Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Ligt er aan hoe handig je bent maar ik heb de ingreep zelf gedaan ( al twee keer ) bij de eerste keer kon ik geen RVS bocht kopen ( jaar of 4 á 5 geleden ) en heb ik het met een ijzeren uitlaat bocht gedaan, deze was inmiddels door geroest net naast de las.
Nu heb ik een bocht van RVS en met RVS draad gelast.
Dubbele pijpen
- snorremans
- 5th Gear member
Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- snorremans
- 5th Gear member
Moet je deze http://link.marktplaats.nl/m1046054981 er tussen zetten, herrie op verzoekm-kliko schreef: Ow sorry, niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde de originele post van de C70.
Maar wel bedankt voor je reactie.
Maar nu we het toch over die Heico hebben:
Hoe erg is het geluid als je 120km/h rijdt? Heb je dan niet de hele tijd een brom?
Wat eigenlijk graag zou willen is dat wanneer ik het gas in trap dat ik kabaal heb, en wanneer ik rustig een constante snelheid rijd dat hij gewoon netjes is.
Ik wil niet urenlang op de snelweg toeren met gebrom, dat lijkt mij erg onprettig!
Zelf zit ik ook te denken aan een klep in de uitlaat, dan kun je het zelf selecteren. Maarja, dat is oplossing die een stuk duurder is...![]()

Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- hvt
- 5th Gear member
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto hoe het er van onderen uitziet.snorremans schreef: Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Ligt er aan hoe handig je bent maar ik heb de ingreep zelf gedaan ( al twee keer ) bij de eerste keer kon ik geen RVS bocht kopen ( jaar of 4 á 5 geleden ) en heb ik het met een ijzeren uitlaat bocht gedaan, deze was inmiddels door geroest net naast de las.
Vindt het wel ontzettend mooi twee uitlaten, een symmetrische achterkant.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Marcnij
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ziet er netjes uit, net origineel.BasG schreef: Vandaag iets laten doen wat ik al langer wilde: dubbele uitlaatpijpen. Ik vond de achterkant van onze C70 altijd wat kaal met die weggestopte uitlaat. Wilde wel dichtbij het origineel blijven, dus dubbele zichtbare pijpen ala T5 laten maken. Was eigenlijk best wel simpel; vreemd genoeg heeft de standaard einddemper ook links een aansluiting voor een eindpijp, die afgedopt is. Deze is opengemaakt en aan beide kanten een RVS bocht met eindstukken gemonteerd. Ze hebben keurige uitsparingen in het grijze kunststof van de achterbumper gemaakt. Je hebt keus uit enorm veel eindstukken, in goed overleg voor ovale gekozen in hetzelfde formaat als de T5. Ben zeer tevreden met het resultaat!
Het maakt de achterzijde van de C70 wel af, vind ik.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
-
- 3rd Gear member
Zo dus....hvt schreef:Nu ben ik wel benieuwd naar een foto hoe het er van onderen uitziet.snorremans schreef: Bij mij is het geluid niet veranderd, is ook dezelfde uitlaatdemper alleen een tweede pijpje aangemaakt.
Vindt het wel ontzettend mooi twee uitlaten, een symmetrische achterkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
Eerder V70 T5 GT, alle opties, 2003, topauto!
C 70 2.4i summum geartronic, MY2008, emberblack, bruin leer, Serapis (winter), Mirzam (zomer)
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Nice, zal maar eens informeren wat een volledige catback in 3" kost. Ik denk dat de broek me er van af zakt :pBasG schreef:Kan in 't hoge noorden Martijn, hoef jij niet ver te rijden....MartijnAbel schreef: Nice! Dat moet ik ook maar hebben onder de V50 T5. Die. Rottige scheve pijpjes lijken nergens naar :p
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- m-kliko
- 4th Gear member
Bedankt voor de reacties.
Cut-out met een klep is idd ook wel de mooiste optie denk ik gezien je niet altijd met herrie wilt rijden.
Het liefst zou ik dan via de klep alsnog de uitlaatgassen via dezelfde uitlaat naar achteren willen hebben, geen idee of dat past/mogelijk is en hoeveel duurder dat zou zijn...
Zo'n cutout met een uitlaateinde onder de auto vind ik toch minder chique op de een of andere manier. Maar misschien ben ik aan het mierenneuken.
Maar eens hard gaan sparen en dan kijken wat die optie gaat kosten...
Cut-out met een klep is idd ook wel de mooiste optie denk ik gezien je niet altijd met herrie wilt rijden.

Het liefst zou ik dan via de klep alsnog de uitlaatgassen via dezelfde uitlaat naar achteren willen hebben, geen idee of dat past/mogelijk is en hoeveel duurder dat zou zijn...
Zo'n cutout met een uitlaateinde onder de auto vind ik toch minder chique op de een of andere manier. Maar misschien ben ik aan het mierenneuken.

Maar eens hard gaan sparen en dan kijken wat die optie gaat kosten...

Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- snorremans
- 5th Gear member
In het roodm-kliko schreef: Bedankt voor de reacties.
Het liefst zou ik dan via de klep alsnog de uitlaatgassen via dezelfde uitlaat naar achteren willen hebben, geen idee of dat past/mogelijk meestal word de Cut-out net voor de achterdemper gemonteerd, dus al bijna achter de autois en hoeveel duurder dat zou zijn...Dat zal niet gaan, als de uitlaatgassen ook weer door dezelfde DEMPER weer naar buiten moeten, heb je geen herrie meer![]()
Zo'n cutout met een uitlaateinde onder de auto vind ik toch minder chique op de een of andere manier. Maar misschien ben ik aan het mierenneuken.Met zo'n groot gat is het geen mierenn..... meer
![]()
Maar eens hard gaan sparen en dan kijken wat die optie gaat kosten...![]()

Laatst gewijzigd door snorremans op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- gose91
- 3rd Gear member
Vraagje aan degenen die de tweede "afgedopte" uitgang hebben laten openen: is dit wel een uitgang? Ik heb eerder geïnformeerd bij een RVS boer, nog voor ik dit topic las, maar die dacht niet dat dit een uitgang is. Eerder een uit de kluiten gewassen ophangbeugel. Er werd ook gewaarschuwd dat het nog wel eens een kabaal kon maken als die uitgang helemaal open gemaakt werd. Wat in dit topic omschreven wordt, het geluid is lager in de lage toeren maar op hoge snelheid nauwelijks te horen, is precies waar ik naar op zoek ben. Alleen wil ik wel uit beide pijpjes een wolkje krijgen, niet het sjonnietuning alleen maar voor het mooi.
Gaat hier om een S40 2005 2.4i.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- 3rd Gear member
Gose91 bij mij hebben ze de linkeropening opengeflext en daarop een bocht gelast. Perfect resultaat, zie hierboven. Zeker niet teveel lawaai, precies goed!gose91 schreef: Vraagje aan degenen die de tweede "afgedopte" uitgang hebben laten openen: is dit wel een uitgang? Ik heb eerder geïnformeerd bij een RVS boer, nog voor ik dit topic las, maar die dacht niet dat dit een uitgang is. Eerder een uit de kluiten gewassen ophangbeugel. Er werd ook gewaarschuwd dat het nog wel eens een kabaal kon maken als die uitgang helemaal open gemaakt werd. Wat in dit topic omschreven wordt, het geluid is lager in de lage toeren maar op hoge snelheid nauwelijks te horen, is precies waar ik naar op zoek ben. Alleen wil ik wel uit beide pijpjes een wolkje krijgen, niet het sjonnietuning alleen maar voor het mooi.
Laatst gewijzigd door BasG op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
C70 II 2.4i Intro edition geartronic, MY2010, electric silver, calcite leer, Midir (zomer), Mirzam (winter), high performance, blis, meedraaiend xenon, RTI enz enz.
- gose91
- 3rd Gear member
Ik zal mijn eennalaatste zin nog even toelichten. Wat ik sneu vind aan uitlaat tuning wil ik niet op mijn eigen bolide hebben.
Op een Seat Ibiza achtige was in koud winterweer de ene pijp wild aan het stomen, de andere hing er voor het mooi bij. Als er dan toch twee pijpen onder hangen, moeten ze allebei ook wat "doen". Maar zoals ik van jou begrijp, zit er links op de demper echt een afgedopte uitgang en verandert het geluid slechts een beetje (maar wel de goede kant op) als deze wordt opengemaakt.
Het andere sneue vind ik als een enorm sierstuk is gemonteerd, maar door erin te schijnen zie je dat het een lief formaat buisje is. Vooral SUVs met mueslimotoren hebben dat nog wel eens. Dat probleem hebben wij met die stortpijp van de 2.4 dan niet
Op een Seat Ibiza achtige was in koud winterweer de ene pijp wild aan het stomen, de andere hing er voor het mooi bij. Als er dan toch twee pijpen onder hangen, moeten ze allebei ook wat "doen". Maar zoals ik van jou begrijp, zit er links op de demper echt een afgedopte uitgang en verandert het geluid slechts een beetje (maar wel de goede kant op) als deze wordt opengemaakt.
Het andere sneue vind ik als een enorm sierstuk is gemonteerd, maar door erin te schijnen zie je dat het een lief formaat buisje is. Vooral SUVs met mueslimotoren hebben dat nog wel eens. Dat probleem hebben wij met die stortpijp van de 2.4 dan niet

-
- 3rd Gear member
Gosse,
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg. De linker uitgang is inderdaad afgedopt, maar als je deze openflext is t'ie open, dus ja, beide pijpen "roken" dan zoals jij dat wilt. Toch wel redelijk duidelijk op de foto's te zien dacht ik.
Blijkbaar ben ik nog niet duidelijk genoeg. De linker uitgang is inderdaad afgedopt, maar als je deze openflext is t'ie open, dus ja, beide pijpen "roken" dan zoals jij dat wilt. Toch wel redelijk duidelijk op de foto's te zien dacht ik.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik werd nieuwsgierig en ben even in mijn eigen uitlaten gaan kijken. Links en rechts zijn het echte uitlaten met er direct voor een demper met dubbele uitgang. Diameter binnenkant is 6 cm en daarin, goed kijken, een RVS-pijpje van 4 cm dat direct uit de demper komt.
Ik wist het ook niet.
Ik wist het ook niet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- gose91
- 3rd Gear member
Op de foto's zie ik een stukje pijp aan dat uiteinde gelast. Dan kan het nog zijn dat in het huis van de demper alsnog een schot naar die uitgang is. Maar dat is dus niet zo en daarmee zijn mijn vragen beantwoord. Bedankt!BasG schreef: Gosse,
En "Msuidgeest", dit vind ik nog prima hoor. Het ging mij meer om de sierstukken van 10cm breed waar direct een pijp van 3cm in zichtbaar is. Ik had het niet hoeven noemen want echt relevant is het hier niet.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Niks aan de hand hoor. Door sommige discussies word ik juist een beetje nieuwsgierig om te zien hoe het er eigenlijk bij ons uitziet. Elk merk heeft zo zijn ideeën over hoe een auto gemaakt dient te worden.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 1st Gear member
http://maxiperformance.nl/wp-content/up ... 30x772.jpg
ik heb het zo laten maken originelen demper er onder uit, vanaf de roetfilter vernieuwd met 2 achter dempers alles rvs
ik heb geen binding met dit bedrijf....en is niet bedoeld om reclame te maken
Groet Parkstad
ik heb het zo laten maken originelen demper er onder uit, vanaf de roetfilter vernieuwd met 2 achter dempers alles rvs
ik heb geen binding met dit bedrijf....en is niet bedoeld om reclame te maken
Groet Parkstad
- gose91
- 3rd Gear member
Alleen het pijpwerk begint wat krokant te worden. Zolang dat niet doorgeroest is, zit het mij prima. De einddemper is nog zo goed, dat ik het echt zonde vind om die er onder vandaan te rossen en er nog een paar honderd euro tegenaan te smijten. Ging het jou ook echt om het geluid, parkstad? En zo ja, wat is het geworden? De looks zijn alvast zeer zeer geslaagd!
Laatst gewijzigd door gose91 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fredraket
- 4th Gear member
Dit gaat nog.Msuidgeest schreef: Ik werd nieuwsgierig en ben even in mijn eigen uitlaten gaan kijken. Links en rechts zijn het echte uitlaten met er direct voor een demper met dubbele uitgang. Diameter binnenkant is 6 cm en daarin, goed kijken, een RVS-pijpje van 4 cm dat direct uit de demper komt.
Ik wist het ook niet.
Als je kijkt bij de D4; D5 en D6 motoren bijvoorbeeld met de mooie trapeziumvormige geïntegreerde uitlaatsierstukken links en rechts, dan zie je daarachter ook een tam ovaal buisje zitten. Wel functioneel aan beide kanten trouwens, dat dan weer wel. Dus ook de 2 rookpluimpjes als het koud is

Het is inderdaad een beetje sneu als je twee uitlaten denkt te zien er doet er maar eentje mee. Heb ik overigens ook wel eens gezien bij dubbele pijpen aan één kant..... Ziet er ook niet uit.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
-
- 1st Gear member
Het ging mij op de 1e plaats om de optische uitstraling en een mooier vol geluid,gose91 schreef: Alleen het pijpwerk begint wat krokant te worden. Zolang dat niet doorgeroest is, zit het mij prima. De einddemper is nog zo goed, dat ik het echt zonde vind om die er onder vandaan te rossen en er nog een paar honderd euro tegenaan te smijten. Ging het jou ook echt om het geluid, parkstad? En zo ja, wat is het geworden? De looks zijn alvast zeer zeer geslaagd!
kan ik iedereen aanraden
(er zijn maar een paar professionelen bedrijven die sport uitlaten maken zonder herrie)
en 2 uitlaten waarvan 1 nep hoef ik niet, dan rij je ook voor paal.