Volvo V50 2.0D 2005 EGR stekker lostrekken?

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
hdnauta
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16.06.2016 - 10:46

Hier op het forum al veel positieve verhalen gelezen over het lostrekken van de EGR stekker bij een Volvo v50 2.0D uit 2005.

Hier heb ik nog een paar vragen over.
  • Hoe weet je of de EGR klep in de juiste stand staat?
  • Is het noodzakelijk on de EGR met een plaatje dicht te maken?
  • Zijn er gevolgen voor een Retrofit roetfilter?
  • Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?
Laatst gewijzigd door hdnauta op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ammie 69
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.10.2015 - 21:02

Ik zou is richting volvotune mailen die kunnen je vast op die dingen antwoord geven
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

1: er zit een lichte veer in, hij zit altijd dicht als de motor uit staat.

2: mijns inziens wel, die veer is niet sterk en de motor doet dus niks meer, om te voorkomen dat hij een beetje open wordt getrokken en raar gaat doen, gewoon plaatje ertussen maken.

3: chemisch gezien de de EGR de reden dat je een roetfilter nodig hebt, zonder egr heeft je roetfilter minder last.

4: bij de apk weer even de stekker erin, het geeft een code (niet op dashboard) waar men over valt.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
MarkV50
2nd Gear member
Berichten: 112
Lid geworden op: 20.03.2016 - 17:23

Correct Luuk, maar je weet ook dat hij de foutcode wel opslaat in je ECU ?

een diesel vanaf 2005 word voor de apk toch uitgelezen door de odb op foutcodes of word er dan nog steeds een roetmeting gedaan?
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Waar de grens qua bouwjaar ligt weet ik zo niet. Mijn huidige lezen ze uit via de OBD poort. Geeft hij een storing of is er iets kennelijk niet goed dan doen ze de roetmeting op de "paar keer onbelast vol gas methode met sonde in de uitlaat"
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Luuk87
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 11.03.2015 - 10:40

MarkV50 schreef: Correct Luuk, maar je weet ook dat hij de foutcode wel opslaat in je ECU ?

een diesel vanaf 2005 word voor de apk toch uitgelezen door de odb op foutcodes of word er dan nog steeds een roetmeting gedaan?
Hij slaat hem op, maar niet persistent. Als je de stekker voor je APK weer vastmaakt en tegen de monteur zegt dat hij even moet clearen is het opgelost.

Mijne (2006) kwam eenvoudig door de APK, ook met geblokkeerde EGR.
Volvo V50 | 2006 | 2.0D
K&N en ZIP: 176pk / 390Nm

Gentleman's sjonniebak :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”