cv van de kofferbak.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
mvdkant
2nd Gear member

in mijn poging om een aantal kleine vervelende dingen te repareren stuit ik op een niet werkend kofferbakslot bij gebruik van cv.

met de sleutel krijg ik de kofferbak wel open en dicht maar met de cv werkt dit niet.

vanavond heb ik het motortje losgehaald, schoongemaakt en ingespoten met contactspray. als ik mijn portier openmaak of afsluit dan werken alle motortjes, ook die van de kofferbak.

de handel weer ingebouwd en bij testen werkt het nog niet.

op de as die uit de motor en door het slot gaat zit een uitsparing die de plastic pal zou moeten heen en weer bewegen, dit werkt niet bij mij. het asje beweegt wel heen en weer maar neemt de pal niet mee.

is de plastic pal versleten of mis ik bij mij borgveertjes of andere onderdelen?

ik hoor het graag.

groet,
martin
je voelt je lekkerder in een volvo 460 !
mvdkant
2nd Gear member

het slotmechanisme was niet goed meer volgens een garagemedewerker van volvo. staat nu in bestelling bij de dealer. kost gelukkig maar € 20 :wink:

donderdag maar ff kijken hoe ik dit ga monteren.

aangezien ik ook een nieuw slot erbij krijg, krijg ik natuurlijk 2 sleutels erbij. kan ik het oude (goed werkend) slot overzetten??

alvast bedankt
groet,
martin
tijne
2nd Gear member
Contacteer:

hey martin stome vraag maar stont je slot wel in de goede stant want je heb twee vaste standen op de ene gaat hij mee open met de cv en op de andere gaat hij niet open op de cv dus kijk dat is even na voor je 20 euro uit geeft zou zonde zijn.

gr tijne

ps: ik ben nog heel erg veel op problemcar hoor maar dna wel onder opel.
volvo of opel als het maar rijd
mvdkant
2nd Gear member

hoi martijn,

de metalen as die door het slot gaat zal ik maar zeggen behoort naar mijn mening het plastic busje waarmee je je slot met de sleutel opent, mee te nemen als het slot opent of sluit. dit meenemen van deze plastic bus gebeurt niet. slot helaas defect ( bewuste onderdeel zal hooguit 2 euro kosten :evil: )

groet,
martin
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”