Mensen een vraagje,
In mijn C70 2.3 T5 2001 gaat LPG gebouwd worden komende week. Nu sprak ik iemand en die raadde sterk af om originele Volvo bougies er in te hebben i.v.m. veelvuldig kans op backfire en er NGK's in te plaatsen. Echter praatte hij in het algemeen en niet bij bepaalde types. Ik heb zo'n 2000km geleden originele Volvo bougies met art.nr: 30751806 besteld bij parts4swedes, die er in gezet en daar wordt toch wel aangegeven dat die geschikt zijn voor LPG.
Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen? Klopt dit wat er werd beweerd of kan ik de Volvo bougies er gewoon in laten. Ik heb namelijk geen zin in backfires. En zo ja, welke NGK's worden aangeraden?
Alvast bedankt!
Groeten Oscar
LPG bougies wel of niet origineel Volvo?! Help.
- OscarrrJ92
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 05.10.2015 - 08:05
'01 C70 T5 LPG: chipped 280 pk / 420 nm
- OscarrrJ92
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 05.10.2015 - 08:05
Dus zowel origineel Volvo als NGK's? Geen problemen met de originelen dus. Is/wasa uw V70 ook een T5 of dat niet?evert65 schreef: geen idee, ik heb beidden gehad zonder problemen V70 Bifuel
'01 C70 T5 LPG: chipped 280 pk / 420 nm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 11.09.2014 - 21:31
voor de 2.5T (2005) gebruik ik NGK BKR6E. Deze werden me aangeraden door verdampere. Daarvoor reed ik op de originele zonder problemen.
De gas inbouwer kan je wel vertellen of je andere bougies moet gebruiken.
De gas inbouwer kan je wel vertellen of je andere bougies moet gebruiken.
-XC70 MY05-
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
Ik heb geen turbo motor maar heb hier wel het een en ander over gehoord wat betreft welke bougies het beste zijn wanneer je op gas gaat rijden. Dat blijken toch de originele bougies voor turbo-motoren te zijn, waarom dit zo is; geen idee want je zou denken een bougie is toch een bougie maar is dus niet zo.
Wanneer er op het 850forum een vraag wordt gesteld over het onregelmatig lopen van de wagen is de eerste opmerking welke bougies erin zitten. Het probleem van het onregelmatige lopen is vaak ook verholpen door originele bougies te gebruiken.
Ik heb één keer de beslissing genomen om speciale lpg bougies te gebruiken (lang geleden) maar na 5000 km snel verwisseld voor originele en nooit problemen. Bij mij gaan ze 45000 km mee (2.5 10V)
Wanneer er op het 850forum een vraag wordt gesteld over het onregelmatig lopen van de wagen is de eerste opmerking welke bougies erin zitten. Het probleem van het onregelmatige lopen is vaak ook verholpen door originele bougies te gebruiken.
Ik heb één keer de beslissing genomen om speciale lpg bougies te gebruiken (lang geleden) maar na 5000 km snel verwisseld voor originele en nooit problemen. Bij mij gaan ze 45000 km mee (2.5 10V)
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
ik heb een gewone 2.4 Bi-Fuel, geen T5 of WasaOscarrrJ92 schreef:Dus zowel origineel Volvo als NGK's? Geen problemen met de originelen dus. Is/wasa uw V70 ook een T5 of dat niet?evert65 schreef: geen idee, ik heb beidden gehad zonder problemen V70 Bifuel
keep calm!, your randomizer is running
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het beste kun je originele gebruiken, alleen icm een turbo en lpg gaan die maar kort mee (30-40000 km). Je zou NGK iridium proberen, deze gaan heel lang mee, ongeveer een kleine ton. Alleen zijn die bougies wel erg prijzig. European tuning weet precies welke je moet hebben.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- OscarrrJ92
- 1st Gear member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 05.10.2015 - 08:05
Super bedankt voor de reacties in ieder geval! Ik heb inmiddels 2 weken LPG op m'n C70 en de originele Volvo bougies er in. Rijdt perfect en zonder problemen!
'01 C70 T5 LPG: chipped 280 pk / 420 nm
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 02.03.2016 - 21:06
- Locatie: randstad
ik heb recent NGK platina bougie's 1496 LPG1 Bougies laten plaatsen in mijn 850 2.5 20V uit 1994. ben benieuwd hoe dat dan gaat.... peperduur dus, maar was op aanraden van mijn garage. Iemand hier al ervaring mee?
XC90 3.2 aut 2007
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
V60 HIP 2013
XC70 2.4 aut 2000
V70 2.5 aut 1998
850 2.5 aut 1994
V70 2.0 man 1997
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Met de normale bougies voor dit type Volvo werkt het net zo goed..
Die speciale lpg bougies is beetje onzin en zijn erg duur.
Die speciale lpg bougies is beetje onzin en zijn erg duur.
- henry classic v70
- 2nd Gear member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 11.12.2008 - 16:21
- Locatie: N.O. Veluwe
Vaak zelfs nog beter..Ramon&Ramon schreef: Met de normale bougies voor dit type Volvo werkt het net zo goed..
Die speciale lpg bougies is beetje onzin en zijn erg duur.
Slechts 1x heb ik andere bougies gebruikt, ook speciale lpg bougies, na 5000km was het beroerd lopen.
Met OEM Volvo bougies nooit last van
V70 Classic 2.5 10V '99 Sandstone 437 Vialle lpi G3 570.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km
Citroën C4 - Coupe 1.6 16V '05 Rouge Lucifer lpi G3 217.000 km
Fiat Grande Punto 1.4 8V '09 Deep Dark Black lpi G3 230.000 km