Mannenbroeders
Een vraag voor de technische kenners.
Een vriend van me rijd een xc60 2.4d 2009 (175 pk) met 135k kms erop
De auto gaat bij koude motor en vanaf halfgas in noodloop. Zijn garage heeft na uitlezen dee turbo vervangen maar het probleem blijft zich herhalen.
Bij warme motor geen enkel probleem.
Ik verdenk de temperatuursensor of zoiets.
Herkent iemand dit en wat was de oorzaak?
Noodloop koude motor 2.4d
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik herken het probleem niet, maar wat schandalig dat er een turbo vervangen wordt en dat dan het probleem niet verholpen is!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
EGR naar de kleauten? Zeg het maar. Ding moet aan de kast en tot 3 decimalen achter de komma uitgelezen worden.
En bij 135K een turbo vervangen.........is wel heel er vroeg zo niet uitzonderlijk.
Maar er is wel meet uitzonderlijk. Ik dacht dat ik qua pech en kosten bij mijn garage de recordhouder was welnu, het kan nog gekker. Kom net bij de garage weg om af te spreken voor de banden wissel, staat er een Alfa Romeo op de brug in delen uiteen genomen. Scheurtje in de cilinders and dus nieuw onderblok. Is er niet, betreft een een of ander 240PK-plus ding en daar moet "even" een nieuwe motor in........en dat gaat boven de 10 mille kosten. Een casus waarbij je denkt:" laat maar, ik steek hem in de brand".
Vanuit de empathie maar even mijn medeleven laten blijken aan de eigenaar.......die net als ik een poosje terug wel kon janken.
En bij 135K een turbo vervangen.........is wel heel er vroeg zo niet uitzonderlijk.
Maar er is wel meet uitzonderlijk. Ik dacht dat ik qua pech en kosten bij mijn garage de recordhouder was welnu, het kan nog gekker. Kom net bij de garage weg om af te spreken voor de banden wissel, staat er een Alfa Romeo op de brug in delen uiteen genomen. Scheurtje in de cilinders and dus nieuw onderblok. Is er niet, betreft een een of ander 240PK-plus ding en daar moet "even" een nieuwe motor in........en dat gaat boven de 10 mille kosten. Een casus waarbij je denkt:" laat maar, ik steek hem in de brand".
Vanuit de empathie maar even mijn medeleven laten blijken aan de eigenaar.......die net als ik een poosje terug wel kon janken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Na uitlezen bij de dealer kwam de achterste sensor op het RPF naar voren als de boosdoener. Deze is vervangen en het probleem heeft zich vooralsnog niet voorgedaan.
We wachten weer even af dus....
BTW, TarmanT, een V60?? Hoe bevalt dat na 2v een V70??
We wachten weer even af dus....
BTW, TarmanT, een V60?? Hoe bevalt dat na 2v een V70??
Laatst gewijzigd door Rippie V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Tot nu toe erg goed moet ik zeggen! Alleen de vakantie waar de pakezelV70 zijn mannetje stond qua ruimte moet nog komen haha! Je merkt gewoon dat de 60 een nieuwere generatie auto is. Stiller en knapper in elkaar gezet.
Ik hoop dat je problemen nu voorbij zijn! Was het de druksensor van de DPF?
Ik hoop dat je problemen nu voorbij zijn! Was het de druksensor van de DPF?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
We zijn nu een paar weken verder. Het was inderdaad de druksensor van de RPF. Alle problemen zijn nu verholpen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =