V50 met defect radio-display

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
SDGV50
1st Gear member

Hi allemaal,

Ik ben al enige tijd aan het rondneuzen op dit forum, maar zojuist toch maar een account aangemaakt.
Het stond namelijk op de planning om na de zomer mijn eerste Volvo te kopen, maar doordat vrijdag de distributieriem van mijn huidige auto zijn tanden heeft verloren, zit er ineens wat meer druk achter.

Ik reed tot vrijdag Alfa Romeo (benzine, hatchback) maar omdat ik vanaf de zomer voor mijn werk iedere dag 250 kilometer moet rijden, is een diesel voor mij een betere optie. Daarnaast wil ik ook een stukje comfort en veiligheid hebben, dus vandaar dat mijn oog is gevallen op de V50 2.0D.
Als starter is mijn budget niet onbeperkt, dus ik ben momenteel aan het zoeken naar een V50 met wat ervaring tot +/- €5000.

Nu heb ik vorige week een proefrit gemaakt in een V50 2.0D en motorisch en optisch was deze auto gewoon prima in orde. Ook de prijs is erg aantrekkelijk.
Enige minpuntje is dat de CD-speler en het schermpje van de radio en airco niet werken. De radio werkt wel gewoon, maar je kan dus niet aflezen welke zender er opstaat. Er lopen een paar strepen verticaal door het beeld en je kunt er niets op aflezen. Volgens het autobedrijf is het scherm een reparatie van €120 en is het verder geen probleem voor de werking van de airco, afgezien van het feit dat je geen idee hebt welke temperatuur je instelt.

Mijn vraag is of dit scherm inderdaad makkelijk te vervangen is (en voor deze prijs). En wat kost het om de CD-speler te laten vervangen?
Kan het ook zo zijn dat de CD-speler pas weer werkt wanneer het scherm ook werkt?

Qua prijs is de auto erg aantrekkelijk, dus als de reparatiekosten laag blijven is het wel een serieuze kandidaat.

Alvast bedankt voor jullie tijd!
Volvo V40 D4 Momentum Business
sequence
5th Gear member

Ik zoek even en vind: http://www.volvotune.nl/display-reparatie-volvo-nl

Neem eens contact op zou ik zeggen. :-)
V40 T2 Nordic+
MartijnAbel
4th Gear member

Het hele gebeuren is sowieso makkelijk vervangen. De waterval(middenconsole) haal je met 4 schroeven los, de plaat achter de waterval klik je los en vervolgens kun je vanaf de achterkant heel makkelijk het display gedeelte losklikken.
Er zijn ongetwijfeld op de sloop wel van die schermpjes te vinden, of anders via onderdelenlijn.

Edit: net even voor je gekeken, Auto Rima heeft 9 van die display's liggen.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
SDGV50
1st Gear member

Dank voor jullie reacties! Ik ga morgen even contact opnemen met Volvotune, al heb ik wel het idee dat het gaat om de displays op het dashboard. Maar we zullen zien!

De beste man gaf ook aan dat de CD-speler niet werkt. Kan dit met het scherm te maken hebben? Of staat dit er totaal los van?
Het zijn misschien allemaal vragen waarop het antwoord simpel is, maar ik heb totaal geen verstand van electronica.

De reden dat ik het op dit forum vraag en bijvoorbeeld niet naar een dealer of reparateur bel is simpelweg omdat forumleden wellicht dezelfde problemen kennen en er (meestal) geen financieel belang bij hebben om een bepaald antwoord te geven.
snorremans
5th Gear member

Als de auto je wat lijkt en je de auto wil hebben, dan eisen van de verkopende partij dat je de auto alleen wil kopen als de radio CD speler en het display werkt.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
MartijnAbel
4th Gear member

SDGV50 schreef: Dank voor jullie reacties! Ik ga morgen even contact opnemen met Volvotune, al heb ik wel het idee dat het gaat om de displays op het dashboard. Maar we zullen zien!

De beste man gaf ook aan dat de CD-speler niet werkt. Kan dit met het scherm te maken hebben? Of staat dit er totaal los van?
Het zijn misschien allemaal vragen waarop het antwoord simpel is, maar ik heb totaal geen verstand van electronica.

De reden dat ik het op dit forum vraag en bijvoorbeeld niet naar een dealer of reparateur bel is simpelweg omdat forumleden wellicht dezelfde problemen kennen en er (meestal) geen financieel belang bij hebben om een bepaald antwoord te geven.
Ik zou dan toch eerder, niks te nadele van volvotune, een tweedehands display aanschaffen. Elferink heeft er 1tje liggen voor 89 euro. Rima zal waarschijnlijk om en nabij hetzelfde kosten. Bij volvotune begint het hij 125 euro geven ze aan op de site.
Cd spelers zijn voor een tientje of 4 a 5 ook te krijgen tweedehands.

Cd speler zal waarschijnlijk niks te maken hebben met het display. Het is wel zo dat als het display helemaal niks doet, er ook geen geluid uit het gebeuren zal komen, je boordcomputer tussen de tellers, de clima etc het ook niet zou doen.

Uit welk bouwjaar komt je V50?
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
SDGV50
1st Gear member

MartijnAbel schreef:
SDGV50 schreef: Dank voor jullie reacties! Ik ga morgen even contact opnemen met Volvotune, al heb ik wel het idee dat het gaat om de displays op het dashboard. Maar we zullen zien!

Ik zou dan toch eerder, niks te nadele van volvotune, een tweedehands display aanschaffen. Elferink heeft er 1tje liggen voor 89 euro. Rima zal waarschijnlijk om en nabij hetzelfde kosten. Bij volvotune begint het hij 125 euro geven ze aan op de site.
Cd spelers zijn voor een tientje of 4 a 5 ook te krijgen tweedehands.

Cd speler zal waarschijnlijk niks te maken hebben met het display. Het is wel zo dat als het display helemaal niks doet, er ook geen geluid uit het gebeuren zal komen, je boordcomputer tussen de tellers, de clima etc het ook niet zou doen.

Uit welk bouwjaar komt je V50?
Dank voor je tips. De Volvo komt uit 2004 en het scherm was niet helemaal dood, als ik de radio bediende versprongen er wat pixels op het scherm. Ook kwam er gewoon geluid uit van de radio. Ik ga vandaag nog even terug om te overleggen wat de handelaar kan doen aan de prijs. Als ik er zelf nog geld in moet steken wil ik niet de volle prijs betalen.
SDGV50
1st Gear member

Ondanks de scherpe prijs heb ik besloten de auto toch niet te kopen. In deze prijscategorie wil ik gewoon een auto waar ik zelf geen werk en omkijken meer naar heb bij de aankoop. Ik ben dan sinds vandaag ook de (bijna) eigenaar van een V50 Momentum 2.0D met 20.000km minder op de teller, die werkelijk in onberispelijke staat is. Zowel van binnen en buiten zo goed als geen gebruikerssporen en een volledige onderhoudshistorie. Ook de testrit kwam niks geks in naar voren. Een genot om in te rijden in vergelijking met mijn oude Alfa Romeo. De kilometerstand vind ik door de aanwezigheid van de onderhoudshistorie (gedaan door Volvo dealer) ook geen probleem. Uiteindelijk €900 duurder dan de V50 met het kapotte scherm, maar op alle punten zoveel beter. Hij wordt nu voorzien van een nieuwe APK en woensdag ga ik hem ophalen. Persoonlijk denk ik dat het de meerprijs wel waard is.

Het is deze geworden.

Afbeelding
Afbeelding
lint
Geartronic member

Dat is een goede keus geweest om dit exemplaar te kopen, ziet er prima uit.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Yamy_Daffy
2nd Gear member

Gefeliciteerd! En wens je veel veilige en betrouwbare km's toe!
SDGV50
1st Gear member

Dankjewel, gaat vast goed komen denk ik. Woensdag mag ik 100 kilometer naar huis rijden, dus dan weet ik meteen hoe die qua comfort is.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”