ik heb mijn auto naar de garage gehad omdat de linkerspiegel niet meer inklapte.
Dit is netjes opgelost
wat mij opviel (kan tussen mijn oren zitten) is dat de auto opeens bovenin sneller is.
in ieder geval wel zoveel dat het merkbaar is.
ik heb geen idee hoe dat kan of zit maar weet iemand of er misschien een update uitgebracht is van de SW in het motormanagement ?
is de software versie ergens uit te lezen trouwens ?
Groet!
Software Update VEA D4 190
- bkorsten
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 10.09.2014 - 08:22
Gisteren een defect in de D4 laten oplossen (defecte verstuiver). Dealer gaf aan dat er ook direct een aantal optimalisaties zijn doorgevoerd. Er is ook een DAB+ update beschikbaar, maar dat duurde twee uur, dus die doen we bij de eerstvolgende beurt. Mogelijk merk je dus iets van die aanpassingen; maar vaak zit dat toch echt tussen de oren 

V40 D4 MY15 Business Ocean Race; Ocean Race Blue II met blond interieur, Premium Audio van Harman Kardon met DAB+ en Volvo On Call, Business Pack Connect, Intellisafe Pro Line, Scandinavian Line, Security Line met PCC.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 09.07.2014 - 18:45
Vorige maand had ik voor de tweede keer een check engine lampje (Volvo d4). Ze hebben daar software geupdate en nog wat dingetjes. Vorige week werd ik gebeld door de dealer, of er nog storingen waren. Sindsdien iniedergeval niet meer gehad. Hij vertelde mij dat ik als een van de eerste van Nederland een modificatie en een software upgrade heb gekregen voor dit probleem. De motor loopt nu iets zuiniger 0,2 liter en hij krijgt iets meer lucht. Hij ging het doorgeven aan Volvo Nederland.
Mijn uitlaten zijn nu wel zwarter dus ik hoop dat hij gewoon wat meer roet uitstoot of iets dergelijks. Dat heb ik liever dan motor problemen.
Mijn uitlaten zijn nu wel zwarter dus ik hoop dat hij gewoon wat meer roet uitstoot of iets dergelijks. Dat heb ik liever dan motor problemen.
- fret
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 25.03.2014 - 09:37
- Contacteer:
Hier eenzelfde verhaal. Bij 65000 de EGR klep vervangen na storingslampjes. Daarna roette de auto behoorlijk. Door de vuile EGR was ook de swirlflap helemaal dichtgeslibt. Die is ook vervangen. Daarna geen issues meer gehad vooralsnog (knock on wood!). Nu 130000 gereden. Uitlaten zijn bij mij ook behoorlijk zwart en elke week bij schoonmaken is het doekje pikzwart. En als ik gas geeft met iemand achter me met lichten aan, dan zie ik ook wel dat de auto roet. Wat ik dan niet had verwacht voor een moderne diesel. Maar zoals je zegt...beter roet dan motorproblemen!Mijn uitlaten zijn nu wel zwarter dus ik hoop dat hij gewoon wat meer roet uitstoot of iets dergelijks. Dat heb ik liever dan motor problemen.