V50 T5 AWD lederen bekleding verzorgen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Mbx
1st Gear member

Hallo allen,

Ik kijk nu al een tijdje mee op dit forum, vooral vanwege mijn liefde voor Volvo, maar ook omdat ik zelf een Volvo wil gaan kopen. Ik rijd op dit moment een Fiesta ST, en heb vanmiddag gekeken naar een V50 T5 AWD, want laten we eerlijk zijn, ik ga natuurlijk geen langzamere auto kopen :)

Nu was de auto in erg goede staat, heel luxe ding ook (keyless entry + keyless go, stoelverwarming, memory seat, schuifkanteldak, navigatie, noem maar op) maar het leer van de voorstoelen is voor mijn gevoel nu erg goed verzorgd door de vorige eigenaar. Het leer zag er wat droog uit, gelukkig niet gescheurd of iets dergelijks, nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het herstellen hiervan. Is dat een beetje te doen?

Ik hoop dat iemand zijn of haar ervaring kan delen, mijn dank zal groot zijn!
Delta
4th Gear member

En ik lees mee, heb een beetje hetzelfde als de topicstarter. Ik heb lichtkleurig leer en vroeg me ook af of dit leer middels een creme te kleuren is?
Laatst gewijzigd door Delta op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
mga1600
6th Gear member

Ik heb zelf goede ervaringen met een complete set van producten van Colourlock (even Googlen!) reinigen, bijkleuren van instap schade, kleur ophalen, sealen, voeden, beschermen etc. De vrij slecht uitziende stoelen van onze vroegere C70 Cabrio werden weer prachtig en soepel van deze behandeling. Andere forumleden noemden eerder wel andere producten, maar daar heb ik geen ervaring mee. Kortom, als de rest van de auto helemaal naar de zin is, gewoon kopen en dan komt het met dat leer ook wel goed......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Silver_R
6th Gear member

Colourlock.
+1
Millimetervreter.
5th Gear member

Colourlock of Gliptone beide zeer goede leerverzorgingsproducten
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Mbx
1st Gear member

Dank voor de reacties, zo te horen zijn er goede opties, dan kan ik dit in mijn achterhoofd houden.

Nogmaals bedankt! Ik laat het weten als ik 'm koop! :)
Arnie82
2nd Gear member

Hier ook goede ervaringen met Colourlock. Zij kunnen eventueel ook verf op kleur leveren om bijvoorbeeld een zijwang weer op kleur te zetten.
Bedrijf zit in Ens (net buiten Kampen OV) maar je kan ook online spullen bestellen.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
Mbx
1st Gear member

Arnie82 schreef: Hier ook goede ervaringen met Colourlock. Zij kunnen eventueel ook verf op kleur leveren om bijvoorbeeld een zijwang weer op kleur te zetten.
Bedrijf zit in Ens (net buiten Kampen OV) maar je kan ook online spullen bestellen.
Top, goed om te weten!
Mbx
1st Gear member

Ik zag zaterdag (a.s.) voor een 2e maal de T5 AWD bekijken, zijn er nog tips waar ik in het algemeen op moet letten voor deze motor? (naast de gebruikelijke zaken als de onderhoud)

Mijn dank is nogmaals groot!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”