ik heb boven de inspuiting in de luchttoevoer een "sensor"zitten waar twee vacuumslangen aan zitten(een naar zomer/winterklep in luchtfiterhuis en een naar inlaat) wat is dit ?
en is dit een belangrijk onderdeel voor het regelmatig lopen van de motor?
verder heb ik nog enkele foutcodes uitgelezen. 121,223,123.
wat betekenen ze en wat moet ik er aan doen om de fouten op te heffen?
zie attachment voor vorm van de door mij gevonden "sensor"
onbekend onderdeel 440 1.8 i
- HUBERT1962
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02.12.2006 - 17:42
- Locatie: RIJEN
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Over die foutcodes:
1-2-1 MAF signal absent or faulty
1-2-3 Coolant temperature sensor signal absent or faulty
2-2-3 Idle air control valve signal absent or faulty
Belangrijker is om je af te vragen wat het probleem is, als er niets aan de hand is, zou ik de codes eens resetten (volgens mij het knopje 5 seconden inhouden), en dan nog eens een flink stuk gaan rijden. Mochten ze dan weer terug komen weet je dat er iets niet in de haak is, zeker omdat zowat al je sensoren problemen zouden geven.
Volgens mij is dat kastje trouwens een luchtmassameter, als ik me niet vergis. Staat er niet toevalling GM op?
1-2-1 MAF signal absent or faulty
1-2-3 Coolant temperature sensor signal absent or faulty
2-2-3 Idle air control valve signal absent or faulty
Belangrijker is om je af te vragen wat het probleem is, als er niets aan de hand is, zou ik de codes eens resetten (volgens mij het knopje 5 seconden inhouden), en dan nog eens een flink stuk gaan rijden. Mochten ze dan weer terug komen weet je dat er iets niet in de haak is, zeker omdat zowat al je sensoren problemen zouden geven.
Volgens mij is dat kastje trouwens een luchtmassameter, als ik me niet vergis. Staat er niet toevalling GM op?
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.