Hee mede volvo V/s60 rijders.
Na een uitstapje naar BMW weer terug bij Volvo. Wat een prima auto is dat toch!
Alleen 1 echte complete design screw-up. De 12V aansluiting in de middenconsole! Tegenwoordig heeft iedereen of een telefoon die opgeladen moet worden of een tomtom of een dashcam en waar haal je dan de stroom vandaan? Het ziet er toch niet uit al die draden naar je middelconsole!
Nu wil ik extra aansluitingen maken achter het gebogen bedieningspaneel. Maar mijn vraag is: weet iemand of dit wel kan? Kan ik draden aftappen van de 12v aansluiting in de middenconsole? Is er ruimte of zit ik dan in de weg van de (handmatige) versnellingsbak? En moet ik iets doen met zekeringen? (Ik ga van 1 12v naar 2x12v met in totaal 4 USB laders)
Heeft iemand al iets soortgelijks uitgehaald?
dank voor jullie input!
Joris
Verplaatsing 12v aansluiting naar achter controle unit
-
- 3rd Gear member
Klopt. Ik irriteerde mij daar ook aan. Heb achter de middenconsole een dubbel USB stopcontact gemaakt. Stroom afgetakt van de aansteker, is voldoende gezekerd in mijn geval. Kunnen nu 2 telefoons tegelijk laden, snoeren keurig achter de console liggen. Plaatjes bij de praatjes...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door BasG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
-
- Starter
@BasG Heb je daarvoor de middenconsole los gehaald? Veel werk?
Ik wilde deze inbouwen achter het bedieningspaneel:
http://nl.aliexpress.com/item/2-Dual-US ... 119.upzdNQ
en ja, dat ik dan twee gaten moet boren neem ik op de koop toe.....
Zou ook top zijn geweest als er een USB bij de spiegel zat.... ach ja, ooit gaan ze bij Volvo nadenken over wat slim is
Zou ook top zijn geweest als er een USB bij de spiegel zat.... ach ja, ooit gaan ze bij Volvo nadenken over wat slim is

-
- 3rd Gear member
Ja, want je moet stroom aftakken van de aansteker. Als de console eruit is werkt dat vele malen makkelijker, als het al lukt zonder de console te demonteren. Bij onze C70 wel een klusje omdat zelfs de achterbank eruit moet anders kun je de console niet ver genoeg naar achteren schuiven om hem eruit te halen. Weet niet hoe dat bij die van jou zit. Ali zijn stopcontactje lijkt me prima, maar 4 tegelijk?joorus schreef: @BasG Heb je daarvoor de middenconsole los gehaald? Veel werk?
Zou ook top zijn geweest als er een USB bij de spiegel zat.... ach ja, ooit gaan ze bij Volvo nadenken over wat slim is![]()
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.