Momenteel rijd ik al weer een dikke maand in mijn C30 en het is me eigenlijk nog niet gelukt om een comfortabele rijpositie te vinden. Na mijn 35 minuten durende rit naar het werk heb ik pijn onderin mijn rug en voelt het als een opluchting om uit de auto te klimmen. Zo hoort het niet en zo ben ik het ook niet gewend.
Wanneer ik de stoel afstel zoals ik dat ècht zou willen dan kom ik met mijn hoofd tegen het plafond. Dus heb ik de stoel maximaal verlaagd met het pompje, tot die niet meer lager wilde gaan. Toch nog met mijn haar tegen het plafond. Mijn hoofd scheren is geen optie. Bovendien is het zicht door de lage spiegel en de rand van het plafond ook minder. Dus, de leuning verder naar achteren gezet, waardoor mijn armen te kort worden. Opgelost door de stoel in z'n geheel naar voren te verplaatsen, waardoor ik te weinig ruimte heb voor mijn benen. Mijn voeten komen dan een beetje in de knoop met de pedalen en knieen komen tegen de onderkant van dashboard.
Dit alles heb ik nu 'opgelost' door krom te zitten. Dan kan mijn stoel en leuning naar achteren blijven. Maar dat geeft zo'n stress onderin mijn rug dat ik het eigenlijk niet meer uit hou. Het grappige is, ik ben maar 1,85 meter! Echt niet onder de langste mensen dus. En in mijn vorige, kleinere, lagere auto (MiTo) had ik dit probleem niet. Zelfs in het vw polootje daarvoor niet. Het lijkt alsof de stoelen een stuk dikker zijn. Of dat ze gewoon niet laag genoeg kunnen worden afgesteld.
Omdat ik niet super lang ben, weet ik zeker dat er nog meer mensen tegen dit probleem aangelopen zijn. Ik ben daarom heel erg benieuwd naar watvoor creatieve oplossingen jullie hiervoor gevonden hebben.
C30 stoel instellingen
- mga1600
- 6th Gear member
Ik lees niet dat je juist verder naar achteren bent gegaan met je stoel en het stuur verder naar je toe hebt gehaald, klopt dat? Zo heb ik het opgelost in een leen-V40 die eigenlijk qua daklijn ook te laag is voor mij. Eenmaal op mijn plek zat ik wel goed, al was ik blij toen ik mijn XC60 weer terug had.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- Starter
Kan het stuur ook naar de bestuurder toe bewegen?!? Ik dacht alleen omhoog en omlaag namelijk. (Gevalletje user-error.) Oh, dat zou wel eens perfect kunnen zijn dan. Ga ik straks, in mijn pauze, meteen proberen.
mga1600 schreef: Ik lees niet dat je juist verder naar achteren bent gegaan met je stoel en het stuur verder naar je toe hebt gehaald, klopt dat? Zo heb ik het opgelost in een leen-V40 die eigenlijk qua daklijn ook te laag is voor mij. Eenmaal op mijn plek zat ik wel goed, al was ik blij toen ik mijn XC60 weer terug had.
-
- Starter
Dit werkt inderdaad! Al zit ik dan voor mijn gevoel wel nog steeds een stuk te hoog.
mga1600 schreef: Ik lees niet dat je juist verder naar achteren bent gegaan met je stoel en het stuur verder naar je toe hebt gehaald, klopt dat? Zo heb ik het opgelost in een leen-V40 die eigenlijk qua daklijn ook te laag is voor mij. Eenmaal op mijn plek zat ik wel goed, al was ik blij toen ik mijn XC60 weer terug had.
-
- Starter
Het stuur naar me toe halen heeft iets geholpen, maar ik ben nog steeds opgelucht als ik mijn auto weer uit mag stappen. Ik moet ècht normaal rechter zitten. En om dat te kunnen moet de stoel lager. Het lijkt wel alsof ze te hoog gemonteerd zijn. Of dat de stoelverlaging vast zit. Daarom ben ik ermee naar de Volvo garage gegaan. Die hebben mij bevestigd dat de stoel wel gewoon normaal werkt en dat de stoel de uiterste laagste stand bereikt heeft. Ik hoopte namelijk dat de stoel een defect had en daarom niet lager kon, maar helaas. Er werd me nog verteld dat dergelijke luxe stoelen, leder en met stoelverwarming, nu eenmaal dikker zijn, en hoger zitten. Lijkt me tegenstrijdig.
Nog andere oplossingen? Zou het verwijderen van de stoelverwarming een extra cm kunnen schelen? Nooit gedacht dat ik zou overwegen een auto weer te verkopen omwille van de stoel!
Nog andere oplossingen? Zou het verwijderen van de stoelverwarming een extra cm kunnen schelen? Nooit gedacht dat ik zou overwegen een auto weer te verkopen omwille van de stoel!
Laatst gewijzigd door Clavius op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.