S80 veel stof binnen het instrumentenpaneel

Plaats reactie
Decerf
Starter

hallo

Ik ben Jim en heb een 2012 S80 D3 en ben helemaal gek van mijn volvo. Nu zit ik met een probleem.
Sinds ik nieuw ben op dit forum had ik graag onmiddellijk willen van start gaan met mijn eerste vraag.
Achter mijn het instrumentenpaneel zie ik enorm veel stofdeeltjes zitten die enorm op mijn zenuwen werken. Ik weet niet of er nog mensen met dit probleem zitten ?
Is er een manier om dit op de een of andere manier te reinigen. Ik denk aan demontage misschien en uitblazen met een hogedruk blazer ?

Alvast bedankt voor jullie tips !

Jim

(Hopelijk heb ik het bericht op de juiste plaats gepost admin...)
Laatst gewijzigd door Decerf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VolvoRulez
3rd Gear member

Welkom Jim,

Ik zou zeggen dat de manier die je beschrijft de beste manier is. Ik heb het nog nooit gehad en vind het vreemd dat stof zich kan ophopen op die plek.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
Decerf
Starter

Natuurlijk zit ik met de vraag. Als ik de motor netjes afzet en het instrumentenpaneel demonteer, ga ik achteraf geen vervelende foutcodes of dergelijke krijgen ?

Vriendelijke groeten

Jim
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Sleutel uit contact en aan je vrouw / partner / vader /moeder / kinderen geven.
DIM demonteren.
Voorzichtig de plastic front-kap demonteren (let op; is ' oud ' plastic, doe dit voorzichtig).
Kom NIET me je vingers aan het zwart / antraciete deel!
Blaas alles schoon en/of neem de doek ter hand om het doorzichtige front deel schoon te maken.
(doe dit dus NIET met het zwarte/antraciete deel, daar alleen blazen).

Terugplaatsen en je sleutel weer terugbietsen.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
VolvoRulez
3rd Gear member

Let op! Sleutels NOOIT aan je vrouw geven!

8-)
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
m-kliko
4th Gear member

VolvoRulez schreef: Let op! Sleutels NOOIT aan je vrouw geven!

8-)
Nee, aan de (kleine) kinderen geven is verstandig. :o
Die gaan er mee spelen in de zandbak. :bandit: :D
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Decerf
Starter

Ok bedankt heren. Ik zal tijdens het weekend dit eens proberen.

Vriendelijke groeten en bedankt voor de tips

Jim
mad2000
2nd Gear member

Kijk deze even als voorbeeld.... [video][/video]

Het is niet moeilijk om je tellerhuis te verwijderen. Ik heb hem er ook al eens uit gehad om (originele) rvs ringen om de tellers te plaatsen.
Procedure voor schoonmaak is gelijk uiteraard.. :D
Ik heb een schoon, nieuw kwastje gebruikt en een beetje ArmorAll. Het plexiglas frontje kun je losschroeven van het tellerhuis en wassen met afwasmiddel en lau water. Zachtjes afdrogen met een niet pluizende doek.

-Gebruik geen schoonmaakmiddelen of zo op de matzwarte omgeving rond de tellers! Dat geeft vooral vlekken en ellende.
-Blijf van je teller naalden af.... Als je ze beschadigd of per ongeluk lostrekt ben je nog niet jarig.
-Geen vochtigheid op de DIM display (linksonder) gebruiken. Niet drukken op het display.
-Aard jezelf efkes... Pak de (koperen) waterleiding even vast en trek geen synthetisch 'wollen' kleding of jas aan. Statische electriciteit kan de electronica in je klokkenwinkel niet waarderen!

Suc7
S80-2001- 2.4 Climate Line-NauticBlue/Antrhaciet
XC90-2004 - 2.9T6-NauticBlue/Oak.
m-kliko
4th Gear member

mad2000 schreef:
-Aard jezelf efkes... Pak de (koperen) waterleiding even vast en trek geen synthetisch 'wollen' kleding of jas aan. Statische electriciteit kan de electronica in je klokkenwinkel niet waarderen!
Mag ik dan aanmerken dat je beter niet een waterleiding kan vastpakken? Deze is namelijk 100% aarde (mits er natuurlijk niet teveel verf overheen zit). Het kan zijn dat je auto alsnog een potentiaal verschil heeft t.o.v. de aarde. Hij staat namelijk op rubberen banden. Beter is om een bevestigingsbeugel van de riem te pakken. Daarbij bedoel ik natuurlijk niet dat klikding wat je normaal gesproken in je hand hebt. Maar onderin de stoel waar de riem zelf aan het chassis vast zit. Misschien zijn er nog betere plekken die eenvoudiger bereikbaar zijn, maar dit is even het eerste wat in mij opkomt. Chassis is namelijk de aarde/0V voor de auto. =)
Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - MY2008 - Black and White
Volvo V90 T4 - MY2020 - Polestar tune - Inscription - Business Luxury Plus - Black

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Plaats reactie

Terug naar “S80”