Telefoonhouder naast de centrale airvent

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
willemvo
Starter

Beste forumleden,

Na lang meelezen heb ik me ook aangemeld!
Na eerst 2 jaar een C30 gereden te hebben, krijg ik komende week een V40 (denim blue, nordic luxury+ met premium audio van H/K).

Ik wil in deze auto ook m'n telefoon een goed plekje geven en de USB kabel daarvoor wegwerken. Zo kan ik flitsmeister blijven gebruiken en heb ik Apple Music binnen handbereik.
Ik vind de brodit oplossing met een houder over de airvent wat minder elegant. Na wat doorzoeken heb ik deze mogelijkheid gevonden. Afbeelding
Hiervoor moet ik echter de centrale airvent losmaken om de houder ertussen te klikken. En daar zit de uitdaging!
Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Alvast heel veel dank voor jullie hulp en meedenken!

Willem
lancer
6th Gear member

Gewoon eruit trekken.

Met een vouwbeen de onderste punten wat naar buiten wippen en dan langs de randen omhoog.
Flumer
1st Gear member

Ik zit met de zelfde uitdaging, zou je willen delen waar je die oplossing hebt gevonden?
Flumer
1st Gear member

Beste forumleden,

Gezien Willem niet meer actief is geweest na zijn eerste post, hoop ik dat iemand anders mij kan helpen. Ik weet dat dit draadje al een halfjaar oud is, maar ik loop nog steeds met mijn telefoon los in de auto te pielen..

Ik vind de oplossing van Brodit (voor de vertilatie) niet mooi en vrij prijzig. Weet iemand waar ik de oplossing uit de eerste post kan vinden?

Alternatieve oplossingen zijn ook welkom!
-KJ-
5th Gear member

Google is je beste vriend: KLIK
ex-Mooseman
4th Gear member

Ik gebruik naar volle tevredenheid een magneet-houder die op de airvents schuift.
Heel handig, discreet en pak je gewoon mee naar een andere auto.
https://www.aliexpress.com/item/Rockete ... 69d46f4f3f
Flumer
1st Gear member

ex-Mooseman schreef: Ik gebruik naar volle tevredenheid een magneet-houder die op de airvents schuift.
Heel handig, discreet en pak je gewoon mee naar een andere auto.
https://www.aliexpress.com/item/Rockete ... 95991.html
Ben je niet bang voor schade door het magnetisch veld op je telefoon?
Flumer
1st Gear member

-KJ- schreef: Google is je beste vriend: KLIK
Dank voor de snelle reactie. Ik heb zelf via google gezocht, maar ik zal niet de juiste zoektermen hebben gebruikt.

Ik ben wel erg benieuwd of het eenvoudig voor elkaar te krijgen is om deze mount te installeren. Worden de benodigde tools (iets om het dashboard open te wippen) hiervoor meegeleverd?
Miguel81
3rd Gear member

En wat dacht je van een steun van KUDA (http://www.telefonkonsolen-shop.de/PKW/ ... -2012.html)?

Mocht je interesse hebben ik heb er eentje in de aanbieding voor je :-)
Huidige: V60 B3 Plus Dark, MY24, Vapour Grey
Vorige: V60 D3, MY20 - V60 D2, MY17 - V40 D4, MY15- V40 D2, MY15
HarroJansen

Flumer schreef:
-KJ- schreef: Google is je beste vriend: KLIK
Dank voor de snelle reactie. Ik heb zelf via google gezocht, maar ik zal niet de juiste zoektermen hebben gebruikt.

Ik ben wel erg benieuwd of het eenvoudig voor elkaar te krijgen is om deze mount te installeren. Worden de benodigde tools (iets om het dashboard open te wippen) hiervoor meegeleverd?
Bij de PDAplusshop stonden in rechter tabblad ook de installatie instructies.
Ventilatie rooster er uit trekken is klik mechanisme.
Daarna 2 torx schroeven los draaien en je kan de unit deels naar voren trekken.
Wil je hem er helemaal uit hebben, versnellingspookhoes lostrekken en daar zitten de andere 2 torx schroeven.
Ajplooij
Starter

En wat dacht je van een steun van KUDA (http://www.telefonkonsolen-shop.de/PKW/ ... -2012.html)?

Heb ik ook
Flumer
1st Gear member

Miguel81 schreef: En wat dacht je van een steun van KUDA (http://www.telefonkonsolen-shop.de/PKW/ ... -2012.html)?

Mocht je interesse hebben ik heb er eentje in de aanbieding voor je :-)
Dat is inderdaad een fraaie oplossing! Het nadeel is wel dat je een soort van inklik hoesje moet vinden dat bij de telefoon past en dat je die moet vast schroeven. Uiteindelijk is dat natuurlijk maar een kleine moeite, dat snap ik. Omdat ik volgende week al op vakantie ga, heb ik voor nu even zo'n magneetoplossing besteld. Die ga ik even een maandje testen, als dat niet bevalt dan neem ik zo een kuda oplossing.

Dank voor het meedenken allemaal!
Plaats reactie

Terug naar “V40”