V50 D2 - EGR en PDF uirzetten

Geleverd vanaf 2003
MarkV50
2nd Gear member

eelcoh schreef:
MarkV50 schreef: Afgelopen zaterdag ben ik bij Obbe geweest en heb mn EGR laten uitzetten, roetfilter uitlaten kloppen (wat een troep zeg) en meteen een stage 2 chip naar 140 pk laten doen enfin je ruikt de diesel wel wat beter, maar krijgt er zoveel voor terug, hij is zelfs iets zuiniger geworden :D
Heb je ook een V50 D2 of de 1.6D?
sorry van mn late antwoord, ik heb een 1.6d en niet de d2
Ik heb even wat ge-experimenteerd met shell v-power en bp ultimate diesel maar dat is echt een fabel, misschien op jaarbasis dat het iets scheeld maar erg veel niet
meeuw
2nd Gear member

Ja even domme vraag, maar wat is het nut van EGR en PDF uirzetten?
En wat is effect ?

Kan de volvo 1.6d ook zo getuned worden dat hij zuiniger rijd btw?
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

Het nut is minder storingen en onderhoud.(vervanging dpf)
Het effect is een hogere milieu belasting (NOx en roet)
Er is trouwens wetgeving in de maak om het strafbaar te stellen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
meeuw
2nd Gear member

ow ehm nee ik ga voor milleu en zuinigheid.
Bedankt :).
snorremans
5th Gear member

meeuw schreef: ow ehm nee ik ga voor milleu en zuinigheid.
En voor hoge onkosten
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Marcnij
5th Gear member
Contacteer:

snorremans schreef:
meeuw schreef: ow ehm nee ik ga voor milleu en zuinigheid.
En voor hoge onkosten
Zo'n 600€/120.000km voor het periodiek vervangen van de dpf.
Die je overigens pas na 120.000 km terug verdient, want het uitschrijven en verwijren van dpf en egr is ook niet gratis.

Ik zal jullie verder niet vermoeien met mijn mening over verwijderen van dpf en egr. O-)
Er is op dit forum meer dan genoeg discussie materiaal te vinden over dit onderwerp.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
MarkV50
2nd Gear member

Nee het verwijderen van DPF en uitschakelen van de EGR was volgens mij 275 euro en die heb ik al terug verdiend, want hij bleef om de 100 km regeneren dus zat zo vol als iets,

Weet je wat het is als mensen echt het millieu willen opschonen moeten ze ook stoppen met vliegen, grote fabrieken sluiten etc etc en dat gebeurd ook niet, en bij dat een roetfilter houd de grotere deeltjes wel tegen maar de aller kleinste die het meest gevaarlijk zijn worden gewoon doorgelaten... desalniettemin er is genoeg over te vinden hier dus laten we inderdaad zoals
Marcnij zegt maar niet verder op ingaan :P
OGA244
8th Gear member

Het verwijderen wordt gewoon sanctioneerbaar binnenkort
meeuw
2nd Gear member

MarkV50 schreef: Nee het verwijderen van DPF en uitschakelen van de EGR was volgens mij 275 euro en die heb ik al terug verdiend, want hij bleef om de 100 km regeneren dus zat zo vol als iets,

Weet je wat het is als mensen echt het millieu willen opschonen moeten ze ook stoppen met vliegen, grote fabrieken sluiten etc etc en dat gebeurd ook niet, en bij dat een roetfilter houd de grotere deeltjes wel tegen maar de aller kleinste die het meest gevaarlijk zijn worden gewoon doorgelaten... desalniettemin er is genoeg over te vinden hier dus laten we inderdaad zoals
Marcnij zegt maar niet verder op ingaan :P

Nee lekker makkelijk, wijzen naar andere dingen om je eigen gedrag goed te praten.
En dan nog eens afsluiten met laten we er "niet verder op ingaan".

Wat dacht je dat je begin om geen producten van vervuilende fabrieken te kopen.
Niet meedoen aan de weggooiproducten maatschappij.
duurzame spullen koop.
Netjes je afval scheiden.
(hoeveel tips moet ik nog geven)
EN dan pas kan je er wat van zeggen!

Maar je bent typische voorbeeld van : Zolang een ander niks inlever, doe ik het ook niet. Of niet ?

Er komt pas verbetering als we allemaal aan de regels houden en die verbeteren. En dat is niet de roetfilter uitschakelen ;).
4wielen
5th Gear member

Hulde Meeuw!!!

Te triest als mensen gaan wijzen op wat er elders gebeurt teneinde daarom zelf geen verantwoordelijkheid te nemen. Zo verandert er nooit iets in de wereld!

Als ik een milieuvriendelijkere tip mag geven: ik heb mijn EGR laten schoonmaken middels Carbon Cleaning. Mijn verbruik het afgelopen jaar is, gewoon met EGR en DPF, 1:17 en ik rij echt niet als een bejaarde. Af en toe (1-2 x p.j.) even de auto uitlaten in Duitsland helpt volgens mij ook. En vooral: niet te veel stadsritjes maken. Moet je voor je eigen gezondheid sowieso laten.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
AlexV70
2nd Gear member

Carbon cleaning milieuvriendelijk?
Dat spul mag je alleen gebruiken met adembescherming en eigenlijk ook een veiligheidspak (en speciale afzuiging).
Daarom doen veel bedrijven dit in de buitenlucht.

Nee, jij bent (dan) goed bezig voor het milieu. Jongens hou op over het milieu, al die extra, goed bedoelde, elementen zorgen (in de praktijk) juist voor extra vervuiling en extra verbruik.
En dan hebben we het nog niet eens over de productie van al die onderdelen.
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
MarkV50
2nd Gear member

Natuurlijk Meeuws als jij al gelijk je vooroordelen hebt over iemand die je totaal niet kent, kan je beter direct je mond dicht houden vind je zelf niet?

Een paar posts terug, vroeg je zelf wat het nut ervan was om een dpf en egr uit te zetten voor een 1.6D, komt ergens ook wel over dat je dat zelf wilt omdat je antwoorden wilt?

Tuurlijk is het niet goed wat ik doe,
Maar die roetfilter blijf ik uitschakelen tot dat ze ergens met een fatsoenlijke en degelijke oplossing komen, diesel rijders worden al tot de grond toe uitgemolken met die gruwelijke belastingen en op centen en noem de hele mikmak maar op
Laatst gewijzigd door MarkV50 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
OGA244
8th Gear member

Zo werkt het niet, dit is (met zekere tekortkomingen) de "beste" oplossing, verwijder je deze voorzieningen voldoe je bewust niet meer aan de emissie eisen… waarom mag een ander daar geen commentaar op geven? je beïnvloed immers ook die ander zijn/haar leefomgeving.

Die "gruwelijke belastingen" gelden voor iedereen, ook niet heel relevant om ze hier te benoemen en doordat je ze (gewoon) betaald geeft dat je nog geen afwijkende rechten.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
E.Werker
2nd Gear member

MarkV50 schreef: Natuurlijk Meeuws als jij al gelijk je vooroordelen hebt over iemand die je totaal niet kent, kan je beter direct je mond dicht houden vind je zelf niet?

Een paar posts terug, vroeg je zelf wat het nut ervan was om een dpf en egr uit te zetten voor een 1.6D, komt ergens ook wel over dat je dat zelf wilt omdat je antwoorden wilt?

Tuurlijk is het niet goed wat ik doe,
Maar die roetfilter blijf ik uitschakelen tot dat ze ergens met een fatsoenlijke en degelijke oplossing komen, diesel rijders worden al tot de grond toe uitgemolken met die gruwelijke belastingen en op centen en noem de hele mikmak maar op
En benzine rijders krijgen geld toe? De auto is een melkkoe, wat voor brandstof je ook rijd. Als je doelbewust het roetfilter uitschakelt breng je schade toe aan anderen door roet-en fijnstof. Als je graag een diesel wilt rijden heb je te accepteren wat voor milieu voorzieningen hier aan toegevoegd zijn. Als je dit niet wilt zijn er genoeg alternatieven (paard en wagen, fiets, lopen, bus, trein, verhuizen).

Het is juist om deze redenen dat de overheid de boetes in gaat voeren voor auto's met een verwijderd of uitgeschakeld roetfilter/egr. Naar mijn mening is dit ook volledig terecht.
MarkV50
2nd Gear member

OGA244 schreef: Zo werkt het niet, dit is (met zekere tekortkomingen) de "beste" oplossing, verwijder je deze voorzieningen voldoe je bewust niet meer aan de emissie eisen… waarom mag een ander daar geen commentaar op geven? je beïnvloed immers ook die ander zijn/haar leefomgeving.
Waarom is bij de apk dan mijn auto veel schoner als met een roetfilter?
leg dat eens uit dan?

inderdaad de belasting betaald iedereen maar doe het dan net zoals in Duitsland, de belasting daar berekend alles via motorvermogen en niet via brandstofsoort en gewicht

IK VIND dat ze hier beter over na hadden moeten denken, er zijn zoveel problemen met het regenereren en op hol geslagen motoren dat een hele hoop mensen dit uit voorzorg weg laten halen, zelfs de minister die een roetfilter verplicht stelde althans dat is me verteld door Obbe en zijn mensen.. lijkt me niet dat ze daarom liegen zou het wel?
OGA244
8th Gear member

Ik hoef niets uit te leggen, er zijn zekere regels vastgesteld waaraan iedereen geacht wordt zich te houden, ik adviseer je gezien jouw idee dat het in duitsland zoveel beter geregeld is om zsm richting duitsland af te reizen.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Ik pak even de bier en chips........Jawel, die kreet heb lang niet gebruikt. En dat onder de verwijzing naar de zoekfunctie ter attentie van "markV50" want die mag even in gaan lezen over wat hier allemail al over DPF en EGR dichtzetten/uitschakelen is geschreven.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
AlexV70
2nd Gear member

Haha, maar MarkV50 (eigenlijk Obbe) heeft gelijk, er zijn idd heel wat ministeries waarvan de auto's niet meer zijn voorzien van een roetfilter en EGR.
Dit weet ik 100% zeker.
Het zijn dan wel bijzondere voertuigen. Maar dat is mijn auto ook. :)
V70 Bi-Fuel140 PK, 2002
V70 edition II 2.4D 163 PK, 2005 (MY2006), Geartronic, enz.
V70 Summum D5 185 PK+, 2008 (MY2009), Geartronic, enz.
C30 1.8 sport 125 PK, 2008 (MY2009)
XC60 Summum (+R-Pakket) D5 215 PK, 2011 (MY2012), Geartronic, enz.
XC60 Summum D4 181 PK, 2014 (MY 2015), Geartronic, Keyless, panoramadak, enz
XC60 Inscription, T8, 2018, panoramadak, luchtvering, enz.
XC60 Ultimate Dark, B5, 2023, Polestar tuning, luchtvering, 22”, B&W audio, massage stoelen, enz….
E.Werker
2nd Gear member

MarkV50 schreef:
OGA244 schreef: Zo werkt het niet, dit is (met zekere tekortkomingen) de "beste" oplossing, verwijder je deze voorzieningen voldoe je bewust niet meer aan de emissie eisen… waarom mag een ander daar geen commentaar op geven? je beïnvloed immers ook die ander zijn/haar leefomgeving.
Waarom is bij de apk dan mijn auto veel schoner als met een roetfilter?
leg dat eens uit dan?

inderdaad de belasting betaald iedereen maar doe het dan net zoals in Duitsland, de belasting daar berekend alles via motorvermogen en niet via brandstofsoort en gewicht

IK VIND dat ze hier beter over na hadden moeten denken, er zijn zoveel problemen met het regenereren en op hol geslagen motoren dat een hele hoop mensen dit uit voorzorg weg laten halen, zelfs de minister die een roetfilter verplicht stelde althans dat is me verteld door Obbe en zijn mensen.. lijkt me niet dat ze daarom liegen zou het wel?
Het roet en de fijnstof die nu vrolijk naar buiten worden geblazen zijn ook gemeten? Je zadelt anderen op met jouw rotzooi omdat je het filter hebt verwijderd wat deze zaken juist moet opvangen.

Dit heeft een groot "dubbeltje 1e rang" gehalte naar mijn mening.
MarkV50
2nd Gear member

Vroeger reden ze ook vrolijk zonder roetfilter, maar t blijkt wel weer hoe de gemiddelde mens denkt

Bij dat heb ik het in Duitsland over de belasting ten opzichte van Nederland en niet dat alles beter is geregeld dus wat een kolder

Maar we gaan nu allemaal aanvallend verdrag vertonen of hoe moet ik het zien?

Net of jullie nooit wat tegen de regels gedaan hebben dus zeur eens niet zo, willen we millieu probleem oplossen moet er veel meer gebeuren dan enkel n roetfilter!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”