Eerst even voorstellen, mijn naam is Jille en ik ben leefzaam in het mooie oosten van het land, in het dorp Enter, momenteel 17 jaren jong en zo'n 3 maanden in bezit van het rijbewijs (onder begeleiding). Sinds klein af aan al Volvo liefhebber, maar dat is ook niet gek want sinds 2002 zijn er al Volvo's bij ons thuis op de oprit te vinden en ook bij mijn vader en mezelf op het werk zijn er vele Volvo bedrijfswagens te vinden.

Als eerste auto wou ik eigenlijk al gelijk een Volvo die bij mij past, en toen ik (nu alweer 2 jaar geleden) een beetje op marktplaats ging kijken, had ik het als 15 jarig jochie steeds over S60's met 300pk, maar verstand komt met de jaren en op een gegeven moment kwam ik uit bij de V70 classic. En toen ik een beetje in de 'Volvo wereld' terecht kwam vorig jaar en op de meetings al die gave V70 classics zag (en hoorde), en door had dat veel eigenaren niet veel ouder zijn dan ik, wist ik het zeker! Ik wil een V70 classic! Waarom geen S70? Mijn voorkeur gaat uit naar grote auto's en de vaste lasten zijn bijna gelijk dus dan weet ik het wel. En gelukkig werk ik ook hard genoeg om zo'n auto te kunnen betalen en nog wat over te houden!
Toen begon het zoeken, sinds de herfst van vorig jaar begon ik een beetje alle auto sites af te speuren, gewoon omdat ik dat leuk vind, maar sinds ik 17 ben begon ik met 'serieuzer' kijken naar auto's. In de tijd dat ik een beetje rond keek leerde ik ook veel tips voor bij het zoeken naar V70 classics en wat de kosten zouden kunnen zijn bij eventuele mankementen.
2 weken geleden op een donderdag strandde ik ineens op een hele mooie V70 welke in Assen te koop stond, ik zag al gelijk in de advertentie dat dit, vergeleken met veel andere classics die te koop staan, een hele nette auto was. Heel wat opties er op, mooi donkerblauw, niet te veel gelopen, ja dat is de moeite waard om even te kijken dacht ik. En na een aantal biedingen konden we de auto komen bekijken en proefrijden. En wat een machine is het! Na de proefrit (waar enkele mankementen aan de auto boven waren gekomen) telefonisch contact gehad met een grote V70 expert en toen hij zei dat de mankementen verholpen konden worden zonder enorm hoge bedragen uit te moeten geven, schudde ik de hand van de verkoper en had ik mijn eerste auto gekocht. Een handgeschakelde Volvo V70 uit 1999 met ruim 355.000 kilometer op de klok, het motorblok betreft een 2.5 10 klepper 5 cilinder (met een heerlijke roffel

Intussen staat de auto aan huis en als eerste zorg ik er voor dat de auto weer helemaal fris word, dus een hele grote schoonmaakbeurt van binnen en buiten. Binnenkort word de auto naar mijn werk gereden waar deze komt te staan tot mijn 18e (maart 2017). Op het werk heb ik ook uitgebreid de mogelijkheid om de auto 'rijklaar' te maken!
Wat moet er allemaal gebeuren zo ver ik weet:
- Sensor/printplaat ABS nakijken ivm ABS lampje
- Onbalans in de wielen wegwerken
- ECC repareren (aircopomp loopt wel maar je voelt alleen de rijwind, vermoedelijk kachelmotor/aanjager)
- Er voor zorgen dat je geen KVS meer ruikt zodra je hem doortrekt
- Algemene controle door de V70 expert(s) (hierna zal dit lijstje vermoedelijk aangevuld worden)
Wat ik aan de auto wil doen zodra deze technisch (bijna) in orde is:
- SC-805 radio aanschaffen (en waarschijnlijk een GROM module er achter duwen)
- Spoiler op de achterklep
- Andere set zomerwielen regelen en huidige velgen voorzien van winterbanden
- Amerikaanse knipperlichtunits met Amerikaanse lampjes
- Goede niet pauperige xenon verlichting
- Nieuwe voorbumper (ivm scheur)
- Motorkap+spiegelkappen laten spuiten
- Auto professioneel laten poetsen van buiten
- Andere grille (zelfde model) zoeken met minder vervaagd logo
- Houtinleg
- Rijden!!!
Wat foto's:
Ik hoop dat ik nog jaren plezier mag hebben van deze auto...vind het tot nu toe een super bak om te zien en om te rijden!