Beste mede volvo bestuurders, om maar gelijk met de deur in huis te vallen; ik ben in het bezit van een volvo s60 (sedan) 2003 voorzien van een 2435cc LPG G3 motor die 103 kW vermogen levert. Nou vroeg ik mijn eigen af of het mogelijk is om mijn fuel injectors of ik die zomaar kan demonteren zonder dat er consequenties zijn voor het LPG gedeelte?! M.a.w moet ik nog ergens aan denken vwb het gasgedeelte?! ( p.s de accu is reeds losgekoppeld)
Alvast bedankt!
p.s sorry foto verkeerd geupload...
het willen loskoppelen van de fuel injectors, rekening houden met LPG gedeelte?!
-
- 2nd Gear member
nee je hoeft er verder geen rekening mee te houden maar misschien moet je de stekkers van de LPG injectoren wel loshalen als je de injectierail los wilt halen. hou er rekening mee dat de rubber ringen van de injectoren in het spruitstuk en of in de injectierail mogelijk/liefst vervangen moeten worden. Ik zie je benzineleiding niet, die moet vaak met speciaal gereedschap losgehaald worden.
Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.
-
- Starter
Bedankt voor je info GRUNNS60. De injectoren zitten als het goed is onder dat zwarte beschermingskapje samen met de injectierail. De benzineleiding loopt daar ook eronder. Wat bedoel je met de benzineleiding loshalen met een speciaal gereedschap...?
Ik heb toevallig dit filmpje gezien ...
Ik heb toevallig dit filmpje gezien ...
-
- 2nd Gear member
Ik hoop dat je zon aansluiting hebt. denk het idd wel want anders zie je de benzineleiding al lopen tussen de middelste buizen van het spruitstuk. dan is het makkelijk. echter bv mijn 2001 heeft een andere veel lastiger aansluiting. makkelijk te checken natuurlijk als deksel los is. je aansluitsnoeren voor je LPG injectoren lijken ook niet in de weg te zitten, zoals wel bij mijn blok. dit lijkt handiger, vooruitgang zeg maar. 

Volvo S60, 2001, 170 Pk, LPI, >333.333km.