Volvo v50 2008 140000km 2.0d
Op 120.000km roetfilter (hpa druk) nagemeten:"zo goed als nieuw meneer"! In een onafhankelijke Volvo garage, vorig jaar augustus 2015. Eolis of zoiets wel vervangen en groot onderhoud gehad.(vorige eigenaar reed enkel zeer lange afstanden +100km, was een militair en verbleef in kazerne ver van huis)
Begin mei 2016:Problemen na tanken in ander tankstation, auto draait stationair onregelmatig(trilt nogal) en verliest soms wat koppel op zeer lage toeren tijdens rijden, maar dat laatste zullen niet veel mensen voelen.
Volgende tankbeurt is het probleem al beter en nog slechts af en toe trillen stationair, vooral na een rit, als de motor goed warm is.
Een week of 4 terug heb ik dit gemeld en laten uitlezen in een echte officiele Volvo garage dit keer, auto moest binnen voor een defecte ruitenwisserpomp... In de garage(officiele dealer Volvo Sint truiden) zeggen ze niets op de VIDA computer te vinden, en k moet zeggen het problem gaat uit mijn gedachten ook,het komt niet meer voor....
Ik heb nog nooit in heel dit verhaal een melding gehad van bv"minder motorvermogen" of roetfilter of wat dan ook (behalve defect lampje rechts)
Nu eergisteren: auto reageert niet meer op gaspedaal, start perfect maar rijdt dus niet meer: ik heb hem laten takelen en toen nog eens geprobeerd en de auto rijdt stapvoets, dus zeer traag. hoe meer gas hoe moeilijker, lijkt of hij "versmacht"
Gisteren diagnose van de garage waar hij nu staat(niet dezelfde maar nog een officiele dealer in Diest dit keer) :roetfilter complete verstopt, sensor en leidingen ook en je had hem moeten vervangen op 120000km. T gaat u nu een 1200€ kosten meneer...
Ik vind dit toch wel straf, zonder 1 melding op display ooit te krijgen. En dan 4 weken na aan de computer te hangen in de andere garage...
Wat denken jullie hiervan? Ik ben steeds ruim op tijd op onderhoud geweest, vandaar kreeg ik ook gratis 12 maanden Volvo Assistance, wat wel positief is.