Middenconsole & handgrepen beschadigd, wat te doen?

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Gisteren nog even de middenconsole gewrapt.
Vooral de hoekjes zijn moeilijk, maar het lijkt duizendmaal beter dan origineel :D

Afbeelding
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Ziet er heel strak uit
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Netjes gedaan, klasse!

Nu kan in ieder geval een eventuele volgende eigenaar het eraf halen als het niet naar zijn zin is zonder dat hij ook allerlei plamuur moet gaan verwijderen. :P
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Thx! Heb de waterval toch mogmaals moeten doen. Begon gigantisch los te laten in de hoeken.
Dua dat vandaag maar gedaan.
Had ik verdorie het handvat aan de bijrijderskant al 2 keer gedaan, kan die nog een keer. Zag er 2 dagen lang perfect uit, en nu is het weer mis...
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

Heb je de aluminium hendeltjes waar je de deur mee opent ook gedaan?
En zo ja, blijft dat een beetje zitten?
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

kawaman schreef: Heb je de aluminium hendeltjes waar je de deur mee opent ook gedaan?
En zo ja, blijft dat een beetje zitten?
Nee, heb die niet gedaan. Dat is te priegelig om er netjes in te krijgen en teveel rondingen. Meestal zien die er ook nog wel netjes uit
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
m-kliko
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
Locatie: Prov. Utrecht

Pffff... Best een pokkewerk om de hele tijd die waterval te demonteren zeg...

Zou t materiaal waar je het op plakt niet goed hechten met de wrap ofzo..?
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White

Je kan nooit teveel PK's hebben. :D
Mbx
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 02.03.2016 - 18:48
Locatie: Hilversum

Ziet er echt goed uit!
Hoe lastig was het uiteindelijk om het zelf te doen? Is het het waard om het te laten doen door een professional of niet?
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

m-kliko schreef: Pffff... Best een pokkewerk om de hele tijd die waterval te demonteren zeg...

Zou t materiaal waar je het op plakt niet goed hechten met de wrap ofzo..?
Het alu hecht wel goed, alleen zit je met zoveel bochtjes dat het bijna onmogelijk is om het perfect te krijgen. Je kunt hij bijvoorbeeld bij de handvaten niet naar de binnenkant vouwen waardoor je maar een klein stukje hechting hebt in de knikjes.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

Mbx schreef: Ziet er echt goed uit!
Hoe lastig was het uiteindelijk om het zelf te doen? Is het het waard om het te laten doen door een professional of niet?
Ik zou hey niet zo gauw nog een keer doen, de volgende keer laat ik het wel doen voor die 150 euro :p
Zit behoorlijk wat werk in in iedergeval.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
AlexSL
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 25.04.2015 - 19:01

Nou ben ik zelf een beletteraar.
Om iets goed te wrappen moet je de folie warm maken en er omheen vouwen.
Dit is nog wel te doen. Echter heeft de folie een 'geheugen' het wil dus terug naar zijn originele vorm.
Om dit 'geheugen' te 'wissen' moet je de folie 'naföhnen'.
De folie en ondergrond moet hiervoor verwarmd worden tot ±90ºC.
Nu zal de folie blijven zitten, anders laat hij geheid weer los.

Nadeel van deze onderdelen, zoals de waterval, is de electronica en al het plastic.
Kan dat die 90ºC aan?

Groeten Alex
Gebruikersavatar
MartijnAbel
4th Gear member
Berichten: 917
Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
Locatie: Surhuisterveen

AlexSL schreef: Nou ben ik zelf een beletteraar.
Om iets goed te wrappen moet je de folie warm maken en er omheen vouwen.
Dit is nog wel te doen. Echter heeft de folie een 'geheugen' het wil dus terug naar zijn originele vorm.
Om dit 'geheugen' te 'wissen' moet je de folie 'naföhnen'.
De folie en ondergrond moet hiervoor verwarmd worden tot ±90ºC.
Nu zal de folie blijven zitten, anders laat hij geheid weer los.

Nadeel van deze onderdelen, zoals de waterval, is de electronica en al het plastic.
Kan dat die 90ºC aan?

Groeten Alex
Ik krijg het geheugen van de folie idd niet goed gewist... Laat toch in de hoeken, waar het dus niet omheen kan. Geheid weer los. Zeker met de warme dagen van de laatste tijd wordt de auto zo heet van binnen dat het weer los gaat zitten. Ik denk dat ik het er daarom ook gewoon weer afhaal. Erger me wat aan het resultaat...

EDIT: net een kunststof set aan kunnen schaffen in de kleur anthtaciet. Wel wat beschadigingen, maar met opnieuw spuiten moet het weer heel wat lijken.
nette 2K matte blanke lak als afwerking en beschadigen zal het nooit weer. :D
Blij het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat ze alu gebruikt hebben wat zo zacht en gevoelig is. Vind het domweg niet mooi staan in een dure auto als het helemaal vol zit met beschadigingen.
Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”