PIH Total loss

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Artskijd
Starter

Mijn V60 PIH is total loss. Gelukkig geen gewonden. Schuld van een ander. Iemand ervaring met schadeclaim op de veroorzaker in dit geval? waarde auto, financiering en fiscale schade. En wat is de referentie voor de schade? De eigen schade die je hebt (auto/financieel en fiscaal?) of eenzelfde PIH die je hierna kunt rijden? Ik wil misschien helemaal geen PIH weer terug.
- MIA/KIA/VAMIL hoef ik uiteraard niet terug te betalen.
- Verlies voordeel bijtelling verrekenen? Of krijg ik die schadevergoeding alleen als ik weer een PIH koop?
- idem voor wegenbelasting voordeel van 50%?
- De (boete)rente die ik moet betalen ivm vervroegde aflossing financieel lease. Kan ik dat claimen?
- Verschil tussen boekwaarde (uiteraard auto maximaal versneld afgeschreven tot 12K) en uitkering (dagwaarde) verzekering. Voor je het weet wordt die uitkering gezien als inkomen en mag ik 50% daarvan naar Apeldoorn brengen. kortom een giga fiscale schade?

Hoe hiermee omgaan? iemand tips en ervaringen?
jvov60
4th Gear member

Is het die witte met zwarte spiegels die gisteren in de krant stond?

Inderdaad geen desinvestering nodig.
Bijtelling voordeel claimen gewoon proberen, desnoods met rechtsbijstand bij de veroorzaker van het ongeluk.
Idem wegenbelasting.

Alles proberen te claimen. Roep wat hulp in van een jurist of rechtsbijstandverzekering.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
V-driver
2nd Gear member

Volgens mij heb je geen boeterente. Het onderpand van je lease valt weg, dus contract ontbonden en het restant hoofdsom moet je betalen. Althans dat zegt mijn boerenverstand...
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

BasG
3rd Gear member

V-driver schreef: Volgens mij heb je geen boeterente. Het onderpand van je lease valt weg, dus contract ontbonden en het restant hoofdsom moet je betalen. Althans dat zegt mijn boerenverstand...
Eens, onderpand weg, dus geen contract meer. Restsaldo aflossen en klaar.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.

C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)

Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
diesel01
Geartronic member

jvov60 schreef: Is het die witte met zwarte spiegels die gisteren in de krant stond?

Inderdaad geen desinvestering nodig.
Bijtelling voordeel claimen gewoon proberen, desnoods met rechtsbijstand bij de veroorzaker van het ongeluk.
Idem wegenbelasting.

Alles proberen te claimen. Roep wat hulp in van een jurist of rechtsbijstandverzekering.
Wanneer je die in Zelhem bedoelt, daar zijn doden en gewonden bij gevallen..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
sergestoord
2nd Gear member

Moest is ook aan denken, naar verhaal. Had gehoopt dat het gezin in de V60 zat...
V60 D6 PIH MY2014
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Helaas ... In de Tubantia.nl zijn artikelen te lezen over dat ongeval met die witte V60.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”