hoe krijg ik meer vermogen uit mijn 940 LTP past de turbo van het eerste type er ook op ?
ik heb iets gehoord over een waste gate of de doune pyp veranderen
meer vermogen 940 LTP
- jessev40
- 3rd Gear member
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 13:18
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
..... down pipe bedoelt u....
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
life's a gamble, and we're all dice!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 10:00
Chippie kopen:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=82176
MBC erop en de druk omhoog.
Eventueel dikke downpipe en andere intake/luchtfilter.
Zo is de 200PK grens wel te bereiken
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=82176
MBC erop en de druk omhoog.
Eventueel dikke downpipe en andere intake/luchtfilter.
Zo is de 200PK grens wel te bereiken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 15:18
- Locatie: Zuid Limburg
die chips van turbobricks kome uit zweden en die halen echt veel uit de motor. Stage 2++ zeggen ze, 230 pk, goed voor 7 sec naar de 100 in een 940. Het is wel zeer aan te raden om een grotere uitlaat+downpipe te monteren, en zelf zou ik ook altijd de uitlaatflens van het uitlaatspruitstuk uitfrezen, samen met de ingang van de turbo. deze is erg begrenzend bij deze motoren en zorgt er voor dat de motor zn hitte niet kwijt kan en dat het spruitstuk snel scheurd.
Met die dingen gedaan houd een 850 T5 je echt niet bij heb ik 'gehoord'. Ik ga die chips kopen, dus ik zal het wel een x testen. Bij de 700/900 vereniging is iemand die deze chips ook heeft.
Een kleine, simpele upgrade is de begrenzingen uit het luchtfilter halen, reageert ie weer wat beter op het gas. Zit een flinke diameterverkleining in en slechts een van de 2 ingangen wordt gebruikt.
Met een klein trucje kun je de ontsteking ook wat vervroegen, werkt ook super mooi. (pin 18, 19, 23, 24 d8 ik van de EZK, ik heb het nu ook bij mijn 240 gedaan, gaat al 3000 km perfect!)
Nokkenas van een oudere motor, zoals een B230ET oid zorgt idd voor een wat pittigere motorkarakterestiek.
Met die dingen gedaan houd een 850 T5 je echt niet bij heb ik 'gehoord'. Ik ga die chips kopen, dus ik zal het wel een x testen. Bij de 700/900 vereniging is iemand die deze chips ook heeft.
Een kleine, simpele upgrade is de begrenzingen uit het luchtfilter halen, reageert ie weer wat beter op het gas. Zit een flinke diameterverkleining in en slechts een van de 2 ingangen wordt gebruikt.
Met een klein trucje kun je de ontsteking ook wat vervroegen, werkt ook super mooi. (pin 18, 19, 23, 24 d8 ik van de EZK, ik heb het nu ook bij mijn 240 gedaan, gaat al 3000 km perfect!)
Nokkenas van een oudere motor, zoals een B230ET oid zorgt idd voor een wat pittigere motorkarakterestiek.
1991 240 Turbo | B230F+T | M90 | 293 KKm | Turbo Turbo sinds 2-2010