De materialen worden waar mogelijk gerecycled.
Het is echter wel zo dat het roetfilter doormeten kan worden, dat is bij 120.000km gedaan. Wel vreemd dat de garage zelf niet eerst de meeting herhaalt voor het doen van een dure reparatie. Zeker gezien de voorgeschiedenis.
Roefilter plots vol zonder 1 enkele melding en in panne?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26
Gisterenavond mijn wagen teruggekregen, de techniekers hadden er een paar keer mee gereden langere afstand. Ze hadden er eerst een busje KENT Diesel One Shot 2 DOS ingegooid en nu zou het opgelost zijn....
Naar huis rijden van de garage ging goed, wel een beetje een rare geur door de ventialtie, en vanmorgen naar het werk ook zonder 1 problem.Tot vanmiddag dan toch: in panne bij de broodjeszaak dichtbij mijn werkgever, en ze komen straks NOG MAAR EENS TAKELEN.
k Heb de garage verwittigd, en ze vrezen daar al "dat er weer geen enkele foutmelding zal te zien zijn in VIDA system".... Daar ben ik vet mee natuurlijk.
Gisteren voreg ik op raad van de buurman naar de dieselfilter, ze waren wat verwonderd maar zeiden die hebben we niet nagekeken...Waarom? Omdat dit elektronisch gemeld wordt als er een defect mee is!
Naar huis rijden van de garage ging goed, wel een beetje een rare geur door de ventialtie, en vanmorgen naar het werk ook zonder 1 problem.Tot vanmiddag dan toch: in panne bij de broodjeszaak dichtbij mijn werkgever, en ze komen straks NOG MAAR EENS TAKELEN.
k Heb de garage verwittigd, en ze vrezen daar al "dat er weer geen enkele foutmelding zal te zien zijn in VIDA system".... Daar ben ik vet mee natuurlijk.
Gisteren voreg ik op raad van de buurman naar de dieselfilter, ze waren wat verwonderd maar zeiden die hebben we niet nagekeken...Waarom? Omdat dit elektronisch gemeld wordt als er een defect mee is!
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
pfff daar wordt je niet blij van...sterkte
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26
Mja, wat bedoel je daar mee? Indien ik gaspedaal druk wordt het erger, dus in die zin kan ik u volgen. Maar de motor gaat niet in toeren. Lijkt mij te "versmachten"E.Werker schreef: Klinkt alsof ie z'n gassen niet kwijt kan..
Maar dit doet hij dus ook 2 uur na het plaatsen van een nieuwe roetfilter. Het probleem blijft dus nog altijd hetzelfde.
Laatst gewijzigd door moens.wim op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 29.05.2016 - 11:36
Is de lucht zijde ook al nagekeken? De moter moet toch ergens een tekort aan hebben, brstf, lucht, compressie of afgassen. Een hiervan moet de boosdoener zijn.
Succes
Succes
-
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 14:26
Volgens mij wordt er niet veel naar gekeken vermits ik hier een factuur van Roetfilter 1100€ liggen heb, zal al hun werk/tijd die ze er nu insteken niets meer opbrengen zeker?Pilot Alex schreef: Is de lucht zijde ook al nagekeken? De moter moet toch ergens een tekort aan hebben, brstf, lucht, compressie of afgassen. Een hiervan moet de boosdoener zijn.
Succes
Ik had gebeld in de voormiddag en ik krijg steeds te horen dat ze zolang ze geen foutcode uitlezen weinig kunnen doen... En dat ze er weeral mee gereden hebben meer dan 40km. Maar dat is het nu juist, indien hij normal start en draait heft het geen zin om ermee te rijden, dan doet hij het perfect. Echter na x-aantal uren wanneer je opnieuw start,dan geraak je geen cm meer vooruit en draait hij heel raar geluid zoals in filmpje hierboven.
Zou het de EGR klep niet kunnen zijn, of gasklephuis? Ik heb zelf wat zitten zoeken op fora. Maar dan krijg ik steeds als antwoord dat dit zichtbaar moet zijn bij het uitlezen in de vorm van een foutcode...
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Is dat de nieuwe manier van troubleshooten, wachten op een foutcode ?
Snap er niks van, ze kunnen toch ook zonder foutmelding dingen nalopen ?
Snap er niks van, ze kunnen toch ook zonder foutmelding dingen nalopen ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 09.09.2015 - 23:38
Ik ben het eens met bovenstaande. Ze mogen ook hun handjes even latten wapperen in plaats van alleen maar achter een laptop te zitten met software. Als zo'n auto niet normaal loopt maar er komt geen foutcode, zal je toch als monteur aan de slag moeten in plaats van ICT-er en dat kost helaas tijd en dus geld..
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Zulke dingen kom je helaas meer en meer tegen, en niet alleen in de autoindustrie.evert65 schreef: Misschien weten die "monteurs" niet meer hoe je een uitlaat eronderuit haal
Ik heb ook ooit een probleem getroubleshoot ivm een cooling fan die volgens mij niet draaide, probleem was dat de fan intern de ventilatiebuis zat,en dus onzichtbaar.
Volgens de technieker gaf het systeem geen fouten dus moest alles wel ok zijn, toen ik hem antwoordde dat we net de buis los gehaald hadden en er 0,0 luchtverplaatsing te voelen was, keek hij me verbaasd aan....
conclusie was dat de software een bug had waardoor de fan niet aangestuurd werd, maar dit werd niet gedetecteerd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D