Zoemend geluid linksachter

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Camino
2nd Gear member

Tijdens het rijden hoor ik steeds linksachter een brommend, zoemend geluid wat steeds erger wordt. Het lijkt of er een soort transformator in de kofferbak ligt. Het ergst is het bij een snelheid tussen de 80 en 100 km p/u. Bij een bocht naar rechts wordt het erger en bij een bocht naar links minder. Zou dit een wiellager kunnen zijn? En hoe kan ik dit controleren zodat ik het zeker weet?
Bovendien heb ik me laten vertellen dat een wiellager vervangen bij de V50 best duur is nl zo'n 169 euro ex btw en ex montage omdat je niet alleen het lagertje kan vervangen maar de hele flens incl. lager of zoiets?
Het gaat om een V50, 2.4 benzine automaat.
Laatst gewijzigd door Camino op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
BasG
3rd Gear member

Klinkt inderdaad als een kapot wiellager. Beste is auto op krik of brug en dan wiel ronddraaien. Je mag dan niks horen, zo ja lager vervangen
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
Camino
2nd Gear member

Mij is verteld dat een wiellager voor de achteras al 169 euro ex btw en ex montage kost. Echter bij de eerste zoekslag op google vind ik al een wiellager set voor de achteras voor 82 euro bij Rexbo.nl. Montage is geen probleem. Ik heb een maat die automonteur is dus ik kan het gewoon online bestellen.
Of kijk ik verkeerd?

https://www.rexbo.nl/skf/wiellagerset-v ... GwodWJcBOQ
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Camino schreef: Tijdens het rijden hoor ik steeds linksachter een brommend, zoemend geluid wat steeds erger wordt. Het lijkt of er een soort transformator in de kofferbak ligt. Het ergst is het bij een snelheid tussen de 80 en 100 km p/u. Bij een bocht naar rechts wordt het erger en bij een bocht naar links minder. Zou dit een wiellager kunnen zijn? En hoe kan ik dit controleren zodat ik het zeker weet?
Bovendien heb ik me laten vertellen dat een wiellager vervangen bij de V50 best duur is nl zo'n 169 euro ex btw en ex montage omdat je niet alleen het lagertje kan vervangen maar de hele flens incl. lager of zoiets?
Het gaat om een V50, 2.4 benzine automaat.
Klinkt als wiellager, opkrikken en ronddrraaien, je mag in principe geen geluid horen.

Ehm da's in mijn ogen een koopje hoor. O-)

Ik heb een Corolla gehad, een type waarvan alleen de Rally uitvoering schijven aan de achterzijde had, beide wiellagers aan vervanging toe, koste me alleen al 900 euro EX btw aan materiaal (2 stuks naven+lagering) omdat het 1 geheel was. Dan is de prijs die jij noemt een koopje voor mijn gevoel :D
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Camino
2nd Gear member

Is dit hieronder in de link nu wat ik moet hebben? Ik heb er de ballen verstand van maar voor dat geld laat ik ze maar alle twee doen. Volgende week gaat anders vast de andere kant kapot. Maar dan moet ik wel zeker zijn dat ik het goede bestel. Mijn auto betreft dus een V50 2.4 uit 2005.

http://www.ebay.de/itm/2x-Radlager-ABS- ... Swf-VWYAUW
Laatst gewijzigd door Camino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Camino
2nd Gear member

Kan iemand die er verstand van heeft a.u.b. even naar de advertentie op ebay in het vorige bericht kijken? Anders moet ik met mijn tabletje naar een Volvo garage en is ook zo raar.
Luuk87
2nd Gear member

Ja dat lijkt wel de juiste te zijn. Het probleem is de vooras, die is niet zomaar los te vervangen. Achter wel gewoon.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Camino
2nd Gear member

Dank je wel. Onbegrijpelijk dat je in Duitsland zoveel minder kwijt bent. Scheelt enorm. Is het trouwens raadzaam bij een kapot wiellager achter ze maar allebei (links en rechts) te vervangen? Zal toch wel iets met km stand van 155000 te maken hebben neem ik aan.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”