Mijn huidige C30 1.6 D2 wordt in juni 4 jaar en ben van plan deze in te gaan ruilen voor een V40 Nordic+. De C30 heeft 72.000 gereden en is in ongeschonden staat. Bij aanschaf van een nieuwe V40 wil men er nog 11.300 Euro voor teruggeven.
Ik twijfel nu over de T2 of de D2 voor de nieuwe V40. Mijn jaarlijkse aantal kilometers rechtvaardigt eigenlijk geen diesel maar de pittigheid van de huidige D2 is ook wel wat waard. Kan iemand me een advies geven? Is de 1.6 D2 uit de C30 vergelijkbaar qua verbruik en rijcomfort met de 2.0 D2? Nu rijd ik 1:19 in de winter en 1:20 in de zomer.
Wat is het praktijkverbruik van de T2?
Van de ene kant hoef ik mijn C30 niet kwijt. Ik vind het een heerlijke auto die me nooit in de steek heeft gelaten, een auto die erg zuinig rijdt, maar toch geen "ouwe lullen"-auto. Aan de andere kant wordt de C30 steeds minder waard en het bij te betalen bedrag steeds groter als ik nog een jaar zou wachten.
Is het een stap voorwaarts als ik hem inruil tegen een V40 Nordic+ ? En is de inruilrpijs van 11.300 Euro redelijk?
Advies aanschaf V40
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Net even op Zomoto.nl gekeken en een C30 D2 (kinetic?) van uit juni 2012 met 72.000 zou dan ongeveer 12.000 Euro (verkoop) waard zijn, dus in die zin is het bod reeel.
Een dealer maakt zo'n 18% marge op een nieuwe auto, dus daar hebben ze ook wat speling. Aan leasemaatschappijen moeten ze overigens vaak 16% korting geven, maar dat krijg je als particulier natuurlijk nooit.
Maar laten we eerlijk wezen, als je een nieuwe V40 koopt is 'ie na het eerste jaar 8.000-10.000 minder waard, dus je huidige C30 "oprijden" met misschien zo'n 2.500 Euro afschrijving per jaar is vele malen voordeliger.
Qua benzine/diesel moet je vooral naar de kosten per kilometer kijken en het verschil in wegenbelasting.
Mijn conclusie is dan al gauw dat je bij 1000 km per maand op break even zit, 1000 x 6 ct goedkoper qua brandstof is net zoveel als de 60 Euro extra aan wegenbelasting.
Als je een caravan hebt en/of veel in heuvelachtig gebied rijdt, zou ik zeker een diesel nemen.
Een dealer maakt zo'n 18% marge op een nieuwe auto, dus daar hebben ze ook wat speling. Aan leasemaatschappijen moeten ze overigens vaak 16% korting geven, maar dat krijg je als particulier natuurlijk nooit.
Maar laten we eerlijk wezen, als je een nieuwe V40 koopt is 'ie na het eerste jaar 8.000-10.000 minder waard, dus je huidige C30 "oprijden" met misschien zo'n 2.500 Euro afschrijving per jaar is vele malen voordeliger.
Qua benzine/diesel moet je vooral naar de kosten per kilometer kijken en het verschil in wegenbelasting.
Mijn conclusie is dan al gauw dat je bij 1000 km per maand op break even zit, 1000 x 6 ct goedkoper qua brandstof is net zoveel als de 60 Euro extra aan wegenbelasting.
Als je een caravan hebt en/of veel in heuvelachtig gebied rijdt, zou ik zeker een diesel nemen.
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Ga eens rijden met de 2.0 T2.... De nieuwe generatie benzine motoren met een turbo rijden praktisch gelijk aan een diesel. Bij een diesel nog meer koppel. Maar je komt met een T2 niets te kort, laat staan met bijvoorbeeld een T3. Mijn huidige V40 T2 is nu mijn derde benzine auto op rij. Mijn jaarkilometrage is rond de 40.000 per jaar. In de praktijk ben ik nauwelijks duurder uit. Mijn gemeten verbruik is rond de 1 op 16,5 voornamelijk snelweg, geen files en met het nieuwe rijden
.
Je kan deze motoren niet meer vergelijken met de 1.6 en 1.8 benzine motoren zoals in de C30 en S40/V50 zaten.
Ook qua onkosten is een benzine goedkoper dan een diesel, het is niet alleen de wegenbelasting. Ook in onderhoud (geen roetfilter bijvoorbeeld), verzekering en vaak ook in afschrijving scheelt het geld. De markt voor gebruikte benzine auto's (en mensen die maar 6 à 7000 kilometer per jaar rijden) is groter, terwijl vaak het aanbod kleiner is. Steeds meer leasemaatschappijen houden rond de 40.000km per jaar aan als grens mbt benzine/diesel.
Daarnaast was ik toch wel verbaasd over de vooruitgang van de V40 tov van de S40/V50. Echt een wereld van verschil.
Succes met het maken van je keuze
!

Je kan deze motoren niet meer vergelijken met de 1.6 en 1.8 benzine motoren zoals in de C30 en S40/V50 zaten.
Ook qua onkosten is een benzine goedkoper dan een diesel, het is niet alleen de wegenbelasting. Ook in onderhoud (geen roetfilter bijvoorbeeld), verzekering en vaak ook in afschrijving scheelt het geld. De markt voor gebruikte benzine auto's (en mensen die maar 6 à 7000 kilometer per jaar rijden) is groter, terwijl vaak het aanbod kleiner is. Steeds meer leasemaatschappijen houden rond de 40.000km per jaar aan als grens mbt benzine/diesel.
Daarnaast was ik toch wel verbaasd over de vooruitgang van de V40 tov van de S40/V50. Echt een wereld van verschil.
Succes met het maken van je keuze

Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Bedankt voor de tips! Ik heb inmiddels de nieuwe D2 en de oudere T2 geprobeerd. Als ik tussen die beiden moest kiezen werd het waarschijnlijk de D2. Komende week kan ik nog een proefrit maken in een nieuwe T2. Dan weet ik meer.
Overigens vond ik de 1.6 D2 van mijn huidige C30 in de hogere snelheden een stuk krachtiger. Van 120 naar 130 km/h gaat met die oude een stuk sneller.
@Longone: volgens mij klopt je berekening t.a.v. het omslagpunt niet helemaal. De diesel is geen 6 ct per km goedkoper. Diesel kost vandaag 1,06 Euro en benzine 1,44 Euro. Dat betekent 5,6 ct per km (diesel bij 1:19 verbruik) en 9,6 ct per km (benzine bij 1:15 verbruik). Dan moet je toch al 1500 km per maand rijden om het omslagpunt te halen. Nog los van de hogere afschrijving, hogere onderhoudskosten en duurdere verzekering.
Overigens vond ik de 1.6 D2 van mijn huidige C30 in de hogere snelheden een stuk krachtiger. Van 120 naar 130 km/h gaat met die oude een stuk sneller.
@Longone: volgens mij klopt je berekening t.a.v. het omslagpunt niet helemaal. De diesel is geen 6 ct per km goedkoper. Diesel kost vandaag 1,06 Euro en benzine 1,44 Euro. Dat betekent 5,6 ct per km (diesel bij 1:19 verbruik) en 9,6 ct per km (benzine bij 1:15 verbruik). Dan moet je toch al 1500 km per maand rijden om het omslagpunt te halen. Nog los van de hogere afschrijving, hogere onderhoudskosten en duurdere verzekering.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8503
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Je gaat de keuze van een auto toch niet berekenen op de kostprijs tot op 0.4 cent/km ?
Je kan niet voorspellen wat de brandstof binnen 6 maand gaat kosten dus voorspellen zo exact gaat nooit lukken...
Je kan niet voorspellen wat de brandstof binnen 6 maand gaat kosten dus voorspellen zo exact gaat nooit lukken...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Helemaal mee eens. Een maand of twee geleden, kon ik voor €0,99 een liter diesel tanken, nu gemiddeld €1,15/Ltr.BlackcurrantV70 schreef: Je gaat de keuze van een auto toch niet berekenen op de kostprijs tot op 0.4 cent/km ?
Je kan niet voorspellen wat de brandstof binnen 6 maand gaat kosten dus voorspellen zo exact gaat nooit lukken...
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Niet op 0,4 ct/km maar wel op 4 ct/km. Als dat in de uiteindelijke berekening betekent dat je 1500 km per maand moet rijden i.p.v. 1000 km om het omslagpunt van de diesel te halen, is dat wel degelijk een issue. Daarnaast fluctueert de prijs van de brandstof uiteraard wel, maar het onderlinge verschil tussen diesel en benzine blijft ongeveer gelijk. Het gaat me dus niet om de kosten per kilometer maar om de vraag of een dieselmotor wel of niet loont.BlackcurrantV70 schreef: Je gaat de keuze van een auto toch niet berekenen op de kostprijs tot op 0.4 cent/km ?
Je kan niet voorspellen wat de brandstof binnen 6 maand gaat kosten dus voorspellen zo exact gaat nooit lukken...
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Ik ben benieuwd hoe je de 2.0 T2 gaat bevallen.....
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Ik heb de T2 2.0 uitgeprobeerd en deze kon me wel bevallen. Toch mis ik de power die de D2 van mijn C30 levert, maar dat komt waarschijnlijk ook door de lichtere auto. Ik ben ook een beetje bang voor het praktijkverbruik van de T2. Ik zou het heel jammer vinden als ik nu het lekkere koppel van de diesel inwissel voor een benzinemotor vanwege de lagere kosten maar uiteindelijk evenveel of meer kwijt ben door een relatief hoog benzineverbruik.
Uiteindelijk maak ik gewoon niet genoeg kilometers om duidelijk voor een diesel te kiezen. In de praktijk ben ik waarschijnlijk een paar honderd Euro per jaar meer kwijt als ik voor de diesel kies en de vraag is of het me dat waard is voor het rijgenot van de diesel. Daarbij komt dan wel nog de hogere afschrijving van een diesel en duurder onderhoud (hoewel dat laatste gedurende vier jaar niet echt meespeelt).
Uiteindelijk maak ik gewoon niet genoeg kilometers om duidelijk voor een diesel te kiezen. In de praktijk ben ik waarschijnlijk een paar honderd Euro per jaar meer kwijt als ik voor de diesel kies en de vraag is of het me dat waard is voor het rijgenot van de diesel. Daarbij komt dan wel nog de hogere afschrijving van een diesel en duurder onderhoud (hoewel dat laatste gedurende vier jaar niet echt meespeelt).
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Goed om te horen en dat had ik wel verwacht.
Wanneer het verschil 'maar' een 'paar' honderd euro per jaar zou zijn, had ik wel een diesel gereden. Het voordeel bij een V40 is dat er bij aanschaf nauwelijks verschil in prijs is tussen benzine en diesel. Dit voordeel heb je al wel. Toen ik overstapte van een diesel naar benzine zat er meestal zo rond de 3000 euro verschil in aanschaf in. Dat was mijn eerste verdienste. Ik ken verder jouw rijstijl niet, dat is ook veel bepalend. Ik heb de knop omgezet en ben via het 'nieuwe rijden' gaan rijden. Verbruik met de T2 1 op 16,5. Er zijn dieselrijders op het forum die dit niet halen....
Je moet het zelf gaan uitrekenen en kijken wat het voor jouw waard is om een diesel te rijden. Succes met de beslissing.
Wanneer het verschil 'maar' een 'paar' honderd euro per jaar zou zijn, had ik wel een diesel gereden. Het voordeel bij een V40 is dat er bij aanschaf nauwelijks verschil in prijs is tussen benzine en diesel. Dit voordeel heb je al wel. Toen ik overstapte van een diesel naar benzine zat er meestal zo rond de 3000 euro verschil in aanschaf in. Dat was mijn eerste verdienste. Ik ken verder jouw rijstijl niet, dat is ook veel bepalend. Ik heb de knop omgezet en ben via het 'nieuwe rijden' gaan rijden. Verbruik met de T2 1 op 16,5. Er zijn dieselrijders op het forum die dit niet halen....
Je moet het zelf gaan uitrekenen en kijken wat het voor jouw waard is om een diesel te rijden. Succes met de beslissing.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
@dimitripb Wij hadden een C30 2.0 R-design bj 2008 deze had een verbruik van 1:12 normaal rijden
Nu rijden we een V 40 D2 R-design bj 2014 met een verbruik van 1:21 normaal rijden.
Nu rijden we een V 40 D2 R-design bj 2014 met een verbruik van 1:21 normaal rijden.
Laatst gewijzigd door Trucker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Hier met een 2014 D2 (1.6) gemiddeld zo'n 1 op 23, veel stukken 80 en 100 in het dagelijkse gebruik.
Door al dat downsizen van de afgelopen jaren zie je veel kleine benzine turbo blokjes, die meer op een diesel karakter lijken als de oude 5 pitters van weleer en die aardig zuiniger kunnen zijn als n/a benzine blokjes. Ik denk dat het verschil in verbruik kleiner is geworden door de jaren heen, dus de need om een diesel te rijden word ook anders.
Door al dat downsizen van de afgelopen jaren zie je veel kleine benzine turbo blokjes, die meer op een diesel karakter lijken als de oude 5 pitters van weleer en die aardig zuiniger kunnen zijn als n/a benzine blokjes. Ik denk dat het verschil in verbruik kleiner is geworden door de jaren heen, dus de need om een diesel te rijden word ook anders.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 4th Gear member
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Het is een Osmium Grey V40 Nordic+ D2 geworden. In het ongunstigste geval kost het me per jaar 300 Euro om het comfort van de diesel te rijden. Dat is het me wel waard. De T2 was toch minder pittig en wilde er niet op achteruit gaan.
Ik verheug me op de levering ervan, maar heb ook veel moeite met het wegdoen van de C30 D2. Dat was echt een fantastische auto!
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!
Ik verheug me op de levering ervan, maar heb ook veel moeite met het wegdoen van de C30 D2. Dat was echt een fantastische auto!
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Gefeliciteerd!
Je rekensommetje klopt niet naar mijn idee, maar dat maakt niet uit. Jij moet er een goed gevoel bij hebben en van genieten!
Wanneer verwacht je de auto..?
Je rekensommetje klopt niet naar mijn idee, maar dat maakt niet uit. Jij moet er een goed gevoel bij hebben en van genieten!
Wanneer verwacht je de auto..?
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
-
- 4th Gear member
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
Hij wordt in de tweede week van augustus geleverd.
Waar klopt mijn rekensommetje volgens jou niet? Ik heb gerekend met 10 Euro verschil in maandelijkse verzekeringspremie. Aangezien ik dicht bij de Belgische grens woon heb ik ook de Belgische benzineprijs gehanteerd. Wat wel weer meespeelt is dat de afschrijving van een diesel bij een relatief laag aantal gereden kilometers juist een meevaller is en dus niet hoger dan bij een benzinemotor. Als je een 4 jaar oude diesel inruilt met 80.000 op de teller heeft dat een positiever effect dan wanneer je een even oude benzine-auto inruilt. De hogere afschrijving van de diesel wordt daardoor genivelleerd.
Waar klopt mijn rekensommetje volgens jou niet? Ik heb gerekend met 10 Euro verschil in maandelijkse verzekeringspremie. Aangezien ik dicht bij de Belgische grens woon heb ik ook de Belgische benzineprijs gehanteerd. Wat wel weer meespeelt is dat de afschrijving van een diesel bij een relatief laag aantal gereden kilometers juist een meevaller is en dus niet hoger dan bij een benzinemotor. Als je een 4 jaar oude diesel inruilt met 80.000 op de teller heeft dat een positiever effect dan wanneer je een even oude benzine-auto inruilt. De hogere afschrijving van de diesel wordt daardoor genivelleerd.
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Mooi, dat is al snel!
Wat betreft het rekensommetje. Verschil in wegenbelasting is al rond de 700 euro per jaar ten nadele van een diesel. Verzekering wat je al schrijft, onderhoud is duurder....
Maar dat maakt allemaal niet uit
! Gewoon lekker geniet straks en dat ga je zeker doen.
Wat betreft het rekensommetje. Verschil in wegenbelasting is al rond de 700 euro per jaar ten nadele van een diesel. Verzekering wat je al schrijft, onderhoud is duurder....
Maar dat maakt allemaal niet uit

Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]