjes volgen nog wel......
De oude auto was al een genot om in te rijden, maar deze nieuwe is helemaal briljant! Ik was sinds de proefrit in februari in Beesd en omgeving al weer een beetje kwijt hoe een T6 met AWD aanvoelt, maar nu weet ik het weer: wat een heerlijk vermogen en vooral souplesse…
Bijgaand alvast een paar ‘sfeerbeelden’……..echte plaatjes volgen nog wel......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ziet er erg goed uit, gefeliciteerd!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Eindelijk, maar het lang wachten is goed beloond.
Niet te lang wachten met de echte foto's.
Niet te lang wachten met de echte foto's.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941