Sinds enkele weken lid van het forum en druk op zoek geweest een een mooie Volvo.
Deze heb afgelopen week gevonden en gisteren aangeschaft. Er was 1 bekend probleem waar Henk Scholten te Arnhem niet direct een concrete oplossing voor zag.
Bij een koude start (na langer dan een nacht stil staan) start de auto netjes, maar bij het terugvallen van het toerental naar stationair valt te motor weer uit. Dat gebeurt allemaal netjes zonder stoten of haperen, net alsof de sleutel weer uit het contact word gehaald.
Een beetje gas geven houd de motor draaiend maar pas na 2-3 keer starten blijft de motor netjes stationair draaien als je het gas los laat. Verder rijd de auto als een zonnetje en is stationair draaien na het 2-3 uitvallen bij het starten geen probleem. Bij meerdere ritten op een dag, ook met grotere pauze's (3-4 uur) start de auto zonder problemen.
Waar moet ik het probleem zoeken?
Brandstoftoevoer? - Geen problemen bij rijden of stationair draaien bij "warme start"
Brandstof druk sensor is reeds vervangen omdat deze een foutmelding heeft gegeven, dit bleek helaas echter niet de oorzaak!
Volvo V50 T5, 12/2004, slaat af direct na starten (2 á 3 keer)
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Nokkenassensor misschien?
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Brandstoftoevoer kan heel goed.
In de Peugeot 206 ook gehad. Als ik lang stilstond kwam er lucht in de leiding en startte hij niet meer.
Maar een warme start, en gewoon rijden gingen prima.
Alleen voor een verkeerslicht, als ik stilstond begon de auto te stinken, onmeunig. Kwam omdat er diesel lekte op de kop
Dat verbrandde dus en stonk vreselijk.
Volgende dag kon het weer gebeuren dat ik eerst handmatig diesel moest oppompen met een balgje onder de motorruimte en dan starten..
Hij viel echter nooit uit..
In de Peugeot 206 ook gehad. Als ik lang stilstond kwam er lucht in de leiding en startte hij niet meer.
Maar een warme start, en gewoon rijden gingen prima.
Alleen voor een verkeerslicht, als ik stilstond begon de auto te stinken, onmeunig. Kwam omdat er diesel lekte op de kop
Dat verbrandde dus en stonk vreselijk.
Volgende dag kon het weer gebeuren dat ik eerst handmatig diesel moest oppompen met een balgje onder de motorruimte en dan starten..
Hij viel echter nooit uit..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.03.2016 - 15:56
Even een kleine update, de auto startte net ook pas in 4 keer goed terwijl hij na een kwartiertje rijden rond 16:00 pas 3 uur stil stond.
Nog een keer starten zonder het contact eerst helemaal uit te zetten lukt niet
Wat gebeurt er:
Contact aan, starten, auto start, toerental gaat richting 1500-2000 en valt terug. Soms lukt het even gas te geven met goed timen en kan ik hem aan houden voor een paar seconden, echter pas na 15-20 seconden draaien in 3-4 x starten blijft hij stationair draaien op 800 rpm. Stukje rijden lijkt ook te kunnen mits het toerental maar boven de 1500-2000 blijft.
Nog een kleine update: Als ik met met voetjes en handjes overal van af blijft start hij de 3e keer, hij blijft dan wel even wat hoog in de toeren hangen 1400-1600, hij danst daar een beeteje
@Martijnabel - Nokkenassensor zou een service melding moeten geven en een noodloop met toeren begrenzing?
Nog een keer starten zonder het contact eerst helemaal uit te zetten lukt niet
Wat gebeurt er:
Contact aan, starten, auto start, toerental gaat richting 1500-2000 en valt terug. Soms lukt het even gas te geven met goed timen en kan ik hem aan houden voor een paar seconden, echter pas na 15-20 seconden draaien in 3-4 x starten blijft hij stationair draaien op 800 rpm. Stukje rijden lijkt ook te kunnen mits het toerental maar boven de 1500-2000 blijft.
Nog een kleine update: Als ik met met voetjes en handjes overal van af blijft start hij de 3e keer, hij blijft dan wel even wat hoog in de toeren hangen 1400-1600, hij danst daar een beeteje
@Martijnabel - Nokkenassensor zou een service melding moeten geven en een noodloop met toeren begrenzing?
Laatst gewijzigd door BasvanS op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Of dat een foutmelding zou moeten geveb weet ik eerlijk gezegd niet. Ik had hiervoor een Peugeot met brakke nokkenassensor, en die gaf vergelijkbare problemen zoals jij ze hierboven beschrijft. Niet dat een Peugeot een Volvo is, maar misschien is het het proberen waard. Zijn volgens mij niet de duurste dingen.BasvanS schreef: Even een kleine update, de auto startte net ook pas in 4 keer goed terwijl hij na een kwartiertje rijden rond 16:00 pas 3 uur stil stond.
Nog een keer starten zonder het contact eerst helemaal uit te zetten lukt niet
Wat gebeurt er:
Contact aan, starten, auto start, toerental gaat richting 1500-2000 en valt terug. Soms lukt het even gas te geven met goed timen en kan ik hem aan houden voor een paar seconden, echter pas na 15-20 seconden draaien in 3-4 x starten blijft hij stationair draaien op 800 rpm. Stukje rijden lijkt ook te kunnen mits het toerental maar boven de 1500-2000 blijft.
Nog een kleine update: Als ik met met voetjes en handjes overal van af blijft start hij de 3e keer, hij blijft dan wel even wat hoog in de toeren hangen 1400-1600, hij danst daar een beeteje
@Martijnabel - Nokkenassensor zou een service melding moeten geven en een noodloop met toeren begrenzing?
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.03.2016 - 15:56
Nog een afsluitend vraagje voor dit topic.
Nu heb ik de auto al weer bijna 2 weken voor de deur en nog geen rekening mogen ontvangen. Niet echt goed opgelet bij de dealer toen hij uitleg gaf over de afhandeling en vraag me nu af of dit misschien onder garantie is verholpen.
Er is in November 2008 een recall geweest voor exact dit probleem, de regelunit is hierbij verplaatst naar de ruimte om de achterbank ivm corrosie.
De vraag is dus nu: Komt de rekening nog, of is dit garantie?
P.S de dealer om rekeningen vragen lijkt me geen goede optie, dus misschien hebben jullie ervaringen met de "houdbaarheids datum" van een dergelijke recall actie?
Nu heb ik de auto al weer bijna 2 weken voor de deur en nog geen rekening mogen ontvangen. Niet echt goed opgelet bij de dealer toen hij uitleg gaf over de afhandeling en vraag me nu af of dit misschien onder garantie is verholpen.
Er is in November 2008 een recall geweest voor exact dit probleem, de regelunit is hierbij verplaatst naar de ruimte om de achterbank ivm corrosie.
De vraag is dus nu: Komt de rekening nog, of is dit garantie?
P.S de dealer om rekeningen vragen lijkt me geen goede optie, dus misschien hebben jullie ervaringen met de "houdbaarheids datum" van een dergelijke recall actie?
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Ze gaven bij mij bij de dealer aan dat het niet om een recall ging toendertijd, aangezien een recall altijd zou gelden. Het probleem met de unit zou 2 jaar gelopen hebben o.i.d. Gelukkig zat bij mij de regelunit al onder de achterbank.BasvanS schreef: Nog een afsluitend vraagje voor dit topic.
Nu heb ik de auto al weer bijna 2 weken voor de deur en nog geen rekening mogen ontvangen. Niet echt goed opgelet bij de dealer toen hij uitleg gaf over de afhandeling en vraag me nu af of dit misschien onder garantie is verholpen.
Er is in November 2008 een recall geweest voor exact dit probleem, de regelunit is hierbij verplaatst naar de ruimte om de achterbank ivm corrosie.
De vraag is dus nu: Komt de rekening nog, of is dit garantie?
P.S de dealer om rekeningen vragen lijkt me geen goede optie, dus misschien hebben jullie ervaringen met de "houdbaarheids datum" van een dergelijke recall actie?
Hoe zit het nu bij jou geplaatst dan?
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.03.2016 - 15:56
Waar ze hem exact hebben geplaatst weet ik niet, ze gaven aan onder de achterbank, hij zou doorgelust zijn op de originele plek ( bij de achter achteras, rechts?) naar een droge plek onder de achterbank. Dat is alle wat ik er van gehoord heb? Kwam vaker voor en dit was vanuit Volvo de procedure als de regelunit defect was door corrosie.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Klopt, dat is de juiste manier. Als je de achterbank aan de linkerkant omhoog haalt, zou je de regelunit moeten zien. Kan zijn dat er nog een lap stof o.i.d. op ligt over de gehele achterbank. Hij zou in iedergeval zichtbaar moeten zijn.BasvanS schreef: Waar ze hem exact hebben geplaatst weet ik niet, ze gaven aan onder de achterbank, hij zou doorgelust zijn op de originele plek ( bij de achter achteras, rechts?) naar een droge plek onder de achterbank. Dat is alle wat ik er van gehoord heb? Kwam vaker voor en dit was vanuit Volvo de procedure als de regelunit defect was door corrosie.
Als je de regelunit daar kunt lokaliseren zou ik het lekker laten voor wat het is, dan zal het ongetwijfeld onder de recall vallen
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De dealer helpt jou het probleem te verhelpen, en dan vind je het geen goed idee om de dealer te vragen hoe het met de afhandeling van de betaling moet? Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen!BasvanS schreef: Nog een afsluitend vraagje voor dit topic.
Nu heb ik de auto al weer bijna 2 weken voor de deur en nog geen rekening mogen ontvangen. Niet echt goed opgelet bij de dealer toen hij uitleg gaf over de afhandeling en vraag me nu af of dit misschien onder garantie is verholpen.
Er is in November 2008 een recall geweest voor exact dit probleem, de regelunit is hierbij verplaatst naar de ruimte om de achterbank ivm corrosie.
De vraag is dus nu: Komt de rekening nog, of is dit garantie?
P.S de dealer om rekeningen vragen lijkt me geen goede optie, dus misschien hebben jullie ervaringen met de "houdbaarheids datum" van een dergelijke recall actie?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 12.03.2016 - 15:56
P.S de dealer om rekeningen vragen lijkt me geen goede optie, dus misschien hebben jullie ervaringen met de "houdbaarheids datum" van een dergelijke recall actie?
[/quote]
De dealer helpt jou het probleem te verhelpen, en dan vind je het geen goed idee om de dealer te vragen hoe het met de afhandeling van de betaling moet? Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen!
[/quote]
het enige wat ik begrepen heb, al voor dat ik de auto heb gebracht, was dat de rekening via de post/mail zou volgen. Helaas kon ik de beste man niet verstaan toen hij van uit de werk plaats nog wat nariep nadat hij de sleutel had terug gegeven. Nu is dus de vraag: Komt ie nog, of komt ie niet
[/quote]
De dealer helpt jou het probleem te verhelpen, en dan vind je het geen goed idee om de dealer te vragen hoe het met de afhandeling van de betaling moet? Neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen!
[/quote]
het enige wat ik begrepen heb, al voor dat ik de auto heb gebracht, was dat de rekening via de post/mail zou volgen. Helaas kon ik de beste man niet verstaan toen hij van uit de werk plaats nog wat nariep nadat hij de sleutel had terug gegeven. Nu is dus de vraag: Komt ie nog, of komt ie niet

- Yamy_Daffy
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 21.05.2014 - 09:56
Ik zou zeggen, bel de dealer op. Je hebt dan meteen je antwoord.
De rekening gaat er toch wel komen als het geen recall actie is. De dealer gaat dat echt niet vergeten.
Niets is zo vervelend om na een maand of 2 een "vergeten" rekening binnen te krijgen.
De rekening gaat er toch wel komen als het geen recall actie is. De dealer gaat dat echt niet vergeten.
Niets is zo vervelend om na een maand of 2 een "vergeten" rekening binnen te krijgen.