motormanagement service vereist

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
boki2
1st Gear member

Hallo
Na een aantal jaren zorgeloos en zonder problemen rondgereden te hebben in mijn Volvo s60 (uit 2008Benzine 2,4 ) heb ik afgelopen week mijn airco bij laten vullen.
Bij het vertrek uit de garage ging het lampje motormanagement service vereist branden.
Later nog een keer laten uitlezen maar zonder berichten over storingen ???
Nu mijn vraag kan dit ook iets te maken hebben met het bijvullen van de airco of is dit puur toeval
Groetjes boki2
hvt
5th Gear member

Door goede apparatuur laten uitlezen.

Ik had deze melding enkele weken geleden ook, bleek de koppelingspedaalsensor te zijn.
Met mijn cheap ELM327 met app kon ik de storing niet uitlezen, maar wel resetten.
Een kameraad van mij met betere apparatuur kon de storing wel uitlezen.
Nieuwe sensor besteld bij parts4sweden en klaar weer.
Bij mij werkte de cruise control ook niet zodra de melding terugkwam.
Met koppelingspedaal ingetrapt resetten bleef hij weg tot ik pedaal weer losliet.
Hier kwam ik alleen pas achter toen ik wist dat het aan het koppelingspedaalsensor lag.

Resetten werkte volgens mij ook door de min-pool enige tijd los te maken bij de accu.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
XC60 Ts Inscription 2018, Polestar, Pine Grey, stoelventilatie, panoramadak, blis, ACC, pilot assist, keyless entry, standkachel, achteruitrijcamera, enz
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Doeke Dobma
5th Gear member

Ik gok op puur toeval, ik zie geen link tussen eventuele airco storingen en motormanagement. Ben dan wel benieuwd wat voor storing het is :)
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”