Middenconsole
-
- Starter
Rij met veel plezier mijn XC60 D5 maar na 5 jaar begint het weer te kriebelen om iets niews te kopen. Eigenlijk compleet niet rationeel want mijn auto is nog als nieuw, is fully loaded en is nog zeer bij de tijd met de adaptive cruse control (tot stilstand). Maar de XC90 is de eerste in de rij van een nieuwe lichting met een stap in design, ruimte en nieuwe systemen. Dus ik ga binnenkort proefrijden. Maar ... er is iets wat mij opviel tijdens proefzitten in de showroom: ik ben ongeveer 195 cm lang en kom met mijn rechter been tegen de bovenzijde van de middelconsole aan op een oncomfortable manier. Het is waar het boven deel van het dashboard en het onder deel van de tunnel bij elkaar komen (het boven deel is breeder dan het onderste deel). Het lijkt mij bij een aanrijding ook niet optimal. In de XC60 is dit geen probleem en ik heb ook proefgezeten in een nieuwe Audi Q7 en daar is ook geen probleem. Was het hier vorm boven functie of ben ik de enige die door mijn lange benen hier last van heeft?
Laatst gewijzigd door XC60CH op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- hvt
- 5th Gear member
Al minimaal 5 jaar in een Volvo rijden en nog nooit voorgesteld op dit forum?
En de mooie xc60 nog niet laten zien dmv foto's?
In zo'n kleine vrachtwagen moet je toch alle ruimte hebben?
Gewoon gaan testrijden.

En de mooie xc60 nog niet laten zien dmv foto's?
In zo'n kleine vrachtwagen moet je toch alle ruimte hebben?
Gewoon gaan testrijden.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- XCEL
- 2nd Gear member
Klopt! Is wat mij betreft ook een designfout, ben ook lang en het valt me elke keer weer op als ik in de auto ga zitten. Nou kom je dit natuurlijk in meer situaties tegen als je lange benen hebt maar die 'bobbel' had er qua design niet hoeven zitten. Maar hopen dat in het geval van een ongeluk alle veiligheidssystemen hun werk goed doen en zo mijn knie sparen......