Van Saab naar Mini naar V40 naar V60

Gesloten
ppcs
2nd Gear member

Hallo Allemaal,

Voordat ik mijn nieuwe aanwinst voorstel, hierbij een korte opsomming van mijn auto CV:

- 1993 Saab 900 Cabrio (3 jaar gehad):
Afbeelding
Afbeelding

- 2006 Mini Cooper S parklane (9 jaar gehad)
Afbeelding
Afbeelding

- Nog wat niet vermeldenswaardige lease rommel ;-)

- 2015 Volvo V40 D2 Summum (MY '16)
Afbeelding
Na slechts een half jaar V40 moest ik deze vanwege het wisselen van werkgever helaas inwisselen. Ik vond de V40 een fijn rijdende auto, maar ik moet eerlijk zeggen dat de afwerking hier en daar toch net niet op het gewenste niveau was. Er rammelde altijd wel wat onder het dashboard.

- 2016 Volvo V60 T3 2.0 Nordic +
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Opties:
- Nordic + (m.i. al super compleet)
- Lederen bekleding (off black)
- TFT instrumenten
- Verwarmbaar stuurwiel
- Instelbare stuurbekrachtiging
- Uitschakelbare passagiersairbag
- Sportpedalen
- Sunblinds
- Slotbouten

Aangezien het een prive auto betreft heb ik mij toch zo veel mogelijk ingehouden met de opties. Maar dankzij het Nordic + pakket wordt het al snel een complete auto! Qua uiterlijk is de auto vrij braaf, maar ik wilde geen grotere/bredere wielen omdat dit het rijcomfort, de draaicirkel en het banden geluid behoorlijk beïnvloed. Tijdens de proefrit viel me dit ontzettend op. De nieuwe T3 2.0 is echt een feestje moet ik zeggen. De motor is heel soepel en voelt onderin echt beresterk. Erg tevreden so far. In de V40 rammelde er best veel, maar in deze V60 is het een stuk stiller. De benzine motor is natuurlijk veel soepeler en trillingsvrij. Hij moet nog wel terug naar de Dealer, want de pookknop maakt een resonerend geluid. Schijnt dat de pook niet spelingsvrij vast zit aan het schakelmechanisme. Verder een waanzinnige auto. Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Verder ben ik nog op zoek naar 2 accessoires:
- Beschermingsstrip op achterbumper (OEM Volvo)
- Mat achterin kofferruimte (liefst Ocean Race met oranje bies als verkrijgbaar)

Ben benieuwd naar wat jullie van de wagen vinden! Ik lees heerlijk mee op het forum en zal steeds meer bijdragen aangezien ik de auto steeds beter leer kennen.

Gr,

PP

[[MODS EDIT; dubbel posten is niet gewenst. Zullen we hier verder gaan? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1447098]]
Laatst gewijzigd door ppcs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”