Ik ben niet erg te spreken over de stemherkenning van de auto omdat "ze" me regelmatig niet verstaat.
Zoals zojuist nog. Ik drukte per ongeluk op de knop om een commando te geven, en dit was onze conversatie:
Ik druk op knop
Auto: "Pling"
Ik: "Annuleer"
Auto: "Wilt u dat herhalen?"
Auto: "Wilt u dat herhalen?"
Auto: "Zoeken naar POI"
Auto: "Annuleer"
Is dat mens op een of andere manier te trainen? Wat zijn jullie ervaringen? In m'n V60 werkte het prima maar bij deze auto wil het maar niet lekker werken.
Stemherkenning
- Rha007
- 5th Gear member
Ik heb geen ervaring met een XC90, maar zit er niet onder het menu instellingen een spraakcommando training oid?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- Duufje
- 2nd Gear member
Ik herken dit soort conversaties. Volgens instructeur van de drive-training zou het systeem leren van de opdrachten. Hoe vaker je het systeem gebruikt deste beter zou het reageren.
Laatst gewijzigd door Duufje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Mis deel van mijn tekst
Reden: Mis deel van mijn tekst
Volvo XC90 T8 savile grey inscription 2015 Polestar
-
- 4th Gear member
Spreekt u over de toestand voor of na de zgn mei-update?hans98 schreef: Ik ben niet erg te spreken over de stemherkenning van de auto omdat "ze" me regelmatig niet verstaat.
..............
Is dat mens op een of andere manier te trainen? Wat zijn jullie ervaringen? In m'n V60 werkte het prima maar bij deze auto wil het maar niet lekker werken.
Ik stel die vraag omdat er na de meest recente update blijkbaar verbeteringen zijn.
Ik meen dat er geen mogelijkheid tot trainen is.
Als het om een "hij" zou gaan heeft dat misschien nog kans om te lukken, maar een "ze" trainen ??
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
-
- 2nd Gear member
Ik heb het gevoel dat je niet de auto moet starten en gelijk na 1 min een commando moet geven. Dan heb ik de ervaring dat het vaak vrij kansloos is.
Maar als ik even rij en dan zeg "bel xxxx" dan gaat het eigenlijk altijd goed (telefoonboek duurt een tijdje voordat deze geladen is). Of een navigatie bestemming invoer, dat gaat ook meestal wel goed. Maar helder, duidelijk en rustig praten is volgens mij ook een must. Desalniettemin moet ik zeggen dat het toch zeker niet de kwaliteit haalt van mijn vorige auto mbt stembediening (BMW). Ik heb overigens wel de mei Quality update gehad, dus de laatste software.
Maar als ik even rij en dan zeg "bel xxxx" dan gaat het eigenlijk altijd goed (telefoonboek duurt een tijdje voordat deze geladen is). Of een navigatie bestemming invoer, dat gaat ook meestal wel goed. Maar helder, duidelijk en rustig praten is volgens mij ook een must. Desalniettemin moet ik zeggen dat het toch zeker niet de kwaliteit haalt van mijn vorige auto mbt stembediening (BMW). Ik heb overigens wel de mei Quality update gehad, dus de laatste software.
Laatst gewijzigd door Harryeast op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Conradi
- 3rd Gear member
In vergelijking met bijvoorbeeld Siri van de iPhone is de stemherkenning echt een ramp.
Het klopt dat het met de Mei-update een stuk beter geworden is. Verder heb ik ontdekt dat het interpretatieniveau nul is: als je het mobiele nummer van iemand met meerdere aansluiting wilt, moet je echt (en rustig) "mobiele telefoon" zeggen, anders begrijpt ze het niet. Nav doe ik nooit, laad ik altijd vooraf, maar "Begeleiding in/uit"werkt prima nu.
Ook werkt nu bijvoorbeeld het afspelen "Speel artiest" werkt echt goed. Soms is het lang zoeken door de lijst van alle nummers die ik op de USB heb staan. Echter "Speel Radio538" werkt nooit
A propos stem, ik ben na de mei-update overgestapt op digitale heer, dat vind ik een hele verbetering.
Het klopt dat het met de Mei-update een stuk beter geworden is. Verder heb ik ontdekt dat het interpretatieniveau nul is: als je het mobiele nummer van iemand met meerdere aansluiting wilt, moet je echt (en rustig) "mobiele telefoon" zeggen, anders begrijpt ze het niet. Nav doe ik nooit, laad ik altijd vooraf, maar "Begeleiding in/uit"werkt prima nu.
Ook werkt nu bijvoorbeeld het afspelen "Speel artiest" werkt echt goed. Soms is het lang zoeken door de lijst van alle nummers die ik op de USB heb staan. Echter "Speel Radio538" werkt nooit

A propos stem, ik ben na de mei-update overgestapt op digitale heer, dat vind ik een hele verbetering.
2000 XC70 D5
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
2005 XC90 D5 H6 Elite
2010 XC90 D5 H6 Summum
2016 XC90 T8 Inscription
- hans98
- 4th Gear member
Aha, er is ook een heer, dan zal ik die eens proberen!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D