Bvd.Peter
Piepje bij inschakelen D of R S80
-
peterhaak
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.09.2015 - 13:45
Mijn S80 2.4 van 1999 geeft een luide korte piep bij het inschakelen van de D of R
. Soms na het inschakelen, soms na iets gas geven om weg te rijden.Lijkt een mechanische piep.Eenmaal aan het rijden is er niets meer aan de hand, auto schakelt verder goed en doet het niet altijd.Lijkt rechtsvoor weg te komen.Wie op wie kent dit probleem.
Bvd.Peter
Bvd.Peter
Laatst gewijzigd door peterhaak op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Welke S80 heb je? En is het een 5 of 6 bak?
Ik herken het probleem met mijn GT6 in ieder geval niet. Misschien tijd voor een powerflush?
Ik herken het probleem met mijn GT6 in ieder geval niet. Misschien tijd voor een powerflush?
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5227
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Maar het laten spoelen van je bak is een serieuze tip. Kost 300 euro maar zorgt meestal voor een soepel schakelende bak. Tenzij je bak al te ver heen is, dan helpt spoelen ook niet meer....
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
-
peterhaak
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 29.09.2015 - 13:45
Vanavond maar eens even gekeken, motorsteunen, bak steun alles in orde. Auto opgekrikt, aan wielen gedraaid,ophanging nagekeken,alles in orde.
Toen in de p-stand de auto met de hand heen en weer geduwd zodat de bak ook in beweging kwam, en wat denk je,piep,piep.
Geluid kwam, zoals ik al vermoede van rechts voor.Wielnaaf kapjes verwijderd en wat denk je, ik kon de bout van de aandrijfas met gemak 1 slag aan draaien.
Deze goed vast gezet met loctite en je raad het al.Het piepje is weg
Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat een ander hier ook iets aan heeft.
Toen in de p-stand de auto met de hand heen en weer geduwd zodat de bak ook in beweging kwam, en wat denk je,piep,piep.
Geluid kwam, zoals ik al vermoede van rechts voor.Wielnaaf kapjes verwijderd en wat denk je, ik kon de bout van de aandrijfas met gemak 1 slag aan draaien.
Deze goed vast gezet met loctite en je raad het al.Het piepje is weg
Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat een ander hier ook iets aan heeft.
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Die asbouten moeten met een specifiek moment worden aangehaald, en ik meen me te herinneren dat het ook nog eens om een soort bout gaat die maar 1x kan worden gebruikt ("stretch bolt"). Ik zou er zelf geen loctite op doen, maar me eerder aan de fabrieksinstructies houden. Maar goed dat de piep weg is, zoiets is goed hinderlijk.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5















