Goed, om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Ik ben zwaar teleurgesteld in een Volvo C70 chauffeur. Ik had verwacht dat de rijder van dit type auto elegant, net opgevoed, rustig en vooral een levengenieter is. Maar blijkbaar heb ik me vergist.
Wat is het geval,
Ik woon in Duitsland en om bij mijn werk te komen rijd ik een scooter. In Duitsland is het de plicht om zowel binnen als buiten de bebouwde kom op de weg te rijden ( Kreis-, Landes- en Bundesstraßen). Meerdere malen word ik door buitenlandse (lees Nederlandse) chauffeurs ingehaald die mij erop wijzen dat ik fout ben. Ik probeer/kan daar natuurlijk niet op te reageren.
Wat vanochtend gebeurde spande echter de kroon. Bovengenoemde chauffeur reed zowat op mijn achterwiel, zwaar agressief claxonnerend en mij met allerlei gebaren te wijzen op het feit dat ik fout ben. Vergeef me; EEN NEDERLANDER DIE EEN DUITSE SCOOTERRIJDER IN DUITSLAND PROBEERT DUIDELIJK TE MAKEN DAT DIE FOUT BEZIG BEN. Dat kan echt niet. Als de desbetreffende chauffeur b*llen had gehad was hij gestopt in Nederland en hadden we rustig kunnen babbelen.
Als ik word aangehouden op de 'Rad- und Gehweg' kost mij dat €60 en een punt in flensburg. Goed, het zijn natuurlijk niet alleen Volvo C70 of andere Volvo rijders.
Ik wil dit gewoon kwijt, omdat het zeer storend en frustrerend is en dit de bekende druppel is. Ik kon in alle hectiek het kenteken niet noteren, anders had ik aangifte van agressief rijgedrag gedaan.
MfG,
Wim
volvo (auto) rijders
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Wat ik vooral begrijp is dat "buitenlanders" niet altijd de moeite nemen om de verkeersregels tot zich te nemen als ze ergens anders heen gaan.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Dank jullie voor de reacties. Mijn frustratie is weg, mede omdat ik het kon luchten. En inderdaad, zoals U zegt Msuidgeest, "buitenlanders" nemen niet altijd de verkeersregels over van het land waar ze doorheen rijden.