
Zou dit het einde zijn voor onze S40
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
In 2008 hebben wij onze zwarte Volvo S40 (MY2005) aan aangeschaft. Kinetic met wit leder, verwarmde stoelen, alarm,.... 1.6 Diesel met 110PK. Op het moment dat we hem aanschaften stond er 109.000km op de teller. Een betere wagen hebben we nog nooit gehad. Er is zo goed als niks aangekomen (op de normale slijtage na), Enkel een defecte wiellager maar dat kan wel met zen kilometers. Momenteel staan er 349.000km op de teller. Echter gisteren heeft hij ons in de steek gelaten... en ik vrees ervoor dat het zijn laatste kilometers zijn geweest. Tijdens het rijden kregen we de boodschap "Laadprobleem" te zien. Echter een paar 100m verder verdween de boodschap en reed hij perfect normaal. Maar een 10-tal kilometer verder gaf hij er de brui aan. Toerenteller viel uit, controlelampjes begonnen één voor één aan te gaan om vervolgens uit te vallen. Gelukkig naar de pechstrook kunnen sturen. Helaas werkte niks meer van het elektrische gedeelte. Geen contact meer, geen 4 richting aanwijzers, ruiten konden niet meer dicht, koffer ging niet open. Gelukkig zit de takelwagen mee verrekend als we onderhoud hadden laten doen bij Volvo. Dus 1.5 uur moeten wachten langst de autosnelweg. Omdat we de koffer niet open kregen en de depanage een sleepoog nodig had, hing hij even een startkast aan de batterij om de koffer te kunnen openen. Enkel toen werd er zichtbaar wat er aan de hand was. De vonken vlogen alle kanten op. Blijkbaar ligt de alternator in kortsluiting...... Nu vrezen we dat alles van elektronica kapot is. Hij is naar de garage afgesleept waar ze vandaag gingen kijken (als er tijd was)..... maar ik vrees dat het het einde is van onze oerdegelijke S40


-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Waarom denk ik dat de accu gewoon leeg is omdat de dynamo niet bijlaadt? Want als je een lege accu aansluit op een volle accu gaat er nogal wat stroom lopen van de ene naar de andere. En daar zouden wel eens vonken bij kunnen komen.
Hoop dat het meevalt.
Hoop dat het meevalt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Een lege accu gaat het niet zijn. Hij rook lekker verbrand toen ik de motorkap open trok. Als de alternator niet had bijgeladen dan zou het lichtje van de batterij moeten gaan oplichten. Dat heeft hij een paar seconde gedaan om daarna weer lekker voort te rijden zonder problemen. Pas daarna viel hij plots uit.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Waarschijnlijk kortsluiting in de dynamo, hier hoeft de electronica geen schade van opgelopen te hebben, wellicht een ruil dynamo en wellicht een stukje bedrading, en karren maar weer
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Hij kan hersteld worden. Alternator, batterij en een deel bedrading is kapot. 650€ zou de herstelling kosten. Maar we weten niet of we dat nog willen investeren in deze wagen. Er komen namelijk nog andere kosten aan ook (banden, draagarm links, schokdempers achter). Wat zoude jullie doen??
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Behalve de doorgebrande dynamo kijk je lijkt mij aan tegen normale kosten voor onderhoud. Weinig onderdelen gaan een autoleven mee zeker niet de zaken die je nu benoemt.
In de opening heb je het over oerdegelijk. Ik zou nu m'n verlies nemen, weten wat ik aan deze auto heb en gauw ermee doorrijden!
In de opening heb je het over oerdegelijk. Ik zou nu m'n verlies nemen, weten wat ik aan deze auto heb en gauw ermee doorrijden!
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9296
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Als een dynamo alles is in al die jaren, nieuwe er in en weer knallen met dat ding.
Bij 350.000 kan je verwachten dat er een keer iets als een draagarm of schokdemper kapot gaat.
Bij 350.000 kan je verwachten dat er een keer iets als een draagarm of schokdemper kapot gaat.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Op een auto met zo veel km's zet je toch geen nieuwe dynamo meer op?
En je zegt dat je bijna geen kosten hebt gehad aan deze auto in de 8 jaar en 240k km's dat je hem hebt, dan heb je na reparatie gemiddeld nog niet duur gereden toch?
Of wil je eigenlijk na 8 jaar toch we iets anders?
Zelf denk ik zo goedkoop mogelijk, met gebruikte dynamo, repareren.
En dan eventueel rustig kijken naar iets anders.
En je zegt dat je bijna geen kosten hebt gehad aan deze auto in de 8 jaar en 240k km's dat je hem hebt, dan heb je na reparatie gemiddeld nog niet duur gereden toch?
Of wil je eigenlijk na 8 jaar toch we iets anders?

Zelf denk ik zo goedkoop mogelijk, met gebruikte dynamo, repareren.
En dan eventueel rustig kijken naar iets anders.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21379
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
En wat nou als je deze auto toch wilt verkopen en niet repareren? Auto is niets waard omdat hij het niet doet. Dat wordt auto weggeven of toch herstellen en zelf blijven rijden. Ik zou herstellen.Volvo_Bjorn schreef: Hij kan hersteld worden. Alternator, batterij en een deel bedrading is kapot. 650€ zou de herstelling kosten. Maar we weten niet of we dat nog willen investeren in deze wagen. Er komen namelijk nog andere kosten aan ook (banden, draagarm links, schokdempers achter). Wat zoude jullie doen??
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Ja natuurlijk weet ik dat die dingen er aan komen en dat is doodnormaal. Maar je moet het een beetje qua economische waarde bekijken. Een auto met deze kilometers is geen hol meer waard. Ik kan de kosten doen maar ik heb bang dat er erger dingen gaan aankomen en dan is het weer zonde van de kosten die ik gedaan heb. Als je schokdempers, banden, draagarm, alternator,.... optelt qua kosten. Dan heb je voor dat geld al bijna een andere met minder kilometers. Ik bekijk het zo. Als ik hem niet meer zou herstellen, dan zou hij weg gaan naar een opkoper.
-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Mijn oude V40 van 2003 heb ik afgelopen 3 jaar al voor zeker €2000 ingepompt aan onderdelen vervangen (veren + schokdempers voor, draagarmen voor, veren achter, remblokken rondomrond, onlangs nog afgesleept voor problemen met contactslot dus compleet nieuw slot + stuurslotbehuizing erin, distributieriem waterpomp en multiriem, en nog wat zaken die ik waarschijnlijk vergeet te melden.
Heb ook even op punt gestaan om hem op te geven maar uiteindelijk, nu hij volledig vernieuwd is etc, blijf ik er toch lekker mee doorrijden.
Als je nu een andere wagen koopt, kan het goed gebeuren dat je dezelfde problemen of zelfs meer opnieuw hebt.
Heb ook even op punt gestaan om hem op te geven maar uiteindelijk, nu hij volledig vernieuwd is etc, blijf ik er toch lekker mee doorrijden.
Als je nu een andere wagen koopt, kan het goed gebeuren dat je dezelfde problemen of zelfs meer opnieuw hebt.
Laatst gewijzigd door NicoV40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie

Volvo V60, MY2017, 2.0D D2 gechipt naar 177pk

Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)

- Volvo_Bjorn
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 27.05.2016 - 20:34
Hij wordt hersteld!! Onderdelen zijn besteld en hij zou één van de dagen klaar moeten zijn!!
. Schokdempers, banden, draagarm ga ik allemaal zelf vervangen. Op naar de 400.000km

-Volvo V60 D3 Momentum, Black
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total
)
-Volvo V60 D3 Summum, Caspian Blue (Perte Total

- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Weer een volvo die voor zijn trouwe dienst beloond wordt.
Zelf de meeste dingen doen scheelt altijd behoorlijk in de kosten.
Met deze auto weet je wat je eraan hebt, is met een andere vaak weer afwachten.
Zelf de meeste dingen doen scheelt altijd behoorlijk in de kosten.
Met deze auto weet je wat je eraan hebt, is met een andere vaak weer afwachten.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941