V60 D5 Twin Engine Special Edition

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
vdvelden
1st Gear member

Paul schreef: Mooi hoor! Minder beenruimte achter dan in een 3 serie, meen je dat? In elk geval denk ik dat deze minder bijtelling heeft dan de BMW ;-)
Klopt inderdaad wel, ik had een 3 serie laatste generatie en die is achterin behoorlijk ruim geworden.
De kinderen lopen te klagen over de beenruimte achterin de volvo, en inderdaad het is minder ruim dan in de 3 serie.
Beetje passen en meten met de zitpositie voorin en komt ook weer goed achterin.

De bijtelling maakt een hoop goed!
vdvelden
1st Gear member

Inmiddels de eerste 500km zit erop. De brandstoftank is nog half vol. valt me niet tegen.
verbruik ca 5l/100km.

regelmatig geplugd thuis voor de deur. er gaat al snel 10kwh per laadsessie doorheen....best heftig.

op de snelweg loopt de diesel toch wel snel 7-9L/100km.

de auto moet het hebben van veel korte stadsritten elektrisch. Ik rij ook best veel snelweg, dan moet toch de diesel het werk doen.

het geluid van de diesel is trouwens heerlijk, die roffel van de 5 cilinder.
Thuurc
4th Gear member

Als de motor nog in de 940 had gezeten was het een leuk filmpje geweest inderdaad O-)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
specialeditiondave
Starter

Rij sinds 27 november 2015 ook een V60 D5 special Edition. Tot aan gisteren zonder problemen, behalve dat de dealer me de standaard laadkabel had geleverd en ik pas sinds een week de juiste lengte heb... (en wat boze buren omdat de auto bijna in voortuin moest staan om op te laden)

Gisteren voor het eerst startproblemen gehad: vanwege een technische storing lukte het starten niet en de display gaf aan de startprocedure na 60 seconden te hervatten.

Iemand zo'n zelfde probleem gehad? Dealer heeft nu een software-update uitgevoerd en zou hiermee weg moeten blijven.
2015 V60 plug-in hybride D5 special edition, Inscription Crystal White, Family line, afneembaar trekhaak.
2012 V60 T3, Caspian Blue, Beechwood lederen interieur, Family line, afneembare trekhaak.
2008 V50 Edition II, Black Sapphire, zwartlederen interieur, 17 inch velgen, zilveren dakrails
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Thuurc schreef:
Als de motor nog in de 940 had gezeten was het een leuk filmpje geweest inderdaad O-)
Deze film duikt regelmatig op. Op bijna elk forum is hij al eens besproken maar vooral becommentarieerd.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Tukker999
4th Gear member

Dat filmpje is destijds wél de reden geweest waarom onze V90 een nieuwe eigenaar heeft gekregen. (in 2009)
En het is echt een hele mooie V90. Ik heb hem afgelopen maandag nog gezien, samen met de tevreden eigenaar.
Maar ik ben blij dat 'ie weg is, ondanks dat ik die schitterende 6 cylinder mis.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Millimetervreter.
5th Gear member

specialeditiondave schreef: Rij sinds 27 november 2015 ook een V60 D5 special Edition. Tot aan gisteren zonder problemen, behalve dat de dealer me de standaard laadkabel had geleverd en ik pas sinds een week de juiste lengte heb... (en wat boze buren omdat de auto bijna in voortuin moest staan om op te laden)

Gisteren voor het eerst startproblemen gehad: vanwege een technische storing lukte het starten niet en de display gaf aan de startprocedure na 60 seconden te hervatten.

Iemand zo'n zelfde probleem gehad? Dealer heeft nu een software-update uitgevoerd en zou hiermee weg moeten blijven.
Ja, ik al twee keer, eerste keer nieuwe accu gehad tweede keer software update, eerste keer weggesleept tweede keer de - pool 5 minuten van de accu gehad toen deed die het wwer. Nu al 3 weken geen last......................:)
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Snorro
Starter

vdvelden schreef: Goedemorgen,

Allereerst de beste wensen voor 2016.

Op 30 december heb ik de nieuwe Volvo V60 D5 Twin Engine, Special Edition mogen ophalen.
Uitvoering volgens het boekje, zonder verdere opties. De wagen was meer dan compleet voor mij.

De eerste kilometers zijn een feit. Wat een geraffineerde rijmachine. De samenwerking tussen elektromotoren en diesel is heel verfijnd.
Gisteren al heel wat stadskilometers gemaakt volledig elektrisch. De wagen kan goed meekomen in het verkeer.

Met de power knop ingedrukt een hele krachtige bolide. Ik merk niet zoveel verschil met de D6 Twin Enginer, daar heb ik vorige week nog even in gereden.

Wel is de draaicirkel behoorlijk groter dan mijn BMW 3 serie, ik denk dat dat komt omdat bij de BMW de aandrijving op de achterwielen zit en hierdoor de voorwielen verder uitsturen dan de volvo. De volvol heeft natuurlijk de beperking van de uitslag van de voorwielen ivm de aandrijfas.

Beenruimte achter is op zich OK, wel minder dan in de BMW, maargoed dat wist ik; Geldt eveneens voor de koffferruimte.

Nu maar eens consequent opladen en elektrisch rijden.

Ik zal eens kijken hoe ik een paar foto's kan uploaden.
Is dat een gewone witte of het inscription wit?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”