Aankoopadvies V70 D5
- Chrizzle D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 10.10.2008 - 13:30
Ik heb idd gehad dat de centrale bouten los zaten. Ik merkte bijv. heel duidelijk een "kloink" bij schakelen:
- bij lage snelheid
- van 1 naar 2 en 2 naar 3 en omgekeerd
- waarbij ik continue de koppeling ingedrukt hield (dus uit laten rollen en schakelen zonder koppeling op laten komen)
Door het schakelen vooral in lage versnellingen kwam telkens even kort een nieuwe kracht op de wielen, en doordat bij mij de bouten los zaten, 'wrikte' het wiel eventjes met een 'kloink'. Die extra kracht op de wielen komt wellicht ook bij gas loslaten en remmen. Mijn ene bout lag er zelfs los in, gelukkig zonder schade. Monteur stond wel even te kijken, trouwens. Als dit het bij jou ook is, is het simpel te verhelpen met soort lijm.
- bij lage snelheid
- van 1 naar 2 en 2 naar 3 en omgekeerd
- waarbij ik continue de koppeling ingedrukt hield (dus uit laten rollen en schakelen zonder koppeling op laten komen)
Door het schakelen vooral in lage versnellingen kwam telkens even kort een nieuwe kracht op de wielen, en doordat bij mij de bouten los zaten, 'wrikte' het wiel eventjes met een 'kloink'. Die extra kracht op de wielen komt wellicht ook bij gas loslaten en remmen. Mijn ene bout lag er zelfs los in, gelukkig zonder schade. Monteur stond wel even te kijken, trouwens. Als dit het bij jou ook is, is het simpel te verhelpen met soort lijm.
----
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
Volvo 480 turbo 1989
(opel corsa 1.2 2001)
Volvo S60 D5 2001 - 476.000 km
Volvo V70N D5 sport 2007 - 600.000 km
Volvo XC70NN D5 summum 2014 - 310.000 km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 01.10.2008 - 22:47
Zijn de centrale bouten de schroeven die je achter het Volvo-kapje op de velg vindt? Die zijn vandaag stevig aangedraaid, naast de bovenste motorsteun. De 'kloenk' is nu een stuk minder, maar nog niet helemaal weg en wordt alweer duidelijker hoorbaar. Ik ben zelf overigens niet in het bezit van goed gereedschap en heb bovendien weinig verstand van de techniek.
Laatst gewijzigd door Volvo V70 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 Geartronic Mobility/Prestige Line (2003)