Selekt car xc70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Frank-XC
Starter

We hebben voor het eerst, net voor onze vakantie, een volvo xc70 gekocht (bij officiële dealer) - al tijden onze wens. O-) :D
Op diverse sites, op de dealersite én afgaand op het verhaal van de verkoper gingen we er van uit dat we op grond van de selekt car check zeker een jaar zorgeloos zouden kunnen rijden. Wie kan vertellen wat we daar van mogen verwachten?
Net in België kregen we een eerste melding van een "Motor systeem service vereist" daarna in Frankrijk een ruitenvloeistof melding, de navigatie was verouderd, bijrijdersstoel kon niet voor of achteruit... enz....
Mogen we terecht verbaast zijn of wat hadden we mogen verwachten..
Er zit een jaar garantie op maar gevoelsmatig zit het ons dwars... >_<
M.v.g. Frank-XC
Ben
Executive Member
Contacteer:

Een gebruikte auto is een gebruikte auto.
Een jaar zorgeloos rijden garandeert niemand maar als je garantie hebt zal het wel worden opgelost.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
mga1600
6th Gear member

Da's een slordige beurt van de dealer en ik kan me voorstellen dat dit tot wenkbrauwen fronsen leidt! Maar laat de vakantievreugde er niet door door bederven, na terugkeer maar eens een 'indringend gesprekje' voeren lijkt me........
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Frank-XC
Starter

Beste Ben,
Een gebruikte auto blijft idd een gebruikte auto maar van een check mag je m.i. toch echt meer verwachten dunkt mij (en van een volvo selekt check nog meer)! We zijn inmiddels van vakantie terug en hebben (al leken op auto gebied) al 15 aandachtspunten!
Ben benieuwd naar overige reactie's en tips mbt het afleveren van een selekt car .. wat mag je wel of niet verwachten!??
M.v.g. Frank-XC
V50 R
6th Gear member

Navigatie update is al out of date zodra deze uitkomt. Kan de dealer niks aan doen. Daarnaast wordt de navi niet standaard geupdate bij elke occasion. (Als er überhaupt nog kostbare updates leverbaar zijn...)
Ruitenwisservloeistof is onhandig, maar als je koplampsproeiers hebt is een tankje zo leeg.
Bijrijdersstoel die niet wil bewegen, tjah je bent er zelf ook pas op vakantie achter gekomen, dus dealer zal dit ook niet altijd checken, maar het was natuurlijk mooi geweest als de dealer dit had verholpen voor aflevering.
Blijft over de melding motor service vereist. Dit kan echt van alles zijn, van egr klep tot vervuilde sensoren enz... en natuurlijk geheel afhankelijk van je motorisering.
lint
Geartronic member

Je hebt gelukkig garantie dus dat komt wel goed maar het geeft inderdaad geen fijn gevoel.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Tsjemp
3rd Gear member

Slechte afleverbeurt! Al die verzachtende woorden vind ik bullshit. Je betaald een hoop extra bij een dealer en dan mag je ook iets verwachten. Vorig jaar zelf een selekt auto gekocht.Nu na 20.000 km nog steeds geen problemen. NB. Zelfs nog geen ruitensproeiervloeistof hoeven bijvullen. Het lijkt wel of die tank oneindig is :)
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Heb je garantie?
Zo ja, hier niet gelijk gaan klagen maar eerst eens even retour naar diegene waar je hem van hebt gekocht. Die mag, moet en zal dan dan binnen de garantie op gaan lossen.

Heb je geen b garantie of is die verlopen?
Pech! Zoals Ben al zei, het is en blijft een gebruikte auto.
Laatst gewijzigd door V70/2.4D/2003 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
mga1600
6th Gear member

Een van onze vorige auto's, een V70, was ook een Selected Used Car. Netjes afgeleverd, geen problemen tegengekomen. Toen aan het eind van dat jaar garantie bij een servicebeurt na 20000 km bleek dat de remschijven voor wat dun waren voor het mooi (wel nog net o.k. voor de APK), werd dat probleem ook nog voor 50% als garantie afgehandeld, netjes want dat zijn natuurlijk wel slijtdelen. Het kan dus wel in een keer goed....., maar zoals hierboven gezegd: je moet de dealer wel en kans geven om zijn slordigheden op te lossen.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
hvt
5th Gear member

Ik snap het gevoel van Frank wel.
Je koopt een volvo bij een dealer die onder "Volvo select" valt.
Hier betaal je natuurlijk meer voor, dus verwacht je ook iets.
Bijgevoegd de punten wat Volvo aangeeft op hun site bij "Volvo Select"
Er wordt ook aangegeven dat deze auto's op meer dan 100 punten gecontroleerd worden.
Maar er kan altijd iets over het hoofd worden gezien, blijft mensenwerk.
Veel punten moeten denk ik ook gewoon uit de praktijk blijken.
Dus gewoon rijden en genieten van de XC en de punten opschrijven.
Bij echte problemen had je altijd nog gebruik kunnen maken van Volvo Assistance.

Nog een puntje voor Frank.
Even officieel voorstellen wordt erg gewaardeerd op dit forum.
En natuurlijk met foto's, weten we ook waarover we praten. ^_^
Je zult vast wel een paar mooie vakantiefoto's gemaakt hebben van de XC.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik heb al 3 Volvo select occasions gekocht en tja alles kan wel eens stuk gaan, mijn V70N had binnen het jaar meerdere klachten, wervelklep stuk, kabel in de scharnier van de achterklep gebroken en nog wat kleine dingen, maar alles is perfect verholpen onder garantie.

Ruitesproeiervloeistof niveau kan je moeilijk een probleem noemen, dan kan je een lege brandstoftank ook als probleem aanhalen.

Die passagierstoel niet zelf gecheckt bij ophalen ? Of zelfs niet kort erna ?

Ik zou gewoon op een vriendelijke manier terug naar de dealer gaan en zien hoe ze reageren, niet beginnen roepen, tieren en dreigen met advokaat, dat werkt alleen maar tegen je.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”