Hoi Allemal,
Ik wil een 2de (of 3de, 4de, 5de) hands v50 kopen. Mijn budget is klein (5-6k eur) want ik wil niet zo veel geld uitgeven voor een auto.
Ik heb online gekeken, en ik denk dat v50's vanuit 2004-2005 goede prijzen hebben (met ongeveer 180k-200k km's aan het bord). Benzine met een 1.8 motor.
Mijn probleem is dat dit mijn eerste auto zal worden, dus ik heb geen ervaring met kopen van gebruikte autos.
Wat zijn de dingen die ik moet oppassen voor? Wat tips en tricks?
Is kopen van een dealer de moeite waard? (hoger prijs maar misschien betere staat van de auto?)
Ik weet dat bij 200k kms je moet een onderhoudsbeurt doen, dus misschien is het een betere idee als ik kijk voor autos die boven de 200k kms hebben aan het bord?
Hoe gaat het met de distributie ketting?
Ik heb al tussen de topics gekeken, maar ik heb antworden voor mijn vragen niet gevonden. Dus sorry als dit topic een re-post wordt...
Dankje!
Q
2de hands v50 kopen
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Welkom.
Goede keus om een gebruikte V50 te kopen. Er staan voldoende aankooptips op het forum.
Goede keus om een gebruikte V50 te kopen. Er staan voldoende aankooptips op het forum.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
http://www.taggleauto.nl/785516/
Deze staat bij de handelaar waar ik mijn auto ook kocht pak hem beet een jaar terug. Uitvoering is niet heel riant, zo op het oog een base audio pakketziet er verder netjes uit.
Maaaarrr daar gaan we weer, 5 cilinder is zeker het proberen waard
Deze staat bij de handelaar waar ik mijn auto ook kocht pak hem beet een jaar terug. Uitvoering is niet heel riant, zo op het oog een base audio pakketziet er verder netjes uit.
Maaaarrr daar gaan we weer, 5 cilinder is zeker het proberen waard

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 01.05.2016 - 23:51
Hoi, dankje voor dit.sebastiaan84 schreef: http://www.taggleauto.nl/785516/
Deze staat bij de handelaar waar ik mijn auto ook kocht pak hem beet een jaar terug. Uitvoering is niet heel riant, zo op het oog een base audio pakketziet er verder netjes uit.
Maaaarrr daar gaan we weer, 5 cilinder is zeker het proberen waard![]()
Maar de 1.8 benzine heeft alleen 4 cilinders. De advertentie zegt ook 4 cilinders....

- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Ik bedoelde dat het proberen van een 2.4/2.4i/T5 zeker de moeite waard is t.o.v. een 1.8 of 2.0 4 cilinder.
Deze rijden namelijk een stuk soepeler dan de 4 cilinders, er word van gezegd dat ze ook betrouwbaarder zijn, maar ze verbruiken wel wat meer als de 1.8 en de 2.0 motoren.
Verder helpt het voor jezelf ook om af te kaderen wat je precies zoekt:
- km stand, hoe belangrijk is een lage stand
- voldoet een Base (performance) audio of heb je liever een uitvoering met High Performance audio of Premium audio. (welke radio erin zit kun je zien wanneer je de radio inschakelt, dan komt er in beeld of je performance, high performance of premium audio hebt)
- welke opties vind je belangrijk, lederen bekleding, navigatie (stel er niet teveel van voor) auto telefoon (met eigen simkaart in de auto) Xenon etc.
- handgeschakeld of automaat
In de budgetstelling die je hebt past best een 2.4i automaat in de duurste trim, alleen moet je dan wel een fikse km stand voor lief nemen. Ik kocht mijn erg luxe uitgeruste V50 met een 2.4i en automaat voor 5950 euro bij bovengenoemde handelaar. Echter was de km stand bij aankoop 262.000, voor mij geen probleem, maar dat is een persoonlijk gevoel uiteraard.
Verder staat het V50 deel van dit forum vol met nuttige (aankoop) info.
Deze rijden namelijk een stuk soepeler dan de 4 cilinders, er word van gezegd dat ze ook betrouwbaarder zijn, maar ze verbruiken wel wat meer als de 1.8 en de 2.0 motoren.
Verder helpt het voor jezelf ook om af te kaderen wat je precies zoekt:
- km stand, hoe belangrijk is een lage stand
- voldoet een Base (performance) audio of heb je liever een uitvoering met High Performance audio of Premium audio. (welke radio erin zit kun je zien wanneer je de radio inschakelt, dan komt er in beeld of je performance, high performance of premium audio hebt)
- welke opties vind je belangrijk, lederen bekleding, navigatie (stel er niet teveel van voor) auto telefoon (met eigen simkaart in de auto) Xenon etc.
- handgeschakeld of automaat
In de budgetstelling die je hebt past best een 2.4i automaat in de duurste trim, alleen moet je dan wel een fikse km stand voor lief nemen. Ik kocht mijn erg luxe uitgeruste V50 met een 2.4i en automaat voor 5950 euro bij bovengenoemde handelaar. Echter was de km stand bij aankoop 262.000, voor mij geen probleem, maar dat is een persoonlijk gevoel uiteraard.
Verder staat het V50 deel van dit forum vol met nuttige (aankoop) info.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 15.04.2014 - 13:53
Die 1.8 is een Ford Motor en verbruikt relatief vaak olie.
M'n vader heeft hem in z'n S40 en het is in principe genoeg en ook het olieverbruik is oke, maar neemt wel toe. (232.000 gelopen nu)
M'n vader heeft hem in z'n S40 en het is in principe genoeg en ook het olieverbruik is oke, maar neemt wel toe. (232.000 gelopen nu)
Current: 2015 Volvo V60 D4 181PK Power Blue Momentum + Business pack Connect + Stoelverwarming & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
Current: 1998 Mazda 323 P 1.3 73PK LX Blue metallic
Current: 1929 Peugeot 190 S Camionnette Tolee 695cc 14PK
Past: 2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCI Econetic 115PK Lunar Sky Titanium + Business Pack + Winterpack & Welvaartsknobbel.
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
De 1.8 heeft een probleem met olieschraapveren als er voornamelijk korte stukjes mee gereden zijn.
Mijn C30 my2009 heeft op dit moment (172k+) geen probleem, minder dan een halve liter tussen beurten (20k) in.
Overigens vind ik dit blok al heel soepel, pakt zonder problemen op vanaf 1500rpm, al moet je dat niet te vaak doen vanwege de distributieketting. Maar als continue snelheid 60kmh, 1700rpm in de 5 gaat echt dikke prima. Nergens een trilling of wat dan ook.
Verbruik zit ik rond 7,3L/100km..
Mijn C30 my2009 heeft op dit moment (172k+) geen probleem, minder dan een halve liter tussen beurten (20k) in.
Overigens vind ik dit blok al heel soepel, pakt zonder problemen op vanaf 1500rpm, al moet je dat niet te vaak doen vanwege de distributieketting. Maar als continue snelheid 60kmh, 1700rpm in de 5 gaat echt dikke prima. Nergens een trilling of wat dan ook.
Verbruik zit ik rond 7,3L/100km..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21.12.2014 - 19:09
Ik rijd op dit moment een 5 cilinder, ik kan niks anders beamen wat een genot. Heerlijk geluid, best wel zuinig. 8.4/100 en af en toe stap ik op zijn staart. Als je een beetje je toerenteller in de gaten houd is het best te doen. Ik kocht mijn v50 200950km op de teller voor een kleine 4000,- 3de eigenaar.
Al moet ik zeggen al wel wat pegels in gegaan.
Brandstofdruk sensor
Wiellager achter.
Al moet ik zeggen al wel wat pegels in gegaan.
Brandstofdruk sensor
Wiellager achter.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Brandstofdruksensor van de 5 cilinder is wel een bekend euveltje. @topicstarter, stel je ook even voor vai het daarvoor aangewezen forumdeel. Wel zo netjes om dat te doen voordat je hulp vraagt 

Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 21.12.2014 - 19:09
Klopt inderdaad, was bij de dealer in Sneek, 195,- incl btw en montage.MartijnAbel schreef: Brandstofdruksensor van de 5 cilinder is wel een bekend euveltje. @topicstarter, stel je ook even voor vai het daarvoor aangewezen forumdeel. Wel zo netjes om dat te doen voordat je hulp vraagt![]()
@ topicstarter,
Aantal punten om op te letten bij aankoop van een 5 cilinder uit mijn eigen ervaring.
Brandstofdruksensor
Carterventilatie slangetje wil wel schuren,