DonLeo schreef:
Ik denk dat ik mijn PIH tezijnertijd uit de zakelijke sfeer haal en privé lekker doorrijd.
Idem, En dan regel ik er gelijk nog 2 bij voor een prikkie zodat ik niet om onderdelen verlegen zit....
Immers de anderen exporteren ze wel. Dan rijden wij nog even door tot de gebruikelijke 5 ton km.
Voordeel als je nu een E-Golf of i3 neemt, dat je weer MIA krijgt bij aanschaf
E-Golf krijgt grotere accu maar ben wel benieuwd hoe het rijdt, proefrit is aangevraagd. Geen wegenbelasting, lagere verzekering en nauwelijks onderhoud.... Sounds good
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul schreef:
nauwelijks onderhoud.... Sounds good
Maar als je door elektrische storing geveld wordt ben je onder de streep zomaar fors duurder uit dan met een beproefde conventionele golf. Weg voordeel...
Nu heb ik een paar keer in een spik splinter nieuwe golf mogen rijden vanwege schade maar daar ga je als Pih rijder niet gelukkig van worden.
Pas als je alles op zij zet en puur vanuit calculatie gaat kijken kan ik mij de stap voorstellen.
Je PIH Inruilen is recentelijk nog oninteressanter geworden. Een D5 PIH koop je nu al nieuw voor 38K ex btw. Mijn december 2014 D6 PIH stond nog voor meer in de boeken. Ik denk bij inruil dat ik blij mag zijn met 45% restwaarde. En dat na 17 maanden.
Ik ben er altijd van uitgegaan dat een auto die ik nieuw kocht, op het moment dat hij de showroom uit gaat, al meteen 50% van z'n waarde kwijt is.
En zo'n PIH heb je als het goed is voor 5 jaar met een klein beetje restwaarde.
Aan de ene kant begrijp ik Volvo heel goed, eerst met goede marges een product neerzetten. Wordt massaal afgenomen vanwege alle fiscale regeltjes. Top! Ook Top product, maar nu 3 jaar later begint het product redelijk te slijten. Nieuwere regels en opeens is de auto 36 excl.
Dus nu wordt je 2x voor 20k genaaid. (sorry even geen ander woord voor). Tuurlijk is het nu ook aantrekkelijk om weer een D5 of D6 te nemen, want ja hij is goedkoper... maar toch...
E-Golf proefrit hadden ze niet bij de lokale VW dealer moet ik voor naar een ander, moet ik die maar even bellen. Dus die service zit nu al erg hoog bij VW
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul schreef:
Voordeel als je nu een E-Golf of i3 neemt, dat je weer MIA krijgt bij aanschaf
E-Golf krijgt grotere accu maar ben wel benieuwd hoe het rijdt, proefrit is aangevraagd. Geen wegenbelasting, lagere verzekering en nauwelijks onderhoud.... Sounds good
@Paul: E-Golf ipv de V60?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Paul schreef:
Aan de ene kant begrijp ik Volvo heel goed, eerst met goede marges een product neerzetten. Wordt massaal afgenomen vanwege alle fiscale regeltjes. Top! Ook Top product, maar nu 3 jaar later begint het product redelijk te slijten. Nieuwere regels en opeens is de auto 36 excl.
Dus nu wordt je 2x voor 20k genaaid. (sorry even geen ander woord voor). Tuurlijk is het nu ook aantrekkelijk om weer een D5 of D6 te nemen, want ja hij is goedkoper... maar toch...
E-Golf proefrit hadden ze niet bij de lokale VW dealer moet ik voor naar een ander, moet ik die maar even bellen. Dus die service zit nu al erg hoog bij VW
Misschien een volle D6 via D naar NL halen incl subsidie (als mijn dealer in D daaraan wil meewerken) en hem als "prijspakker" invoeren. Scheelt extra BPM en bijtelling.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Maar Paul, waarom zou jij de V60 D6 niet gewoon doorrijden tot end 2018? Een groot deel van de afschrijving heb je nu al gehad en wordt alleen maar minder. Een nieuwe auto (of het nu weer een V60 PIH of een eGolf is) schrijft waarschijnlijk harder af de komende 2,5 jaar. Bovendien heb je nu nog 0% bijtelling toch?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option (2020) Audi E-tron (2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gek eigenlijk. Het is juist die 0% bijtelling die er erg inhakt. Daarvoor kun je best wel flink wat zakelijke afschrijving hebben.
Helaas hebben we destijds eigenlijk veel te veel betaald. Maar door andere voordelen, kon je je dat veroorloven. Onder de streep had je net zo goed een andere auto kunnen kopen met minder afschrijving.
Echter, mij hoor je niet klagen. Maar om het financieel aantrekkelijk is het aan te bevelen om wel de 5 jaar vol te rijden.
Sowieso niet handig om 80k vrij te maken voor een auto, gedeeltelijk in mindering te brengen op IB en na 3 jaar tot de conclusie te komen dat je hebt afgeschreven als een malle.
Wanneer je niet zo nodig de behoefte voelt om het nieuwste te rijden is het leuk wanneer je na 2 jaar met 40k op de teller voor de helft bijv. een XC60 koopt die nieuw 72k doet.
Stel dat die volgend jaar 18k opbrengt op een jonge C220 cdi T dan is er 4.5 per jaar afgeschreven...
Ik zou inderdaad niet weten waarom je nu een 0% PIH weg zou doen, tenzij je er een hoop problemen mee hebt. Grootste afschrijving is al geweest. Ik hou m nog 2,5 jaar op de zaak en daarna ws naar prive. Zakelijk dan een Model 3.
Nou grote problemen. Auto heeft net voor 1000 euro een nieuwe laad unit. Afgelopen anderhalf week af en toe starten zonder electra. Vervolgens 1 keer op de snelweg deed hij het weer. 2x Accu niet volgeladen terwijl hij gewoon aan de paal zat (verschillende locaties). Geen vermogen op de snelweg als je even wilt inhalen,dDieselblok die pas na 10-12 seconde aanslaat.
Dat soort dingen, dus ik zat te kijken om hem IN TE wisselen voor een E-Golf. Inderdaad 4% ipv 0% maar geen wegenbelasting en veel lagere verzekering en ook vooral fabrieksgarantie.
En auto is natuurlijk niet ruim, maar hij is wel groot en de V70 gebruiken we nu continue in het weekend en mijn V60 niet, dus daarom dacht ik hier aan
Verder helemaal met jullie eens hoor
(en ik zit niet te denken aan een nieuwe D5/D6 dan moet er gewoon weer heel veel euro bij)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
diesel01 schreef:
Sowieso niet handig om 80k vrij te maken voor een auto, gedeeltelijk in mindering te brengen op IB en na 3 jaar tot de conclusie te komen dat je hebt afgeschreven als een malle.
Nee die had ik zelf ook wel kunnen bedenken, maar het helpt niet als al deze auto's voor 40-45k op internet staat Volvo met een "Special lease edition" komt die net zo duur is... Het ging echt prima met de afschrijving.
Je verwacht het misschien niet van me, maar ben niet zo dom hoor
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul, het is ook niet lullig bedoelt
Maar de move van Volvo had ik al een klein beetje zien aankomen, netjes gezegd jullie zijn gepakt nu ze voor dit bedrag de showroom uit rollen, what else is new.
Troost je met de gedachte dat je net een über volle V70 hebt gekocht voor een mooi bedrag waar je 2 jaar geleden 15 tot 20k meer voor betaalde..
Dat is absoluut waar! En ik kan je vertellen dat bevalt me uitstekend, we gaan voortaan voor de Polar's
En ja die move snap ik nu ook wel, heb natuurlijk die auto in 2012 besteld en toen was het 0% bijtelling en wisten ze al dat 7% zou worden, maar niet die 15 en zo dan 22.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Paul schreef:
Dat is absoluut waar! En ik kan je vertellen dat bevalt me uitstekend, we gaan voortaan voor de Polar's
En ja die move snap ik nu ook wel, heb natuurlijk die auto in 2012 besteld en toen was het 0% bijtelling en wisten ze al dat 7% zou worden, maar niet die 15 en zo dan 22.