Ervaringen met powerflushen automaat

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
xgeering
2nd Gear member

Wie heeft ervaring met het powerflushen van zijn/haar automaat?

Ik overweeg om de automaat van mijn classic 10-klepper zo'n behandeling te laten geven. De bak geeft weliswaar gelukkig geen problemen, het is meer preventief bedoeld omdat ik van plan ben om nog wel een aantal jaartjes in deze grote koektrommel :-) te blijven rondhobbelen. Daarnaast speelt ook mee dat ik niet zo geloof in die zgn. 'longlife ATF olie' die nooit vervangen hoeft te worden; bijna 300.000 km lijkt mij persoonlijk een prima km-stand om de bak eens te laten reinigen.

Ben benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen.
Laatst gewijzigd door xgeering op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt, wat doet je dan geloven dat je wel gelukkig zult zijn met meer?

I have a roof over my head, running water from the tap and I can have a hot meal every day.....therefor I consider myself a very lucky man !
Fredhead
Geartronic member

Mijn bak is 75.000 km geleden geflushed en ondanks dat ook dat preventief was is ie nog soepeler gaan schakelen.
Wil het met een km of 5000 weer laten doen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
SuperKnutsel
4th Gear member

Altijd doen !!

Mijn bak bij 240K laten reinigen en dat was geen overbodige luxe met positief effect op schakelgedrag.
In Oktober in de aanbieding tijdens de Techno / Tuning dag in Elst.

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... eal1447196
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”