ombouw kabeltje voor nieuwe radio naar pioneer verstrerker

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
den ronny
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.05.2016 - 18:38

Hallo allen,

ondertussen reeds een jaartje en een half in het bezit van een C70 bj 2001 een 2.4 Turbo ( belgie) in donkerblauw metaalkleur.
met een automaat en 193 paardjes onder de voet, zalig ding :p
nu over een paar maanden hield de radio ( standaard dubbel din ) er ineens mee op, het was niet de zekering blijkbaar, maar intern.
kortom, even rond gekeken, maar door de hoge kont van de wagen ( parkeezicht nul), de verouderde en zo goed als onupdatebare gps snel besloten om een nieuwe radio dubbel din met navi en camera aan te schaffen.
en dan begon het spelletje.
eerst domweg stekker afgesneden ( de 6 polige Din ) achter de radio, en dan tot de conclusie komen dat er blijkbaar een versterker achter in de kofferbak standaard zit van pioneer.
tja, shit dus, nu eindelijk 2 nieuwe stekkers online gevonden, en de kabel, en dus terug solderen.
maar wat we nog iet hebben is een verloop stekkertje naar de nieuwe radio aansluiting.
dus van de 6 din naar de tulip stekkers van de radio zeg maar.
hoe moet je deze maken, en welke draad moet waar op, of kan je deze standaard ergens aanschaffen ?
alvast bedankt.

Mvg Ron
Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

Klinkt als een vraag voor Volvotech.

Eerst even voorstellen in het desbetreffende rubriek wordt enorm gewaardeerd hier.
En foto's van de mooie C70 erbij helemaal.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
maestro12
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.05.2016 - 09:33
Locatie: Brabant

Bedoel je daadwerkelijk DIN of bedoel je ISO
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

Din naar tulp is gewoon verkrijgbaar even googlen
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

Electronica-online.nl
den ronny
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.05.2016 - 18:38

@ maestro12, ik bedoel idd Din een 6-polige stekker ,naar tulp
@hpfrasa, klopt, maar DIN 5 naar tulp, maar DIN6 naar tulp niet direct te vinden

toch bedankt voor de antwoorden
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

Ik heb mijn pa 300 gewoon aangesloten met deze kabel 4x tulp achterin dubbeldin aftermarket radio en din stekker op pa 300
den ronny
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.05.2016 - 18:38

heb hem even binnen gedaan bij een maat van me die wel één en ander kent wat betreft audio, dus we zien wel volgende week weer.
Gebruikersavatar
maestro12
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 07.05.2016 - 09:33
Locatie: Brabant

Zo'n kabeltje bedoel je?
Afbeelding

Hier te vinden http://www.exclusiveone.com/p/kw/f4abd7 ... n-kupplung
7700 pk en 300.000 nm genoeg?
den ronny
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.05.2016 - 18:38

alleen kan je ze daar blijkbaar niet kopen of bestellen op de link, lijkt meer op een info link ?
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

Ja dat kabeltje , werkt op mijn p300 met aftermarket dubbeldin prima hoor
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

En is bestelbaar bij de site die ik voorheen noemde
den ronny
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 09.05.2016 - 18:38

ik geloof jewel, echter kan ik hem op de site die je aangaf nergens vinden helaas.
hpfrasa
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.01.2016 - 22:13

Goedemorgen en sorry je moet de volgende site hebben; discountcarstereo.com , bij search invullen ARH-Vol dan komt als het goed is de kabel tevoorschijn die je nodig hebt. Ik hoor t wel of het gelukt is , dit bedrijf zit in chester USA . Succes
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”