Goedenavond,
Ik ben terug. Ik 2010 kocht ik een S60 D5 van 2005 MY 2006. Deze heb ik 3.5 jaar gereden tot 365.000KM. De afgelopen 2 jaar een BMW 525d High Executive van 2007 gereden tot 370.000KM. Het leek me tijd om deze van de hand te doen.
De keuze is opnieuw op een Volvo gevallen. Dit keer een V70 van 2009 D5 AWD in Barents Blue Metallic.
Wel een aderlating op gebied van luxe. Geen stoelvewarming, geen lichtsensor, crappy navi, geen memory seats, geen open dak. Wel een HP Sound system (is wat waard !!).
De auto's zijn niet te vergelijken. De BMW was een jankende toerenbak met meer dan 200PK gemaakt voor snelheid. Bij de volvo heb ik meer rust en koppelgevoel.
Ik zal hier elke avond weer aanwezig zijn natuurlijk. De snelkoppeling is ook nooit van mijn bureaublad verwijderd.
Terug van weggeweest
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20995
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Terug op het oude nest ... Ik kreeg juist het verwijt een overloper te zijn want in oktober heb ik een X5 4,4i gekocht.
Rijdt heerlijk, veels te veel vermogen maar net als onze oude S90 een heerlijk en rustig te rijden auto. Het kan dus wel met BMW. 


Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Welkom terug. Goed om te zien dat je toch weer terug bent bij BMW. Ik ben wel benieuwd of de BMW betrouwbaar is gebleken, of heb je hem daarom van de hand gedaan?
Zie dat je nu ook een VTR SP1 hebt. Heel gaaf ding!
Zie dat je nu ook een VTR SP1 hebt. Heel gaaf ding!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Hey Ed raket. De BMW had dezelfde kosten als de volvo. Ook ongeveer dezelfde problemen; roetfilter, automaat, thermostaat etc. Verder wat spoor problemen gehad. BMW is weg omdat ik een goed bod kreeg en hij 370 gelopen had. De risico's nemen dan natuurlijk toe. Zonder APK verkocht. Kabel olie niveausensor was kapot en bak carter pakking was niet best meer. Al met al leek het me beter om wat met minder km te nemen. Ik rij 60 per jaar. Met 430 op de teller wordt nog lastiger verkopen.
De VTR SP is ook een gebalanceerde keuze geweest
Superbike letterlijk en figuurlijk.
Weet je Edraket dat jij mijn S60 eens helemaal uitgeplozen hebt ? Nog bedankt voor de pannekoeken
De VTR SP is ook een gebalanceerde keuze geweest

Weet je Edraket dat jij mijn S60 eens helemaal uitgeplozen hebt ? Nog bedankt voor de pannekoeken
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja dat weet ik nog zeker, altijd gezellig zoiets. Geniet van je V70. Heb zelf net een nieuwe gekocht, de 2008 weg gedaan. Is mijn meest probleemloze auto ooit geweest. Hoop dat mijn nieuwe het ook zo goed gaat doen, al is de start niet zo goed tot nu toe. Gevoel moet nog wat groeien, maar dat komt wel.
Heb zelf een VTR firestorm gehad van 1998-2002. Veel mee op het circuit gereden ook, een SP was een droom motor voor mij toen. Inmiddels een Triumph Speed triple en een klassieke Honda CBX 1000 6 cilinder.
Is de automaat van je BMW echt stuk geweest (revisie)?
Heb zelf een VTR firestorm gehad van 1998-2002. Veel mee op het circuit gereden ook, een SP was een droom motor voor mij toen. Inmiddels een Triumph Speed triple en een klassieke Honda CBX 1000 6 cilinder.
Is de automaat van je BMW echt stuk geweest (revisie)?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27001
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Welkom terug!
Had je gezien het gemis van een aantal opties niet nog even door kunnen zoeken naar een V70 die wat beter aan sluit of was het een bewuste keuze?
Had je gezien het gemis van een aantal opties niet nog even door kunnen zoeken naar een V70 die wat beter aan sluit of was het een bewuste keuze?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Hoi,
De automaal was niet echt stuk. De carterpakking begon te lekken. BMW heeft kunststof carters die dan eigenlijk mee vervangen moeten worden.
Dit in combi met olie, een nieuwe kabel en APK maakt het duur. Als de bewuste koper me 100 euro minder had gegeven was het niet door gegaan.
Ik denk dat ik het komende jaar meer kosten had moeten maken als dat ik gebudgetteerd heb.
Speedtripple is inderdaad ook een heel erg mooie. Het schijnt dat die 3 cilinders erg fijn rijden. Ik moet eerlijk gezegd wel wennen aan de 2 cilinder tov mijn vorige 4 cilinder. Deze hapt er ongelofelijk in. De sound, het stuurgedrag en de looks zijn geweldig. De SP is de castrol uitvoering van Colin Edwards; beste SP kleurstelling ooit.
V.w.b. opties; ik heb zo impulsief mijn BMW verkocht, dat ik 3 dagen gebruikt heb om een nieuwe auto te kopen. Hiervoor heb ik afgelopen vrijdag 600KM gereden en 8 auto's bekeken. Omdat ik 60k per jaar rij, en dus afschrijf als een malle, zoek ik altijd auto's die niet al te duur zijn en dus al een paar KM hebben. De huidige gaf mij het beste gevoel. Had ook een S40 of V60 D3 kunnen kopen, met veel meer luxe....maar gevoelsmatig was dat niet goed. Ik denk dat een D5 voor export meer geschikt is dan een D3.
Ik denk ook dat ik wel kan wennen aan het ontbreken van de opties. Alleen Xenon is wel een gemis.
Stoelverwarming kan ik aan mijn huid niet hebben, PDC voor heb ik niet nodig, Navi went wel, ik verstel mijn stoel toch nooit, ect.....kan allerlei argumenten verzinnen
@ Thijs, Thx...jou herinner ik me ook nog van een gaasplaatsdag ergens in Noord Groningen toch ?
GJ
De automaal was niet echt stuk. De carterpakking begon te lekken. BMW heeft kunststof carters die dan eigenlijk mee vervangen moeten worden.
Dit in combi met olie, een nieuwe kabel en APK maakt het duur. Als de bewuste koper me 100 euro minder had gegeven was het niet door gegaan.
Ik denk dat ik het komende jaar meer kosten had moeten maken als dat ik gebudgetteerd heb.
Speedtripple is inderdaad ook een heel erg mooie. Het schijnt dat die 3 cilinders erg fijn rijden. Ik moet eerlijk gezegd wel wennen aan de 2 cilinder tov mijn vorige 4 cilinder. Deze hapt er ongelofelijk in. De sound, het stuurgedrag en de looks zijn geweldig. De SP is de castrol uitvoering van Colin Edwards; beste SP kleurstelling ooit.
V.w.b. opties; ik heb zo impulsief mijn BMW verkocht, dat ik 3 dagen gebruikt heb om een nieuwe auto te kopen. Hiervoor heb ik afgelopen vrijdag 600KM gereden en 8 auto's bekeken. Omdat ik 60k per jaar rij, en dus afschrijf als een malle, zoek ik altijd auto's die niet al te duur zijn en dus al een paar KM hebben. De huidige gaf mij het beste gevoel. Had ook een S40 of V60 D3 kunnen kopen, met veel meer luxe....maar gevoelsmatig was dat niet goed. Ik denk dat een D5 voor export meer geschikt is dan een D3.
Ik denk ook dat ik wel kan wennen aan het ontbreken van de opties. Alleen Xenon is wel een gemis.
Stoelverwarming kan ik aan mijn huid niet hebben, PDC voor heb ik niet nodig, Navi went wel, ik verstel mijn stoel toch nooit, ect.....kan allerlei argumenten verzinnen

@ Thijs, Thx...jou herinner ik me ook nog van een gaasplaatsdag ergens in Noord Groningen toch ?
GJ
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Wat ik zojuist wel gemerkt heb, is dat de navi (zolang de lichtsensor vindt dat het buiten donker is) erg slecht afleesbaar is. Ik heb graag mijn dashboard verlichting donker.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
GertJan (toch?), Groningen was idd erg gezellig! En effectief ook trouwens, ik rij nog heel even in mijn huidige met nog steeds de originele erg goede condensor door dat gaas!
Wel mooi om te lezen hoe anders het kan gaan met aankopen van een auto! Ik ben er net ruim 4 maanden mee bezig geweest om de juiste te vinden. Zie s/v60 afdeling. En jij rijdt gewoon een rondje en koopt er een, haha!
Ik rij Ducati multistrada 1000. Wat heb ik een haat liefde verhouding met dat ding. In NL eigenlijk niks door die bokkende dikke twin maar als je kan gassen en sturen op bv een dijkweg is het magnifiek! Daardoor kan ik er maar geen afscheid van nemen!
Wel mooi om te lezen hoe anders het kan gaan met aankopen van een auto! Ik ben er net ruim 4 maanden mee bezig geweest om de juiste te vinden. Zie s/v60 afdeling. En jij rijdt gewoon een rondje en koopt er een, haha!
Ik rij Ducati multistrada 1000. Wat heb ik een haat liefde verhouding met dat ding. In NL eigenlijk niks door die bokkende dikke twin maar als je kan gassen en sturen op bv een dijkweg is het magnifiek! Daardoor kan ik er maar geen afscheid van nemen!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3175
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Welkom terug,kuupertie schreef: Wat ik zojuist wel gemerkt heb, is dat de navi (zolang de lichtsensor vindt dat het buiten donker is) erg slecht afleesbaar is. Ik heb graag mijn dashboard verlichting donker.
en voor het issue met te donkere scherm heb ik ook tijden gezocht naar een geschikte oplossing, maar helaas, ook bij de nieuwere modellen is het niet veel beter.
Ik rij ook graag met vrij donkere instelling van de instrumenten, vooral 's nachts op donkere wegen is dat het prettigst, maar dan is het tijdens de schemering een beetje behelpen als de lichtsensor het scherm al op donker zet. Enige wat je kan doen is met het wieltje links steeds instrumenten verlichting aanpassen of het gewoon maar laten.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Hoi,
Ik had voor de SP ook een Desmoquattro 996 bekeken. Mijn zwager reed echter lange tijd firestorms en SP's en heeft me overgehaald voor de Honda te gaan.
@ Thijs -> Gert-Jan inderdaad. Die met de Dawn blue pearl
Zo te zien doe jij ook langer met auto`s als ik. De S60 was met 3,5 jaar een enorme uitschieter. Ik wil gewoon niet meer uitgeven dan een bepaald bedrag voor een auto (principe kwestie).
Voor dat bedrag koop ik geen volle V70.
Ik had voor de SP ook een Desmoquattro 996 bekeken. Mijn zwager reed echter lange tijd firestorms en SP's en heeft me overgehaald voor de Honda te gaan.
@ Thijs -> Gert-Jan inderdaad. Die met de Dawn blue pearl

Zo te zien doe jij ook langer met auto`s als ik. De S60 was met 3,5 jaar een enorme uitschieter. Ik wil gewoon niet meer uitgeven dan een bepaald bedrag voor een auto (principe kwestie).
Voor dat bedrag koop ik geen volle V70.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250