Paar vraagjes

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Volvo vrinden,

Een paar vraagjes die ik via de zoekfunctie niet beantwoord vindt:

- Is de geartronic handmatig te resetten (adaptiewaarden) ?
- Is het normaal dat bij 170KM de kickdown niet meer werkt ? Dwz. ik druk de schakelaar in, maar hij schakelt niet terug naar de 5e.
Laatst gewijzigd door kuupertie op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27005
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Via vida is de bak te resetten, dat de kickdown het niet meer doet lijkt mij zeker niet normaal.
Die van mij doet het 90.000 km later nog altijd
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Bedoel je bij 170 km/h? lijkt me niet in de haak. De 5e gaat veel verder door dan 170. Denk even uitlezen. Heb je zelf inmiddels vida?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik bedoel inderdaad bij 170kmh. Als ik 170 rijdt en vol op het gas ga, gaat hij niet terug naar de 5 maar blijft hij in de zes. Bij lagere snelheden kan ik wel merken dat hij twee versnellingen terug gaat.
Het gaat me dus echt om de kickdown (met schakelaar) niet het normale terugschakelen bij accelereren...dat gaat goed.

Ik heb nog steeds geen vida. Bij BMW bestond er een app om dergelijke dingen uit te lezen :-)
Iemand in de buurt van Ommen vida ?


Vraag 3: Ik heb een USB met veel muziek. Die loopt dus om de haverklap vast. Kan de lezer WMA bestanden aan ? Is het aantal titels of mappen begrenst ? Zit over 1.000 titels.
Laatst gewijzigd door kuupertie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Vraag 3: Ik heb een USB met veel muziek. Die loopt dus om de haverklap vast. Kan de lezer WMA bestanden aan ? Is het aantal titels of mappen begrenst ? Zit over 1.000 titels.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Deze post kan weg
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27005
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

kuupertie schreef: Ik bedoel inderdaad bij 170kmh. Als ik 170 rijdt en vol op het gas ga, gaat hij niet terug naar de 5 maar blijft hij in de zes. Bij lagere snelheden kan ik wel merken dat hij twee versnellingen terug gaat.
Het gaat me dus echt om de kickdown (met schakelaar) niet het normale terugschakelen bij accelereren...dat gaat goed.

Ik heb nog steeds geen vida. Bij BMW bestond er een app om dergelijke dingen uit te lezen :-)
Iemand in de buurt van Ommen vida ?


Vraag 3: Ik heb een USB met veel muziek. Die loopt dus om de haverklap vast. Kan de lezer WMA bestanden aan ? Is het aantal titels of mappen begrenst ? Zit over 1.000 titels.
Hoort inderdaad nog terug naar z'n 5 te gaan voor zover ik me herinner van vorig jaar In Duitsland met een stuk aardig doorrijden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik ga er vanuit dat de addaptie waarden gereset moeten worden. Zal wel een trage rijder geweest zijn voor mij.
Vanaf andere snelheden werkt alles perfect. Verder kan ik aan de bak ook niets aanmerken.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Inmiddels schakelt hij nog niet terug. Het viel me op dat ik ook niet handmatig terug kan naar 5 met deze snelheid.
Acceleratie bij hogere snelheden en top vallen me tegen tov mijn vorige auto.
Verbruik ook trouwens...maar ach...
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Awd én automaat én euro 4 D5 zijn nou niet de combinatie om zuinig mee te kunnen rijden..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27005
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zal dan wel dusdanig hoog in de toeren komen bij z'n 5 dat het beter is om de 6 aan te houden.

Ik doe 1 op 15, zonder awd, wel met automaat en een Volvotune kuurtje. Anders was dit beduidend slechter geweest.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Peter248
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
Locatie: Limburg

Thijs schreef: Awd én automaat én euro 4 D5 zijn nou niet de combinatie om zuinig mee te kunnen rijden..
Kan ik bevestigen. Het is mij nog niet gelukt onder de 8l/100km uit te komen, met Obbe kuurtje. Ik zit meestal op 8,2/8,3 volgens de BC. Het werkelijke verbruik controleer ik dan maar niet... Mijn vorige XC70 D4 deed 7,0...
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik rij 8 liter werkelijk...maar ik vind het feit dat ik weinig power over heb bij hogere snelheden vervelender dan het hoge verbruik
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21044
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

kuupertie schreef: Ik rij 8 liter werkelijk...maar ik vind het feit dat ik weinig power over heb bij hogere snelheden vervelender dan het hoge verbruik
Polestar er op en het word beter, de mijne trekt vanaf 150 vlot door naar 200.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”