Software Update VEA D4 190

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
ErikRGV
1st Gear member

ik heb mijn auto naar de garage gehad omdat de linkerspiegel niet meer inklapte.
Dit is netjes opgelost
wat mij opviel (kan tussen mijn oren zitten) is dat de auto opeens bovenin sneller is.
in ieder geval wel zoveel dat het merkbaar is.

ik heb geen idee hoe dat kan of zit maar weet iemand of er misschien een update uitgebracht is van de SW in het motormanagement ?
is de software versie ergens uit te lezen trouwens ?

Groet!
bkorsten
1st Gear member

Gisteren een defect in de D4 laten oplossen (defecte verstuiver). Dealer gaf aan dat er ook direct een aantal optimalisaties zijn doorgevoerd. Er is ook een DAB+ update beschikbaar, maar dat duurde twee uur, dus die doen we bij de eerstvolgende beurt. Mogelijk merk je dus iets van die aanpassingen; maar vaak zit dat toch echt tussen de oren ;)
V40 D4 MY15 Business Ocean Race; Ocean Race Blue II met blond interieur, Premium Audio van Harman Kardon met DAB+ en Volvo On Call, Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Security Line met PCC.
ErikRGV
1st Gear member

Optimalisaties.... dat is ook wat ik merk. Hij loopt gewoon vooral bovenin soepeler door de toeren, voelt sneller aan.
shabby
1st Gear member

Vorige maand had ik voor de tweede keer een check engine lampje (Volvo d4). Ze hebben daar software geupdate en nog wat dingetjes. Vorige week werd ik gebeld door de dealer, of er nog storingen waren. Sindsdien iniedergeval niet meer gehad. Hij vertelde mij dat ik als een van de eerste van Nederland een modificatie en een software upgrade heb gekregen voor dit probleem. De motor loopt nu iets zuiniger 0,2 liter en hij krijgt iets meer lucht. Hij ging het doorgeven aan Volvo Nederland.
Mijn uitlaten zijn nu wel zwarter dus ik hoop dat hij gewoon wat meer roet uitstoot of iets dergelijks. Dat heb ik liever dan motor problemen.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Mijn uitlaten zijn nu wel zwarter dus ik hoop dat hij gewoon wat meer roet uitstoot of iets dergelijks. Dat heb ik liever dan motor problemen.
Hier eenzelfde verhaal. Bij 65000 de EGR klep vervangen na storingslampjes. Daarna roette de auto behoorlijk. Door de vuile EGR was ook de swirlflap helemaal dichtgeslibt. Die is ook vervangen. Daarna geen issues meer gehad vooralsnog (knock on wood!). Nu 130000 gereden. Uitlaten zijn bij mij ook behoorlijk zwart en elke week bij schoonmaken is het doekje pikzwart. En als ik gas geeft met iemand achter me met lichten aan, dan zie ik ook wel dat de auto roet. Wat ik dan niet had verwacht voor een moderne diesel. Maar zoals je zegt...beter roet dan motorproblemen!
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “V40”