Hallo,
Mijn volvo V50 2.0d heeft nu 117000 km.
Ik kocht deze op 84000km. Nu weet ik niets over de historie van de wagen.
Ik vraag me af of de regeneratie vloeistof van de roetfilter al is bijgevuld.
Word deze met een melding aangegeven? Het gaat hier om een V50 2.0d model 2008.
Hier op het forum zeggen ze op 60000 deze vloeistof moet bijgevuld worden. Wordt deze dan ook aangegeven met melding of zit dit standaard in de onderhoudsbeurs van 60000?
bijvullen regeneratievloeistof
-
- 4th Gear member
Hoort inderdaad bij het onderhoud om de 60.000 km . Wordt aangeduid met een algemene melding " motor service spoed " wat even schrikken kan zijn. bij uitlezen staat de fout code wel op additief als dit het zou zijn. Nu heeft jou auto wel erg weinig gelopen voor een diesel dus kan maar zo dat er door korte stukjes?? vaker geregenereerd wordt.
Laatst gewijzigd door redracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Ja dan zal ik wel zien wanneer de melding er op komt he. Ik wist en weet gewoon niet of hij deze gehad heeft op 60000 km maar als de melding er toen is opgeweest bij de vorige eigenaar dan kon deze er niet onderuit om het op te vullen denk ik.
Ja de auto heeft nog niet veel km en ik doe ook wel veel autostrade. Ik rij ook bijna nooit in 6de vind dat de motor te weinig toeren maakt dan bij 120km/u en denk hoe hoger je in toeren rijdt hoe minder roet er in de roetfilter blijft hangen. Op auto strade altijd 120 in 5de versnelling.
EGR klep is ook de fiche afgetrokken dus deze geeft ook geen roet aanslag.
Hoe merk je trouwens dat je motor of auto de roetfilter regenereerd?
Weet er iemand aan de hand van wet er de melding op komt? is het reservoir met een soort vlotter zoals bijv de ruitensproeier? kan ik aan het reservoir zien hoeveel regeneratievloeistof er nog in zit?
Ja de auto heeft nog niet veel km en ik doe ook wel veel autostrade. Ik rij ook bijna nooit in 6de vind dat de motor te weinig toeren maakt dan bij 120km/u en denk hoe hoger je in toeren rijdt hoe minder roet er in de roetfilter blijft hangen. Op auto strade altijd 120 in 5de versnelling.
EGR klep is ook de fiche afgetrokken dus deze geeft ook geen roet aanslag.
Hoe merk je trouwens dat je motor of auto de roetfilter regenereerd?
Weet er iemand aan de hand van wet er de melding op komt? is het reservoir met een soort vlotter zoals bijv de ruitensproeier? kan ik aan het reservoir zien hoeveel regeneratievloeistof er nog in zit?
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
bij regeneratie gaat je verbruik fors omhoog, kan je vaak zien op je boordcomputer tijdens de rit.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99