Stekkerproblemen

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik heb wat stekker-problemen (T8) waar ik jullie ervaringen mee wil weten.

Zojuist kom ik thuis aanrijden, schakel motor uit, stap uit, deur dicht, stekkerkleppie open: krijg ik de dop van het oplaadpunt in de auto er niet af (wat een slap doppie is dat trouwens, vergeleken met de V60 PIH). Klein beetje geweld gaat het dopje er wel uit maar ik zie dat de vergrendeling er nog op zit (dat palletje). Beetje duwen met de stekker, auto paar keer op slot en open en het palletje schiet weg. Mooi, op naar de volgende stap!

Steek ik de stekker er in, schiet de vergrendelpal er netjes in maar laden ho maar! Het lampje bij de stekker brandt rood in plaats van groen. Paar keer de stekker een beetje heen en weer gehaald en de auto weer van slot en op slot en op een gegeven ogenblik gaat 'ie dan wel laden. Het lijkt wel of een van de polen van de stekker niet goed contact maakt?

Is dit een bij jullie bekend euvel?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Had je hem met de afstandsbediening nog ontgrendeld?
Maar even zit die metalen klep niet achter beveiliging en dat plasticdopje wel? (V60 is het metalen tankklepje beveiligd en dat rubber doet niks).

Als hij op rood staat... ja toen was ik de auto een week kwijt en is er voor 900 euro nieuw spul in gegaan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Kennelijk is de aansluiting niet ontgrendeld want het mag absoluut niet zo zijn dat de pal nog in lock staat.
Als de aansluiting gelocked is, zal 'ie niet laden onafhankelijk of je de connector er wel ingedrukt krijgt.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

nee dit herken ik niet, heb wel meer dan eens dat de stekker niet helemaal in het auto stopcontact is waardoor er niet wordt geladen, de stekker zit ook scheef waar die bij de V60 recht zat
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ik merk ook omdat de XC90 iets breder is dan zijn voorganger V60 er wat meer spanning (fysieke spanning welteverstaan) op de kabel staat waardoor de stekker lichtjes naar links wordt getrokken, wellicht dat dat eraan bijdraagt dat een pool wat minder goed contact maakt. Op werk zit de stekker er wel mooi recht in en daar laadt hij altijd probleemloos (heb op werk en thuis dezelfde stekkers).

I'll keep you posted...
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
V60_PHEV
4th Gear member
Berichten: 534
Lid geworden op: 01.02.2013 - 18:05

Ik heb ook regelmatig dat ik thuis kom met de vergrendeling van de laadkabel op slot, sterker nog de auto staat nu zo op de oprit
Dit zijn nou echt van die problemen die je niet aan je monteur kunt laten zien, omdat het nooit optreedt bij het garagebedrijf.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Ah, ik lees nu inderdaad je verhaal, exact hetzelfde probleem hier. Vanavond was het weer zo.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Hè, da's raar. Ik laad dagelijks, en soms meerdere keren per dag, maar dat de vergrendeling hapert of verkeerd werkt heb ik nog nooit meegemaakt.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
StevieP
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 04.03.2015 - 10:49

Ik heb dit ook al een tiental keer meegemaakt! Ik heb het probleem door gegeven aan de garage, ze hadden hier nog nooit van gehoord. Eerst dacht ik dat het wat te maken had met de keyless entry, omdat het probleem soms onmiddellijk opgelost geraakte wanneer ik de auto ver/ontgrendelde met de sleutel. Maar dit blijkt eerder toeval te zijn, het enige wat altijd werkt, is een lichte druk op het staafje uitoefenen terwijl je ver/ontgrendelt met de sleutel, zowel met de stekker erin als eruit. Volgens de garage zou dit evt ook softwarematig kunnen opgelost worden, iemand al de mei update gehad?
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Mmm, ik heb wel 's als je de auto opent met de deurklink (niet via AB, die zit dan in je zak) dat, als je de stekker er dan niet snel genoeg uithaalt, hij weer vast gaat. Dan moet tie weer op slot, weer van slot af en dan kan 'ie eruit. Maar denk dat dit zo hoort, al weet ik dat niet zeker.
Gebruikersavatar
Conradi
3rd Gear member
Berichten: 427
Lid geworden op: 29.12.2014 - 22:25

Yep, na enige tijd start het laden weer en wordt de connector weer vergrendeld...
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

StevieP schreef: iemand al de mei update gehad?
Ja, ik heb vorige week de meest verse update gekregen en het probleem doet zich zelfs met name daarna voor, maar dat kan toeval zijn.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Plaats reactie

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”