V60 PIH MY 2016 geleverd!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Doe je goed trouwens, 13.000 km (in 7 maanden) op elektriciteit met een actieradius van max. 50 km! :)
Bart
8th Gear member

Balen Leon, echt balen. Hoe mooi ook, die stroom aan (vooral electronische) malheur is niet wat je verwacht bij een Volvo..
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Millimetervreter.
5th Gear member

IkeV70 schreef:
Millimetervreter. schreef: Dus al een onderhoudsbeurt?? Op 18.000 km en 7 maanden oud, waarvan hooguit 5.000 op diesel???

Vandaag even gebeld en......ja hoor, nee, dit hoort niet dit moet even gereset worden komt u maar even langs..............
Ik vraag me af hoeveel foutmeldingen ik nog krijg!

Wat een sof is deze auto, € 72.000,-- en 1 bak ellende, klopt werkelijk niks van, spijt als haren op mijn hoofd van die Spijkstaal.
Uit nieuwsgierigheid:
Wat is volgens je sevicestatus de reden van de melding? Is het de kilometerstand of de verstreken tijd?
Ik denk de verstreken tijd, maar de dealer meldde 1e service na 1 jaar of 30.000 km wat als eerste komt.
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
IkeV70
5th Gear member

Het hoort idd 30K of 12 maanden te zijn, net wat er eerder komt. In het menu (mbv knopje op richtingaanwijzer hendel) kun je de service status opvragen. Daar kun je als het goed is zien wat de reden is van de melding.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Millimetervreter.
5th Gear member

Rha007 schreef:
Millimetervreter. schreef: Dus al een onderhoudsbeurt?? Op 18.000 km en 7 maanden oud, waarvan hooguit 5.000 op diesel???

Vandaag even gebeld en......ja hoor, nee, dit hoort niet dit moet even gereset worden komt u maar even langs..............
Ik vraag me af hoeveel foutmeldingen ik nog krijg!

Wat een sof is deze auto, € 72.000,-- en 1 bak ellende, klopt werkelijk niks van, spijt als haren op mijn hoofd van die Spijkstaal.
Je reactie en frustraties kan ik helemaal begrijpen.
Ben je al eens naar een andere dealer geweest? Misschien heb je dan wel kans dat alles in een keer verholpen word.
Daar geloof ik niet in, ten eerste is alles Svala hier in de buurt en ten tweede wordt het software gedeelte vanuit Zweden aangestuurd, volgens mij komt iedere update uit Zweden. Ik ga meer en meer denken dat het een combi is van accessoires en het elektrische gedeelte. De boel is gewoon niet onder controle bij deze auto en de dealer kan daar weinig aan doen. Men weet het gewoon niet.
Voorbeeld: de "check engine" melding volgens de dealer
eerste keer de lambadsonde, de tweede keer trapte ik mijn rem niet ver genoeg in, derde keer rem schakelaar.
Nogmaals men weet het gewoon niet.
Ook de DAB+ module, men krijgt het niet goed werkend. In de eerste de beste tortilla golf werkt het wel, ook hier men weet het gewoon niet alleen "er wordt aan gewerkt". Als ik van Oegstgeest naar Aalsmeer rijd 's morgens valt het 6 keer uit.
Echt ik ben het meer dan zat dit amateuristisch gedoe.
De lak op deze auto, het onyx black, ik heb de afgelopen jaren meer dan 100 auto's gepolijst, nog nooit zo'n zachte slechte lak meegemaakt, maar goed daar kan ik zelf nog wat aan doen.
Premium merk????? Laat me niet lachen. Alleen de prijs is premium.
Geloof me, op een gegeven moment wordt je het zat als je 's morgens instapt en je bent niet zeker of die het doet of wat er nu weer in het scherm staat.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Paul
Geartronic member

Tsjee man wat een ellende, als je keer een luisterend oor wil hebben, ik woon in de buurt ;-)
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Millimetervreter.
5th Gear member

IkeV70 schreef: Het hoort idd 30K of 12 maanden te zijn, net wat er eerder komt. In het menu (mbv knopje op richtingaanwijzer hendel) kun je de service status opvragen. Daar kun je als het goed is zien wat de reden is van de melding.
Binnen 1 maand zegt die.
De jaren gaan snel bij Volvo.
Lakfluisteraar.
Summum
6th Gear member

Daar wordt je niet vrolijk van Leon, hoe lekker de koffie bij een dealer ook is!

Die DAB+ storingen heb ik overigens wel vaker gehoord, ook bij andere merken. Het schijnt dat niet overal de ontvangst optimaal is, misschien in jouw regio ook een probleem? Ik heb er bij het samenstellen van mijn auto op advies van de dealer van afgezien. DAB+ klinkt goed voor de fervente radio-luisteraar, maar waar fm bij slecht signaal hooguit wat stoort of kraakt, valt DAB meteen voor een seconde helemaal weg. Zeker als ik onderweg vaak zou streamen of eigen muziek afspeel zou volgens mijn dealer DAB niet aan te bevelen zijn. Ik denk dat hij gelijk had als ik jou zo lees!

Tot nu toe blijven de "problemen" bij mijn auto beperkt tot af en toe de melding "tijdelijke beperking hybridesysteem", waardoor de Pure modus niet beschikbaar is. Even het contact uit en weer aan lost dit tot nu toe nog steeds op. Ik klop het af!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
hans98
4th Gear member

Ik had op mijn V60 ook DAB+ problemen. In Duitsland en België overigens geen centje pijn. In België ontvang ik StuBru van grens tot grens zonder een keer uit te vallen (wel in tunnels).
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Millimetervreter.
5th Gear member

Summum schreef: Daar wordt je niet vrolijk van Leon, hoe lekker de koffie bij een dealer ook is!

Die DAB+ storingen heb ik overigens wel vaker gehoord, ook bij andere merken. Het schijnt dat niet overal de ontvangst optimaal is, misschien in jouw regio ook een probleem? Ik heb er bij het samenstellen van mijn auto op advies van de dealer van afgezien. DAB+ klinkt goed voor de fervente radio-luisteraar, maar waar fm bij slecht signaal hooguit wat stoort of kraakt, valt DAB meteen voor een seconde helemaal weg. Zeker als ik onderweg vaak zou streamen of eigen muziek afspeel zou volgens mijn dealer DAB niet aan te bevelen zijn. Ik denk dat hij gelijk had als ik jou zo lees!

Tot nu toe blijven de "problemen" bij mijn auto beperkt tot af en toe de melding "tijdelijke beperking hybridesysteem", waardoor de Pure modus niet beschikbaar is. Even het contact uit en weer aan lost dit tot nu toe nog steeds op. Ik klop het af!
Heeft echt niets met bereik te maken, in mijn vorige auto totaal geen probleem, mijn zoon heeft momenteel een Seat Leon geen centje pijn, een collega een 308, geen probleem.
Ik snap trouwens niet wat DAB met streaming te maken heeft, dat heeft volgens mij niets met elkaar te maken. Helaas heeft men mij niet gezegd dat DAB niet naar behoren functioneerd in een Volvo maar mij er wel voor laten betalen :(.
Lakfluisteraar.
Paul
Geartronic member

Stond jouw auto al even bij de dealer voordat je hem kreeg? Zat nog even na te denken over die onderhoudsmelding...

Mijne gaf het namelijk ook al in Juni aan, terwijl ik in Juli ben gaan rijden. Auto heeft toen nog 2-3 weken voor Audit in Gotenborg gestaan.
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf

Millimetervreter.
5th Gear member

Ja, heeft wel een maand of drie daar gestaan, dus dat zal het wel zijn, blijft slordig van een dealer.
Lakfluisteraar.
IV39
4th Gear member

Tja, vervelend voor je. Hopelijk komt het snel wel goed.
Ik ben ook al drie maanden bezig om een melding weg te krijgen. Gelukkig rijdt mijn auto nog wel gewoon maar het klopt niet. Ze kunnen het inderdaad niet vinden en elke keer komt er weer een nieuwe update op waarna ze hopen dat het probleem verdwenen is.
20 mei gaat de auto weer terug voor een poging.

Ik ben het met je eens dat Volvo geen Premium merk is, daar laten ze net wat steekjes te veel voor vallen.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
mga1600
6th Gear member

IV39 schreef: Tja, vervelend voor je. Hopelijk komt het snel wel goed.
Ik ben ook al drie maanden bezig om een melding weg te krijgen. Gelukkig rijdt mijn auto nog wel gewoon maar het klopt niet. Ze kunnen het inderdaad niet vinden en elke keer komt er weer een nieuwe update op waarna ze hopen dat het probleem verdwenen is.

Ik ben het met je eens dat Volvo geen Premium merk is, daar laten ze net wat steekjes te veel voor vallen.
Het begrip Premium zegt me eerlijk gezegd helemaal niets en ik weet van een paar "echte" premium merken dat ze hun klanten ook het bos in sturen: iemand die ik ken is chef monteur bij een Audi garage en die verteld dat ze zoveel mogelijk problemen slechts provisorisch oplossen totdat de auto definitief uit de garantie is. En mijn schoonzus reed in een BMW X3, mooie uitvoering, nieuw gekocht, maar heeft daar bijzonder weinig plezier aan beleefd. Het ding is binnen het jaar ingeruild voor een ander merk omdat die auto meer in de werkplaats stond dan op de oprit. En het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de Mercedes S- klasse in de US officieel de titel van 'de slechtste auto ooit' kreeg. Kortom wat is nou 'premium'....en wat niet?

Neemt niet weg dat het enorm balen is wat Millimetervreter allemaal meemaakt, ikzelf maakte ooit iets dergelijks mee met een Opel Omega, het was een leaseauto, en ik had een steeds sterker neiging om dat ding door de gesloten pui bij de dealer tr rijden. Ik was blij dat het contract voorbij was. Met een eigen auto is het natuurlijk helemaal erg! Mijn 'deelneming' Millimetervreter!
XC60 T6 Ultimate Dark my24
hans98
4th Gear member

Mijn complimenten voor je korte maar krachtige signature mga1600! De meeste mensen met zo'n lang Volvo verleden zetten ze alle tien onder elkaar zodat je zo'n ellenlange signature krijgt ;-)
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
IV39
4th Gear member

mga1600 schreef:
IV39 schreef: Tja, vervelend voor je. Hopelijk komt het snel wel goed.

Het begrip Premium zegt me eerlijk gezegd helemaal niets en ik weet van een paar "echte" premium merken dat ze hun klanten ook het bos in sturen: iemand die ik ken is chef monteur bij een Audi garage en die verteld dat ze zoveel mogelijk problemen slechts provisorisch oplossen totdat de auto definitief uit de garantie is. En mijn schoonzus reed in een BMW X3, mooie uitvoering, nieuw gekocht, maar heeft daar bijzonder weinig plezier aan beleefd. Het ding is binnen het jaar ingeruild voor een ander merk omdat die auto meer in de werkplaats stond dan op de oprit. En het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de Mercedes S- klasse in de US officieel de titel van 'de slechtste auto ooit' kreeg. Kortom wat is nou 'premium'....en wat niet?

Neemt niet weg dat het enorm balen is wat Millimetervreter allemaal meemaakt, ikzelf maakte ooit iets dergelijks mee met een Opel Omega, het was een leaseauto, en ik had een steeds sterker neiging om dat ding door de gesloten pui bij de dealer tr rijden. Ik was blij dat het contract voorbij was. Met een eigen auto is het natuurlijk helemaal erg! Mijn 'deelneming' Millimetervreter!
Ik snap wat je bedoelt. Ik zal het ook kort houden want er is al genoeg over gezegd en ik hou het liever positief. Als er van de acht en binnenkort negen v60's. nu al 8 problemen hebben gehad, dan vind ik dat veel voor een merk. Het wordt gelukkig ook allemaal opgelost en dat gebeurt netjes. echter kost dit wel veel tijd.

Met de steekjes bedoel ik dan ook, het niet helemaal up to date hebben van alle zaken in de auto, lees DAB, de navi van de eerste D6 etc. Het is al een stuk beter geworden en bij elk merk zijn er problemen met auto's.
Er wordt nog steeds met veel plezier door de berijders in de auto's gereden en dat is toch het belangrijkste ;).
Ik baal er alleen van dat ik wel heel veel naar de garage moet voordat het een keer opgelost is...:( Dat was bij mijn vorige auto's veel minder en veel sneller opgelost.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Paul
Geartronic member

Bij mijn pa werkt DAB erg goed, sterker nog ik heb hem er nog nooit over horen klagen. In de V40 die nu bij mijn schoonvader staat werkte het prima. Behalve in een paar straatjes dat je van te voren wist dat hij ging uitvallen. Wilde het overzetten naar de V70 maar daar hadden ze geen zin in, of het ging niet. Apparaat had een ander nummer ofzo. Anyhoe toen had ik geen zin om het er in te zetten. Maar hij is wel voorbereid...

Millimetervreter.
5th Gear member

Vandaag een Audi A6 uit 2011 in de glascoating gezet, uiteraard wel lekker binnen gestaan :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Lakfluisteraar.
Rha007
5th Gear member

Heerlijke glans, maar waar je zin in hebt met dit weer zeg.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Millimetervreter.
5th Gear member

Thanks, maar lekker binnen gestaan hoor, dus geen last van het weer en deze afspraak al een week of 4 geleden gemaakt, dus dan kan het weleens warm zijn :)
Lakfluisteraar.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”